Berichten: 113
Topics: 0
Lid sinds: Aug 2005
Special vet (wat voor montage maar ook voor de smering van de bussen is) wordt standaard bij de bussen waar dit nodig is bijgeleverd.
Mooi om te zien dat de bussen er al zo snel onder zitten!
Benieuwd naar je ervaringen.
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dat heb je inderdaad heel erg snel gedaan!
Had je reserve draagarmen en stangen klaar liggen?
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Vind je zo'n opvallend kleurtje eronder niet mooi dan?
En wat is dan de beste manier om ze eruit te halen? "Gewoon" zagen?
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
(psst... ik heb nieuwe zaagjes gehaald)
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
DopdeDouwer schreef:Dat heb je inderdaad heel erg snel gedaan!
Had je reserve draagarmen en stangen klaar liggen?
bump..
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
frox schreef:Vind je zo'n opvallend kleurtje eronder niet mooi dan?
En wat is dan de beste manier om ze eruit te halen? "Gewoon" zagen?
Tis moelijk voor te stellen maar heb altijd wat moeite met opvallen, liever eenvoudig, en daar hoort een kleurtje niet zo bij, ik ben nog steeds niet overtuigd van de witte steenslaghoezen op m'n mistpitten, maar ja, de originele Hella kappen zijn ook wit en deze jasjes heb ik ooit nieuw gekocht.
De reactiestang rubbers kun je er uit persen, diaboloos persen of zagen (slopen..) zie ook de
bump..
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Ik vraag me soms wel eens af of Jambon meer tijd aan de foto's besteed dan de werkzaamheden.
Dikke pluim voor de uitgebreide duidelijke dokumentatie. FANTASTISCH.....!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
skidje schreef:Ik vraag me soms wel eens af of Jambon meer tijd aan de foto's besteed dan de werkzaamheden.
Dikke pluim voor de uitgebreide duidelijke dokumentatie. FANTASTISCH.....!
kost soms wat tijd om tijdens de werkzaamheden je handen wÃ
Ã
r te gaan wassen en de camera te pakken, die staat er altijd op een veilig plekkie bij..
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Ben benieuwd of je het merkt!
Toch jammer dat ik de grote diabolo's nog niet in PU heb, ben benieuwd of dat merkbaar is. Zitten nu nieuwe rubberen ??? in!
Weet je uit het hoofd de breedte van de achter stabi?
Groeten
Groeten, Boele
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Gisteren 200 km mee gereden. Tis ff wennen. In de straat merk ik bij ongeveer 30 km/u wat resonantie op van het wegdek, steentjes.. Veel stugger veren valt wel mee, het meeste zal op het conto van de verlaging komen wat dat betreft. Tot stistand komen is niet meer op en neer wiegen maar gewoon stop, goed te merken als je de handrem gebruikt, dan kun je met (oude) rubbers de auto een paar cm op en neer rollen, das de achteras die kantelt. Je krijgt idd wat extra informatie via de stoelzitting, met name afremmen op de motor / gas loslaten bij een bepaalt toerental geeft resonatie door welke nu niet meer bij de achteras blijft "steken" ..
Op de snelweg gedraagt ie zich wat strakker, korte ribbels vallen me reuze mee. Al met al is er minder zweven en iets meer "contact" met beneden..
Weet eerlijk gezegd niet of ik voor ook PU neem, want "alle" doorgave die mogelijk dan via je stuur komt is misschien wat te veel van het goede.. Iemand ervaring met de voortrein..?
Stabi heb ik nog niet echt kunnen beoordelen, ik denk dat je het pas merkt als ie er onderuit is.. Viel me wel op als ik diagonaal over een verhoging rijdt, drempeltje of oprit, dan beweegt de body wel meer "links-rechts-links" (klinkt dat logisch..?)