Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carterventilatie
Naar aanleiding van mijn vorige topic ben ik wat verder gaan zoeken.

Het blok draaide niet lekker rond. Met buurman (1e monteur en apk meester, altijd handig!!!) nog eens wat gezocht en geprutst.
We hebben gezocht naar valse lucht en kwamen tot de volgende ontdekking:
Als we de vacuumslang van vlamdover naar inlaatspruitstuk dichtknepen liep het blok veel en veel mooier.
Ik heb vervolgens de slang verwijderd en afgedopt. Resultaat is een bijna perfect ronddraaiend blok, en meer trekkracht.

Mijn vraag is wel of het niet erg is om deze slang te verwijderen? Ik heb de kant van de vlamdover niet afgedopt, dus daar blaast hij wel wat lucht uit. Op termijn zal hier waarschijnlijk ook wel wat olie uit gaan komen.

Omdat de bougiekabels ook wel wat knetterden als je er aan komt, heb ik nieuwe origineel volvo besteld. Deze komen er morgen op.
De lokale gasboer stelt morgen nog het gas af, en dan hoop ik klaar te zijn voor de vakantie trip!
Antwoord
ik heb aleen een filtertje op de vlamdover zitten, geen vette lucht naar de inlaat..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Heb je de vlamdover dan ook niet aangesloten op het luchtfilter?
Zo nee, wat voor filtertje gebruik je hier dan voor?
Antwoord
nee de slang ligt in de garage, zit een K&N filter op de carb, en een carterventilatiefiltertje op de vlamdover. Jij hebt neem ik aan een 2 serie, iets dergelijks in een andere vorm kun je ook toepassen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Bij mij zit de PCV aangesloten op het luchtfilter en een vacuumslangetje naar het inlaatspruitstuk. Is het niet nodig voor de PCV om een vacuum te hebben??

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Carterventilatie Turbo motor Dopski 3 5.089 12 April 2014, 09:19
Laatste bericht: Dopski
  rook uit carterventilatie (b18a amazon) Jeroen V 22 10.807 10 June 2011, 06:33
Laatste bericht: Jeroen V
  Carterventilatie B19 345GLS 18 10.023 8 April 2011, 16:41
Laatste bericht: Rubicon
  carterventilatie thoonen 4 3.058 17 December 2008, 14:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)