Berichten: 390
Topics: 73
Lid sinds: Jul 2006
Mijn Deltamil ( in een 240 ) werkt niet. Slang van pomp naar condensor is afgebroken... onder andere. Pomp schijnt nog te werken, magneetkoppeling ok.
Kost mijn airco mij nu toch nog vermogen? En hoe voorkom ik dat indien ja?
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
V snaar eraf halen en hij vraagt nooit meer vermogen.
Berichten: 390
Topics: 73
Lid sinds: Jul 2006
Maar dan krijgt de stuurbekrachtiging niks meer...
Berichten: 677
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
Airco kost enkel vermogen als hij in is geschakeld, dus als je magneetkoppeling ok is is het enkel een losse pully en is het vermogen wat hij kost verwaarloosbaar.
Berichten: 390
Topics: 73
Lid sinds: Jul 2006
Inschakelen betekent draaiknop in dash terug draaien?
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Magneetkoppeling werkt tovh allee als er spanning opstaat? Even de stekkers er dan vanaf halen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 390
Topics: 73
Lid sinds: Jul 2006
Berichten: 566
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Het mooiste is om al het gewicht te dumpen en de compressor te verwijderen.
Berichten: 390
Topics: 73
Lid sinds: Jul 2006
Dan moeten de riemen anders gaan lopen. Hoe?
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Als je de compressor verwijdert heb je een andere bevestigingsplaat voor de stuurpomp nodig denk ik.
De v riem loopt dan rechtstreeks van de krukaspoeilie naar de stuurpomp.
Het scheelt inderdaad wel wat gewicht; die compressors zijn best zwaar.