30 September 2010, 09:29
Zodra ik het contact van mijn 244 modeljaar 1983 met B23E aanzet begint de brandstofpomp te draaien en dit blijft hij doen.
Is dat normaal?
In mijn 1800ES draait de brandstofpomp even om druk op de bouwen zodra ik het contact aanzet, maar gaat daarna weer uit.
Verder wilde ik het relais even testen, maar zie hem zo niet zitten.
Met dan aan het topic "welke relais zitten waar en waar dienen ze voor" kwam ik uit bij de PDF Relay Locations - DASH, 1984 240.
Ik hoopte dat 1983 nog vergelijkbaar zou zijn, maar tref onder het handschoenenkastje geen relais aan.
Aan de bestuurderskant zitten er twee:
![[Afbeelding: 5037982233_653bcf518a_m.jpg]](http://farm5.static.flickr.com/4144/5037982233_653bcf518a_m.jpg)
Een grijze en een zwarte.
Ik had een groene verwacht. Of zal het gewoon die grijze zijn?
Of zit de aansturing van de pomp helemaal niet bij het relais?
Het relais blijft niet dusdanig hangen dat de pomp ook blijft draaien zodra het contact uit is.
Is dat normaal?
In mijn 1800ES draait de brandstofpomp even om druk op de bouwen zodra ik het contact aanzet, maar gaat daarna weer uit.
Verder wilde ik het relais even testen, maar zie hem zo niet zitten.
Met dan aan het topic "welke relais zitten waar en waar dienen ze voor" kwam ik uit bij de PDF Relay Locations - DASH, 1984 240.
Ik hoopte dat 1983 nog vergelijkbaar zou zijn, maar tref onder het handschoenenkastje geen relais aan.
Aan de bestuurderskant zitten er twee:
![[Afbeelding: 5037982233_653bcf518a_m.jpg]](http://farm5.static.flickr.com/4144/5037982233_653bcf518a_m.jpg)
Een grijze en een zwarte.
Ik had een groene verwacht. Of zal het gewoon die grijze zijn?
Of zit de aansturing van de pomp helemaal niet bij het relais?
Het relais blijft niet dusdanig hangen dat de pomp ook blijft draaien zodra het contact uit is.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl