Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Ziet er erg mooi uit moet ik zeggen, zodra je gaat polijsten kunnen dingen erg mooi worden als ze tenminste niet uit je handen slaan door de polijst borstel ;D.
En dat zagen gaat soms beter als je er iets bij zegt Wink.
Maar als ik dat pijpje zo zie dan denk ik toch eerst aan een decoupeerzaag.........
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Jerry schreef:Ziet er erg mooi uit moet ik zeggen, zodra je gaat polijsten kunnen dingen erg mooi worden als ze tenminste niet uit je handen slaan door de polijst borstel ;D.
En dat zagen gaat soms beter als je er iets bij zegt Wink.
Maar als ik dat pijpje zo zie dan denk ik toch eerst aan een decoupeerzaag.........

idd er vooral niet "op gaan hangen" , deze keer ging het goed, en dan doe ik het ook nog metr een boormachine in de bankschroef..

geen verkeerde gedachte, maar dan liever een reciprozaag, die hebben langere en dikkere bladen, helaas is dat apparaat bij mij net overleden.. zodra ie vervangen wordt koop ik er zeker een paar "staalbladen" bij..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
klein lichtpuntje, 2 eigenlijk, de verstralertjes hangen in het front.. nu nog even achter het gaas (ook wel geinig eigenlijk..) maar, de randjes komen er nog in, moet wel even droog zijn want vanmiddag was het tussen de buien door naar buiten.. Ik heb de beugels die onder de montageplaatjes en front hoort gelaten voor wat ze zijn, heb er ook geen goed plaatje van, er zit nu een afstandbus van nylon tussen zodat ze mooi gecentreerd (boven/onder) achter het front zijn..

[Afbeelding: 2202957240102125362S600x600Q85.jpg]

..is zo wel een goede camouflage, want ik heb op vakkundige wijze het glas van de rechter lamp gemold.. (unf**king believable weer....) t'is dat het glas aan de spiegel gekit zit anders zou ie nu zeker uit 2 delen bestaan. En het zijn geen Hella's oid dus vervangen zit er niet in.. zolang maar sanitairkit in de opening gespoten.. (typisch een geval van moedelood in de schoenen..)

[Afbeelding: 2341142330102125362S600x600Q85.jpg]

..ze doen het iig, kabelboompje gemaakt, netjes in het front gelegd naast de rest, morgen aan het relais en massa. Vraag me af of het originele groot licht relais dat kan/mag trekken..
Dat relais is redelijk overbemeten, dus waarschijnlijk wel. Google het typenummer van het relais ffies, maakt je misschien wat wijzer.
Waarom op je grootlicht? Is het niet praktischer ze apart te schakelen?
`88 245, B230K, M47
dat zal ik ens doen, ik verwachtte ook zoiets. Zou me niets verbazen als het relais er ook in 24v geweest is met alleen een ander spoeltje.. alhoewel, indien spanning omhoog, de stroomsterkte naar beneden..

het zijn verstralers dus handiger als ze meteen met grootlicht meedoen, ik denk dat het niet eens is toegestaan, en anders betekent dat weer een extra schakelaar en controlelampje..
Verstralers zijn juist handig in plaats van grootlicht. Vergeleken bij verstralers is gewoon dimlicht een schemerlamp. Grootlicht kan je niet mee rijden. Of anders, je tegenliggers kunnen het niet meer. Met verstralers wel, mits ze niet te hoog staan.
Apart schakelen dus. Maar een standaard relais voldoet bij mij al jaren.
Net ff geprobeert welke draad op het dim-/grootlichtrelais de juiste is, ik zie geen terugval bij grootlicht, da's alweer gunstig. Grootlicht geeft op dit moment zeker meer opbrengst, daar zitten Xenon pitjes ipv halogeen in. Die zijn in verhouding nu "geel", net zoals je vroeger tussen duplo en halogeen had..

volgens de verschillende sites is het stappenrelais #688357

het Haynesboek laat voor verstralers een apart relais naast het dim-/grootlichtrelais zien op het railtje tegen het binnenscherm..

Brr.... Xenon...
niet bang dat dit problemen geeft? Regeltjes zijn veranderd. Als je lampunits geen typegoedkeuring hebben voor Xenon (en een 144 heeft op zeker geen xenon-goedkeuring) loop je het risico op afkeur bij de APK. En een agentje met kennis van zaken kan je met een aankondiging van een accept-giro naar huis sturen.
`88 245, B230K, M47
zijn gewoon H4's, zit alleen xenon in ipv halogeen.. Koplampen zijn 1 jr oud met uiteraard E-keur, lampjes ook.. lichtbeeld is hetzelfde, alleen strakker en witter..
trouwens, ik zeg xenon, het zijn Philips Power 2 Night lampjes, maar dan nog meer en/of daardoor witter licht dan de halo's

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.004 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.109 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.092 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.749 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)