Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2016
goedemorgen allemaal
ik heb een probleem met men dempers
heb een Volvo 244 van 1990
wou daar in combinatie met andere veren een bilstein demper B6 sport met code 34-181539 monteren
nu krijg ik de demper niet volledig in het huis en kan de moer dus niet volledig aandraaien, na meten kom ik blijkbaar een 5mm te kort
iemand een oplossing of tip
bedankt
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Zit er geen vulplaatje onder in de buis? En heb je de schroef ring er bij gekregen ? Elk merk heeft zijn eigen schroefring.
Bij mij wilde het ook niet, koni schroefring pasde niet op de bilsteins. Tot dat ik dus de juiste ring pakte.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2016
ja heb de juiste schroef erbij, misschien eens heel goed kijken naar de vulring maar heb al eens gekeken en er wat smurrie uitgehaald
bedankt
Berichten: 607
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Heeft je auto ABS? In dat geval zijn de veerpoten net anders en zal je de 5 mm voor lief voor moeten nemen. Daar is geen oplossing voor. (Je merkt er in de praktijk nix van kan ik je melden, ik heb hetzelfde ' probleem')
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2016
nee heb geen abs,
kan het aannemen dat je er niets van merkt,
maar vind het eigenlijk niet zo veilig dat de moer er maar met enkele gangen opzit, lijkt me niet echt stevig zo
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Heb je de leverancier al gevraagd?
Ik sprak van de week met een man uit Slovenië, of all places en die vroeg welk b6 ik exact had. Volgens hem zijn er 4 soorten bij Billstein voor een 240.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 607
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Op turbobricks hebben gaat hier ook een draadje (of meerdere) over. Eentje geeft daar aan er meer dan 100k mee te rijden en nog steeds geen centje pijn. Denk dat de totale schroefdraad iets van 3 cm is. De mijne zit er daar 2,5 cm van ingedraaid, echt niet maar een paar windingen. Misschien er toch verschil in de geleverd moeren dan...
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2016
ja je hebt sport en dan gas, sport - cup -rally en heavy duty
zal van de week eens langs leverancier gaan
bedankt
A_A schreef:Heb je de leverancier al gevraagd?
Ik sprak van de week met een man uit Slovenië, of all places en die vroeg welk b6 ik exact had. Volgens hem zijn er 4 soorten bij Billstein voor een 240.
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2016
ik heb zeker geen 3 cm draad erop zitten, van de week eens langs leverancier gaan, misschien toch andere moer ofdergelijke nodig
bedankt
Stevves schreef:Op turbobricks hebben gaat hier ook een draadje (of meerdere) over. Eentje geeft daar aan er meer dan 100k mee te rijden en nog steeds geen centje pijn. Denk dat de totale schroefdraad iets van 3 cm is. De mijne zit er daar 2,5 cm van ingedraaid, echt niet maar een paar windingen. Misschien er toch verschil in de geleverd moeren dan...
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk