Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
alleen de hoogste stand werkt...
Ik heb een 240 gle uit 92 met het volgende probleem, mijn kachel/ventilator werkt alleen op de hoogste stand en dat is toch best een lawaai...ik heb geen airco op de auto.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Antwoord
Misschien dat er een stekker los zit aan de achterkant van de schakelaar. In principe kun je de hele middenconsole met 4 schroefjes en 2 clips iets naar voren halen, dan kun je het volgens mij al vlot zien.

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Antwoord
OK, dank je, ik zal de middenconsole even bestuderen, ik had het idee dat het lastiger loshalen zou zijn maar 4 schroefjes en 2 clips is een eitje..wellicht is het inderdaad maar een stekkertje..zou mooi zijn..
Antwoord
Alleen de hoogste stand en gereutel betekent meest dat de motor vd aanjager bijna ermee gaat ophouden (1 week, een maand, maar altijd als het slecht uitkomt). Dan kan je nog verder gaan studeren op het geheel.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
er komt geen gereutel uit, de hoogste stand maakt gewoon wat meer geluid dan lagere standen...hij blaast prima en maakt gewoon het daarbij horende geluid. ik heb de console los gehad maar kan er op het eerste gezicht weinig aan zien.zou het ook gewoon in de schakelaar kunnen zitten?
Antwoord
Dus hij werkt wel in alle standen? De hoogste stand maakt best wat blaasgeluid, dat hoort erbij.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Is de kachelweerstand wel in orde? Als de weerstand defect is werkt de ventilator alleen in de hoogste stand; al zou ik de schakelaar als eerste doormeten...
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Marc1970 schreef:Dus hij werkt wel in alle standen? De hoogste stand maakt best wat blaasgeluid, dat hoort erbij.

Nee ze werken niet in alle standen...alleen in de hoogste en dat is juist zo irritant en nee hij reutelt niet..
Antwoord
Hallo
Ik denk dat de kachelweerstand stuk is gegaan.
Ik weet echter niet waar die moet zitten in een 200 serie (ik ben een 760 man) :-)
Maar als de weerstand stuk is dan doet meestal alleen stand 4 (hoogste stand) het nog.Iets met veiligheid of zo,je ramen blijven schoon .
Antwoord
Jammer dat het de schakelaar niet is. Het verhaal van henk komt mij bekend voor, zal waarschijnlijk inderdaad de kachelweerstand zijn.

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  245 ventilatiesysteem werkt niet. Gus 3 4.965 1 March 2019, 18:18
Laatste bericht: Gus
  airco V50 werkt niet bij mooi weer awwi 1 4.674 30 March 2017, 21:14
Laatste bericht: Dopski
  knipperend lampje van de airco / blower werkt niet hugo 0 4.274 14 February 2016, 22:24
Laatste bericht: hugo
  Deltamil ECC in Volvo 850, Blower kan alleen aan of uit op schakelaar Jody Brouwer 3 7.285 27 January 2016, 23:51
Laatste bericht: Jody Brouwer
  Failure: kachelstanden geven allemaal snelheid uit stand 1 Stevves 0 3.449 28 October 2013, 21:04
Laatste bericht: Stevves

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)