Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Restauratie 142 uit 1969
#31
Behalve de hoogte en de injectorgaten is er weinig bijzonders aan een E kop. Alle koppen vd laatste jaargangen hadden grotere kleppen, en de hoogte kan je (laten) aanpassen.
Maar voor een goeie kop is 40 euro een leuk prijsje, zeker vergeleken met de 400 voor een gereviseerde.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#32
De verkoper meldt dat er op de kop 1 RAG VOLVO G K21 gegoten staat. Is dit nu een E- of F-kop?

Rick
Volvo 142, 1969
Antwoord
#33
Respect, voor zo'n goed uitgevoerde restauratie.
En wat een walhalla om in te werken, daar is menigeen jaloers op :Smile
Ik ga dit zeker volgen.
Antwoord
#34
WAt er op de kop staat betekent weinig (staat dit tussen de klepveren?), de hoogte is bepalend. Een F kop is 87 mm hoog, een E kop 85 mm.

Over dat RAG: ik had een tijdje terug bedacht dat die drie letters een code voor de gietdatum zijn http://volvolvo.nl/forum/topic,8134.0/, maar als ik mijn zelfbedachte systeempje volg kom ik op oktober 1963. Er is waarschijnlijk meer dan ÃÃn systeem. Ik ga nog eens verder zoeken.

Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#35
Hoe heb je de auto zo gekanteld? Heb je daar een plaatje van?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#36
rickhahn schreef:Hij hing al een tijd in een spit, zodat ik de tectyl wat makkelijker kon afsteken. Dit is trouwens een aardig understatement, want er zat op sommige plekken een veertig jaar oude, centimeter dikke koek op. Voordeel hiervan is natuurlijk wel dat de bodem, op een heel klein plekje bij de rechter kriksteun vóór, in perfecte staat was.
Lijkt me inderdaad ideaal zo'n spit of kantelbrug.
Antwoord
#37
DopdeDouwer schreef:
rickhahn schreef:Hij hing al een tijd in een spit, zodat ik de tectyl wat makkelijker kon afsteken. Dit is trouwens een aardig understatement, want er zat op sommige plekken een veertig jaar oude, centimeter dikke koek op. Voordeel hiervan is natuurlijk wel dat de bodem, op een heel klein plekje bij de rechter kriksteun vóór, in perfecte staat was.
Lijkt me inderdaad ideaal zo'n spit of kantelbrug.

perfect alternatief voor ploetern onder de auto of het hele ding op een bergmatrassen op z'n kant leggen, en zo zwaar hoeft ie niet te zijn, 2 driehoeverbindingen en een paar lengtes om de boel aan elkaar te koppelen. Ik heb er eentje voor m'n MG overgenomen voor 5 tientjes, de buis alleen kost al meer en hij is al op maat. Voor een andere auto hoef je alleen maar de draagpunten aan te passen aan de bumpersteunen of chassis uiteinden..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#38
Het lijkt me ook erg handig. Ik neem aan dat de bumpersteunen zwaar genoeg zijn om de auto aan op te hangen. Nu is de vraag waar het scharnierpunt moet komen. Zou toch slordig zijn als de auto op zijn kop hangt (of omvalt) terwijl dat niet de bedoeling was.

Vandaar zou ik graag plaatjes zien. Deze kon ik zo 123 niet vinden. Wel van een kantelbrug maar die neemt in de breedte teveel ruimte in. Ik heb een spit nodig.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#39
Bijvoorbeeld..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#40
Hier wat plaatjes van mijn spit, dit is echt een genot om mee te werken.

[Afbeelding: 080530-005.jpg]

[Afbeelding: 080530-002.jpg]

Hij ligt niet helemaal in balans, het draaipunt had wat dichter bij de steunen moeten zitten, misschien nog een keer aanpassen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  witte export bekleding 1969 144s ton76 30 23.415 29 August 2014, 10:12
Laatste bericht: jos245
  lekke steekaskering 1969 144 ton76 4 4.045 14 October 2009, 14:22
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)