Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Accu ?
#1
Mijn 244 heeft laatst 2 weken stil gestaan, en nu wil ie niet meer starten.... overstarten gaat prima, de dynamo laad(14,6V), stroomverbruik bij stilstand is 0.003A, maar toch na 60KM gererden te hebben doet ie de volgende dag niet meer dan bzz bzzz accu leeg... Ik kijken naar de accu, is het accuwater halfleeg....dus maar bijgevult, maar dit lijkt de volgende dag helemaal geen nut te hebben gehad !

Is het zo, als je accu te leeg was (er moest ca 1.7 liter accuwater in) dat hij dan stuk is of gaat ?

Bedankt !
Antwoord
#2
het lijkt er op dat je accu inderdaad is overleden. Ik zou voor een nieuwe Varta of BOSCH accu gaan bij je automaterialenhandel.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#3
optima red-top accus zijn ook fijn. enorme startstroom en ze lijken ook goede kwaliteit te zijn....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
Als een accu lang staat dan treed er sulfatering op. Dit is een zoutlaag op het lood. De accu kan dan minder energie opslaan.

Als de accu half-leeg was betekend dat vaak dat deze overbeladen is geweest (of nooit is gecontroleerd)

Een enkele keer kan je een accu nog reanimeren met een druppellader, maar ik denk dat dit verspilde moeite is.

Dat BzzBzz... Dat komt doordat de accu nog voldoende pit heeft om het start relais aan te trekken. Vervolgens wordt de startmotor aangesproken en daardoor valt de spanning op de kwakkelende accu weg en dus ook op het startrelais. De spanning komt weer terug doordat de motor nu niet aangsproken wordt en het startrelais trekt opnieuw aan....
Eigenlijk hoor je dus een geratel van jewelste. Rakatakatak.

Hoor je Bzzzzz.... Dan kan het zijn dat het startrelais niet lekker werkt. Dan wordt het rondsel niet de starterkrans ingetrokken. Een klap met een hamer op de startmotor tijdens het starten wil dan nog wel eens helpen...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#5
Wel rekening mee houden dat als de platen droog komen te staan, krom kunnen trekken.. dan nemen ze ook geen energie meer op, en is het ook einde verhaal met je accu
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
#6
Ik heb maar een nieuwe accu gekocht, en nu gaat het perfect ! de accu was helaas overleden....en was nog maar een jaar oud, en nog een echte volvo ook ! toch maar wat vaker het accuwaterpeil checken :oops: haha.

Bedankt !
Antwoord
#7
Meet de dynamo spanning nog eens, en dan ook bij 3000 rpm,
misschien geeft hij teveel spanning, waardoor de accu zal over-laden.

Als dit zo is dan zal de accu snel droog koken.
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  accu loopt leeg met licht aan hun 20 6.538 4 December 2021, 15:08
Laatste bericht: Marc1970
  Centrale vergrendeling trekt accu leeg DanielR 2 3.132 12 October 2020, 14:21
Laatste bericht: Jordos
  Elektrische ramen bedienbaar zonder contact, accu leeg Teis 1 1.580 26 September 2020, 09:29
Laatste bericht: Grey240Polar
  Accu past niet bij accubevestiging JDDV 9 6.385 11 November 2019, 20:43
Laatste bericht: Marc1970
  Zoekplaatje [accu laadt nauwelijks op] Nicolaas H 8 5.893 5 November 2018, 02:32
Laatste bericht: Nicolaas H
  Slechte accu of slechte dynamo: Hoe te bepalen? hardboard 3 5.241 20 May 2017, 14:55
Laatste bericht: Jerry
  Accu EdRaket66 2 5.105 16 March 2016, 23:03
Laatste bericht: volvosvenska
  Accu 240 wordt leeg gezogen Rafiq 6 5.855 7 June 2015, 19:15
Laatste bericht: Rob
  accu spanning daalt met gasgeven bartrouveen 6 5.158 28 January 2015, 00:24
Laatste bericht: bartrouveen
  Accu na anderhalf jaar op? Nicolaas H 4 3.693 7 December 2014, 03:27
Laatste bericht: Nicolaas H

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)