Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Automaat Geeft stoten/klappen tijden parkeren
goedendag
Hier een vraag over een S80 bouwjaar 08-2010 D5 Automaat summum uitvoering

Auto 7/8 maanden in bezit en Automaat begon in de 2e maand bij parkeren zware klappen te geven
Tijdens schakelen tussen Return en drive , deze stoten/klappen zijn af en toe hard dat je je
voet echt stevig op het rempedaal moet houden anders schiet de auto vooruit.
De auto doet dit niet continue maar als je regelmatig stad rijd ervaar je dit vrij vaak.
Auto kwam met 6 maanden garantie dus probleem netje gemeld en mocht bij de volvo dealer dit laten nakijken.
Auto is volledig nagekeken en daar kwam men er niet echt uit wat de klappen voorzaakte,
vervolgens zijn de logboeken van de auto naar volvo nederland gestuurd en deze kopelde de volgende dag
al terug dat Automaat moet worden vervangen.
Nu vond het bedrijf waar ik de auto had gekocht dit wel een nogal drastishe stap en heeft auto naar een
automaar revisie bedrijf gebracht en deze heeft het brein vvan de automaat vervangen en dat moest het zijn!
helaas automaat sloeg nog steeds dus wederom naar dealer waar uiteindelijk de automaat is vervangen .
Hier begint tevens een ander probleem maar allergste is nog dat automaat nog steeds slaat/klappen geeft
tijdens het parkeren.
Tevens heb ik er een probleem bij na vervangen van de automaat.
Auto rijdt in de stad niet prettig lijkt net of de automaat in een te hoge versnelling
staat en als je het gaspedaal loslaat dat lijkt het net of er wat loskomt in de Automaat
en hetzelfde gevoel ervaar je als je dan weer gas geeft wat een gevoel van een harde schok geeft
Ook dit gebeurt het meest als je stad rijdt.
bij de volvo weet niemand het meer ,auto heeft van de 7 maanden meer binnen bij de dealer gestaan dan op de rijbaan.
Heeft iemand enig vergelijkbare klachten gehad ?of heeft iemand een idee ?
Antwoord
Ik heb geen idee, mijn automaat uit 1969 bonkt uiteraard ook van D naar R, maar dat is vooral omdat de splines op de aandrijfas en het hele differentieel wat sleets raken na zoveel jaar. Zeker als het stationair wat te hoog staat door de choke vliegt-ie er wel eens te enthousiast in.
We mogen toch hopen dat de dealer de rest vd aandrijving heeft nagekeken op speling.

Probeer eens op volvo-forum of volvov70forum die zitten in de moderne spullen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik heb geen idee, mijn automaat uit 1969 bonkt uiteraard ook van D naar R, maar dat is vooral omdat de splines op de aandrijfas en het hele differentieel wat sleets raken na zoveel jaar. Zeker als het stationair wat te hoog staat door de choke vliegt-ie er wel eens te enthousiast in.
Probeer eens op volvo-forum of volvov70forum die zitten in de moderne spullen.

Dubbelpost!
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik zou even langs een bedrijf rijden waar ze versnellingsbakken reviseren en vragen of ze even met de auto willen proefrijden.
Die zullen waarschijnlijk beter een diagnose kunnen stellen dan je volvo dealer.
Antwoord
Zit het niet simpelweg in de electronica rondom de bak?
Antwoord
skidje schreef:Zit het niet simpelweg in de electronica rondom de bak?

dankjewel voor de reaktie

Auto geweest bij revisiebedrijf en deze melde brein is defect .. brein vervangen en helaas .....
Ook aandrijflijn geheel nagekeken en inderdaad dealer begint nu ook aan de elektronica te denken
Maar alleen Volvo Nederland kan met de elektronica uit de voeten
wederom morgen naar dealer toe, om opnieuw logs uit te lezen en opnieuw te sturen naar Volvo Nederland
Wordt vervolgt..... TIPS zijn zeker welkom gr.
Antwoord
Ik rijd zelf een s80 die ik overgenomen heb van mijn vader. wel een uit 1999

Wij hebben software aan laten passen bij Volvo. Bij deze automaat hetzelfde probleem. Als je stil stond leek het net of er iemand achterop reed.

Volvo verwijderd dan een gedeelte van de software.
Antwoord
Volle 100 procent zeker dat er verkeerde olie in de automaatbak is gegooid waardoor hij vervuild is of te dik. Snel naar een bedrijf die er echt verstand van heeft m.b.t. bak spoelen en nieuwe bak olie. Je zal zien dat al je problemen zijn verholpen. Dit al zo vaak gehoord en zelf mee gemaakt! Helaas weten de Volvo dealers hier geen raad mee en zeggen ze dat er maar een nieuwe bak onder moet. Rijd even langs Carlo en Alexander van VOMD Dordrecht die gaan je goed helpen!
Antwoord
ja klopt weet wat je bedoelt . alleen schijnt dat niet meer te gaan bij de nieuwe modellen . helaas
Antwoord
dankje voor de tip , alleen is in dit geval de Automaat bak vervangen en de klachten zijn nog daar , dus denk niet dat hier sprake is van een bak probleem.
en Automaat was eerder al voorzien van een nieuw brein.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Sneller opschakelen automaat Bertone55 6 4.269 22 November 2020, 22:22
Laatste bericht: Bertone55
  Automaat schakelt niet door Flinterman 3 3.360 29 August 2020, 09:23
Laatste bericht: Grey240Polar
  Welke automaat? Archermusic 10 8.082 13 August 2019, 15:29
Laatste bericht: aRjen.T
  Problemen automaat AW70 bartboos 7 6.686 14 December 2018, 13:21
Laatste bericht: skidje
  ombouwen 245-1993 naar automaat kombuis2008 1 2.784 28 July 2018, 11:17
Laatste bericht: RM
  Welke automaat Amazon 221 6 6.147 3 January 2018, 10:01
Laatste bericht: polestar-volvo
  Automaat 960 op 264 petervanriemsdijk 8 9.242 24 November 2017, 13:26
Laatste bericht: Jerry
  Automaat pook zit los superD 2 3.636 27 June 2017, 08:22
Laatste bericht: superD
  welk type automaat is dit? Kogelman 6 7.038 1 August 2016, 21:16
  Olieleidingen automaat E.vanKooij 6 6.690 10 March 2016, 13:38

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)