30 August 2010, 15:01
Gisteren ontdekt dat mijn B20A verdeler eigenlijk een B18A verdeler is en dat de nokken er ook nog eens ongelijk verdeeld op staan. Tot zover de beroemde Bosch kwaliteit. Motor liep er trouwens wel vrij normaal op.
Maar goed , ik heb nog dit setje in de schuur, en de vraag is, is dit een compleet Pertronix (of soortgelijk) setje en zo ja, hoe groot is de kans dat het werkt, en hoe sluit ik het aan zodat ik weer een werkend geheel krijg.
[img width=800 height=600]http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/P8300010.jpg[/img]
42 staat er op de rotor, ÃÃn vd puntjes is wat verbogen maar verder zie ik er niks geks aan.
Hoe ongelijk verdeeld? Twee tegenoverliggende nokken geven 0.20 mm opening, 1 nok 0.10 en die daar tegenover 0.30. Geeft een leuke verspringende contacthoek, hoe kan dat nou 40 jaar onopgemerkt zijn gebleven?
Maar goed , ik heb nog dit setje in de schuur, en de vraag is, is dit een compleet Pertronix (of soortgelijk) setje en zo ja, hoe groot is de kans dat het werkt, en hoe sluit ik het aan zodat ik weer een werkend geheel krijg.
[img width=800 height=600]http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/P8300010.jpg[/img]
42 staat er op de rotor, ÃÃn vd puntjes is wat verbogen maar verder zie ik er niks geks aan.
Hoe ongelijk verdeeld? Twee tegenoverliggende nokken geven 0.20 mm opening, 1 nok 0.10 en die daar tegenover 0.30. Geeft een leuke verspringende contacthoek, hoe kan dat nou 40 jaar onopgemerkt zijn gebleven?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969