Berichten: 239
Topics: 33
Lid sinds: Feb 2008
Goedemorgen!
Ik heb rechts achter een lekke steekaskering. Hoe veel werk is het om deze kering te vervangen, welk speciaal gereedschap heb ik nodig en welke nieuwe onderdelen gaan erin? Dit is voor mij onbekend terrein. Wat misschien beter werkt is een goed adres of iemand me wil/kan helpen in de buurt van Den Haag of Zierikzee om dit te repareren.
Dank.
Groeten,
Ton
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
valt geloof ik wel mee, is meen ik ook een viltring. Remmelarij er af en uit de weg, ankerplaat weg, ik meen dat er uit m'n hoofd een blikken huis achter zit waar o.a. de ring in zit, deze sleept over de as.
Koop een Haynes boek van de 140 serie, staat alles in met foto materiaal. Bijbel voor nagenoeg elke gangbare klassieker, is de investring ruim waard, weet je wat je tegen komt en nodig hebt! Doen scheelt echt een hoop gevraag en onzeker gekl**t. Naderhand ken je het uit je hoofd!
Maar goed, is ff werk.. en controleer de rest daar dan ook meteen, ligt er dan toch af.
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Wat ik er zo van zie in Haynes is dat het zelf wel te doen is zonder speciaal gereedschap, zolang het lager nog goed is (snel aan beginnen dus).
In 1969 heb je de oude opzet, met een binnenste en buitenste keerring:
http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shop...ts_id=3103
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 239
Topics: 33
Lid sinds: Feb 2008
Bedankt!
Ik heb een werkplaatshandboek voor mijn 144. Het ziet er idd niet al te ingewikkeld uit maar soms echter wijst de praktijk anders uit.
Toevallig dat je naar de webshop van Scandcar verwijst Marc. Ik denk dat ik hem daar naar toe breng. Ik koop bijna alle onderdelen daar en ik vind de service perfect. Ook de klepseals moeten vervangen worden dus dat is een goede klus om meteen mee te laten nemen.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
uhm, als je de keerring zelf doet heb je een stukje klepseals gratis........ of een remslang, of een paar blokken, schoentjes...