Topics: 33
Aan een klant een lederen stuurtje verkocht voor zijn 940 HPT. "Nee ik zet hem er zelf wel in." Begint het gezeik: "mijn SRS lampje blijft ineens branden."
Voel je hem aankomen?
Dus ik uitgelezen met OBD2, "breuk in kabel of niet aangesloten". Airbag eraf, aansluitingen gecontrolleerd, niet mis. Andere airbag erop, harde reset, lampje blijft branden. Stuurtje eraf en andere sleepring erop, originele airbag terug, harde reset, lampje blijft branden. Weer andere airbag erop en harde reset, lampje blijft branden. Na elke keer weer uitgelezen en elke keer dezelfde foutmelding.
Computer zal toch niet "ineens" kapot zijn? Klant had zelf al voorgesteld het rode lampje te verwijderen maar dat kan natuurlijk niet :
Help?
Topics: 289
..if a hammer doesn't work, get a bigger one...
Topics: 82
Lichte kritiek uiten ri. klant, en ernstige ri. jezelf dat je dat zomaar aan een ander hebt overgelaten.
Hier wat waarschuwingen over SRS (
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/ElectricalSRS.htm):
SRS Cautions. Before touching your SRS system or any of its components, be sure you know what you are doing by reading the Volvo OEM SRS manual which is available from Volvo Technical Literature. In addition, switch the ignition "off" and disconnect the battery negative lead, then wait at least ten minutes before doing any work on the system. Do not pound or tap anywhere near the SRS crash sensor (for example, while under the car) if the ignition is "on" even if you are not working on the SRS system. Do not use an electrical welding unit on the car without disconnecting the battery negative lead. Do not under any circumstance use an ohmmeter or live electrical measurement instrument to measure resistance in the airbag/seat tensioner or wiring while these components are connected, as this may cause them to activate. You are highly advised to leave any repairs to trained dealer personnel who know what they are doing.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 33
leuk marc maar in eerste instantie alleen een stuurtje verkocht en AANGEBODEN het te installeren, klant wees dit af. heb hem juist gewaarschuwd voor problemen en dat hij dit beter aan mij over kon laten....
ik kan die man moeilijk dwingen toch? je opmerking rammelt en is niet fair
Topics: 82
Excuus, ik probeerde niet jou de schuld te geven. Je hebt gelijk, ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen eigenwijsheid, zeker als-ie gewaarschuwd is. Dat bedoelde ik ook eigenlijk, klant is in deze de pineut, hij heeft dat ding gewoon gemold, jammer.
Ik heb dus ook geen oplossing voor het SRS lampje probleem, 2x jammer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969