Topics: 5
Jambon schreef:rickhahn schreef:Die nylon ring heb ik ook onder mijn 69'er zitten... Is samen met een rubber ring de 'afdichting' van de voorste bus omdat die er van achter naar voor ingeperst zit, en dus niet van achteren naar voor zoals je zou verwachten.
AHA (komen volgende mnd naar HMH.. nou en..? ) dan heb ik dat ooit verkeerd gedaan, of degene voor mij.. iig heb ik die bussen altijd van buiten naar binnen geperst naar het oude voorbeeld zeg maar..
Ik maakte trouwens een foutje in mijn bericht, er staat nu twee keer 'van achteren naar voor'. De tweede keer moet dat natuurlijk van voor naar achteren zijn. Wat overigens niet wegneemt dat ik het nog steeds vreemd vind, zeker als het van voor naar achteren ook past... Maar dan heb je waarschijnlijk vreemde spelingen op de draagarmas...
Volvo 142, 1969
Topics: 289
nou nee want de afstanden blijven waarschijnlijk gelijk, of je draait de boel bij elkaar met aandraaien. Zou wel kunnen betekenen dat je ongewild een fractie camber aanpassing veroorzaakt.. maar ja, de precisie is met dit spul ver te zoeken dus opvallen, denk ut niet..
vraag me trouwens af, zou het kwaad kunnen als je eerst de bussen vervangt (PU, rubbâgh..) en dan stralen, moet het toch wel tegen kunnen dacht ik zo.. dan kun je wel zonder de boel te beschadigen monteren en daarna netjes lakken of poederen..
Topics: 13
Jambon schreef:.........alhoewel ik tegenwoordig wat minder lef heb om de grens op te zoeken....... Stabi achter, nieuwe dempers, verlaagd, 16" wielen met 205/55 banden (zijn dus wel wat platter) en ik heb geen idee waar de grens ligt. Ik heb (dacht ik) al best gek gedaan, maar nog geen band horen piepen. Ik weet wel dat de grip van de stoel het eerder opgeeft dan die van de banden......
`88 245, B230K, M47
Martin245 schreef:Jambon schreef:.........alhoewel ik tegenwoordig wat minder lef heb om de grens op te zoeken....... Stabi achter, nieuwe dempers, verlaagd, 16" wielen met 205/55 banden (zijn dus wel wat platter) en ik heb geen idee waar de grens ligt. Ik heb (dacht ik) al best gek gedaan, maar nog geen band horen piepen. Ik weet wel dat de grip van de stoel het eerder opgeeft dan die van de banden......
bijna dezelfde spullen dus, en ook alles nieuw, ik heb alleen 205/60, het merk en soort band bepaald ook nog wel wat, voorheen had ik kleiner, 185/65-15, zijn te plat maar kon er best mee hoeken, in de wilde haren tijd that is.. en ja, m'n stoel mag ook wel wat smaller..
Topics: 5
Jambon schreef:nou nee want de afstanden blijven waarschijnlijk gelijk, of je draait de boel bij elkaar met aandraaien. Zou wel kunnen betekenen dat je ongewild een fractie camber aanpassing veroorzaakt.. maar ja, de precisie is met dit spul ver te zoeken dus opvallen, denk ut niet..
vraag me trouwens af, zou het kwaad kunnen als je eerst de bussen vervangt (PU, rubbâgh..) en dan stralen, moet het toch wel tegen kunnen dacht ik zo.. dan kun je wel zonder de boel te beschadigen monteren en daarna netjes lakken of poederen..
Rubber kunnen prima tegen stralen! Heb de motorrubbers en bump stops allemaal gestraald, rubber wordt er zelfs mooi schoon van. Lakken daarna gaat natuurlijk ook prima, maar coaten niet, dat bakken ze op 200 graden oid...
Volvo 142, 1969
Topics: 13
Jambon schreef:....het merk en soort band bepaald ook nog wel wat....
Bridgestone Turanza. Zijn m'n eerste Bridgestones, ben er best tevreden over.
BTW: Heb nog 2 kuipzitjes liggen, lijkt me geen potje in een 245......
`88 245, B230K, M47
voor de verandering hier nog ff mee verder gegaan
deze keer een ander profiel gebruikt, laat zich veel beter buigen, is nu ook een nagenoeg zuiver rondje geworden, smid heeft ze dicht gemaakt (troep hoor aluminium..) ..
ze zijn deze keer binnen en buiten gelast, heb ik wat minder kans op breuk bij het afwerken.. dus alleen ad zichtzijde gevijld en waterproof geschuurd tot 600..
...weer een stukje verder, morgen nr 2..
ook een kartonnen voorbeeld afgegeven om er dit van te maken..
ze zijn redelijk geworden, maar nog niet klaar...
..en nr 2. Wilde ze eerst niet polijsten maar past zo beter bij het gaas, dus maar even tegen de roterende borstel gehouden, wordt er alleen zo duizelig van..
beugeltjes, komen redelijk in de buurt (logisch, auto staat 20mtr verderop..) Ook gepolijst, dit is overigens RVS.. hoort ook nog een beugel ad onderzijde bij, daar heb ik een stuk RVS vierkant 20x20 voor liggen..
als ut morgen nou een beetje droog wil blijven kan ik een poging wagen het gaas van de grill te vernaggelen, hope not.. eerst de lampen hangen en dan het gat bepalen, omdat het gaas altijd wel iets meegeeft de gaten ad krappe kant houden
Topics: 16
Jambon schreef:...eerst de bussen r maar eens uit zagen... (speciaal een openklappend zaagblad voor gekocht...)
Santa Maria wat een @â¬&?/?klus wat voor zaag heb jij?
|