Berichten: 24
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2008
Verdorrie........volvo 240 met 940 motor..b2.3k motor...sensoren vervangen, andere nokkenas enz......heeft even goed gereden, maar wil nu alleen nog op benzine, maar begint dan ook te horten en stoten om na 15 km er helemaal mee te stoppen. Na resetten (accu afsluiten) rijdt de auto weer 15 km...........kan maar niet vinden waar het probleem zit.........iemand een idee ?
met groet Isebel (dochter van Andreolie)
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
dus op LPG en Benzine in het begin goed gelopen. problemen na 10-15 min zijn mss gerelateerd aan temperatuur sensoren (gokje)
Het zou misschien wel helpen te weten of het een ouder type 240 is. (signalering op achteras??)
Wel de ecu en ezk van de B230FK overgezet? Neem aan dat het een turbo blok is. Je bent een beetje onduidelijk in aanduiding van de motor.
Loopt op LH2.4?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: Sep 2020
(22 September 2020, 16:01)skidje schreef: dus op LPG en Benzine in het begin goed gelopen. problemen na 10-15 min zijn mss gerelateerd aan temperatuur sensoren (gokje)
Het zou misschien wel helpen te weten of het een ouder type 240 is. (signalering op achteras??)
Wel de ecu en ezk van de B230FK overgezet? Neem aan dat het een turbo blok is. Je bent een beetje onduidelijk in aanduiding van de motor.
Loopt op LH2.4?
Inderdaad op LPG en benzine, heeft het een maand of 8 gewoon goed gedaan na de ombouw.
244 uit '78 met een b230fk turbo blok uit een 940 uit '96. Ecu is wel mee overgezet. Lh2.4 uit een 240.
Loopt op LPG nu helemaal niet, en benzine dus gedoe na +- 10km.
Groet Isebel (dochter van Andreolie)
Berichten: 1.700
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Als het de temperatuur is, zou het met enkel accu los toch iets eerder weer terug moeten komen, de motor is dan immers sneller (weer) warm?
Weinig constructief, maar storingen na een bepaalde tijd (afstand) kan het zijn dat er ergens een massa slecht is en 'signaal' oploopt?
Heb ik ooit geg=had met de PC op ISDN (rond 1996?). Internet tegen topsnelheid (paar kbps
), maar na aantal minuten zakte het helemaal weg.
Lang naar gezocht, totdat iemand tegen de PC stootte en deze de radiator raakte. Toen ging het weer volle snelheid. Bleek dus de PC verkeerd geaard en dat stoorde.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Als ie gewoon goed gedaan heeft, zou ik de standaard elektrische probleempjes na gaan kijken zoals vliegwielsensor, injectierelais, radio-suppression relais.
En dan wat meer richting ontsteking, bougies, verdeler, rotor, aangezien ie eerst op LPG weigerde.
Wat voor LPG systeem? De meeste gebruiken het injectiesignaal en berekenen op basis daarvan de LPG hoeveelheid. Maar LPG ontbrandt altijd net wat lastiger dan benzine dus die zal eerst weigeren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 685
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
(22 September 2020, 12:37)andreolie schreef: Verdorrie........volvo 240 met 940 motor..b2.3k motor...sensoren vervangen, andere nokkenas enz......heeft even goed gereden, maar wil nu alleen nog op benzine, maar begint dan ook te horten en stoten om na 15 km er helemaal mee te stoppen. Na resetten (accu afsluiten) rijdt de auto weer 15 km...........kan maar niet vinden waar het probleem zit.........iemand een idee ?
met groet Isebel (dochter van Andreolie)
Storingscodes heb ik nog niet horen noemen. Heb je die al uitgelezen?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47