3 August 2010, 09:55
Naar aanleiding van mijn vorige topic ben ik wat verder gaan zoeken.
Het blok draaide niet lekker rond. Met buurman (1e monteur en apk meester, altijd handig!!!) nog eens wat gezocht en geprutst.
We hebben gezocht naar valse lucht en kwamen tot de volgende ontdekking:
Als we de vacuumslang van vlamdover naar inlaatspruitstuk dichtknepen liep het blok veel en veel mooier.
Ik heb vervolgens de slang verwijderd en afgedopt. Resultaat is een bijna perfect ronddraaiend blok, en meer trekkracht.
Mijn vraag is wel of het niet erg is om deze slang te verwijderen? Ik heb de kant van de vlamdover niet afgedopt, dus daar blaast hij wel wat lucht uit. Op termijn zal hier waarschijnlijk ook wel wat olie uit gaan komen.
Omdat de bougiekabels ook wel wat knetterden als je er aan komt, heb ik nieuwe origineel volvo besteld. Deze komen er morgen op.
De lokale gasboer stelt morgen nog het gas af, en dan hoop ik klaar te zijn voor de vakantie trip!
Het blok draaide niet lekker rond. Met buurman (1e monteur en apk meester, altijd handig!!!) nog eens wat gezocht en geprutst.
We hebben gezocht naar valse lucht en kwamen tot de volgende ontdekking:
Als we de vacuumslang van vlamdover naar inlaatspruitstuk dichtknepen liep het blok veel en veel mooier.
Ik heb vervolgens de slang verwijderd en afgedopt. Resultaat is een bijna perfect ronddraaiend blok, en meer trekkracht.
Mijn vraag is wel of het niet erg is om deze slang te verwijderen? Ik heb de kant van de vlamdover niet afgedopt, dus daar blaast hij wel wat lucht uit. Op termijn zal hier waarschijnlijk ook wel wat olie uit gaan komen.
Omdat de bougiekabels ook wel wat knetterden als je er aan komt, heb ik nieuwe origineel volvo besteld. Deze komen er morgen op.
De lokale gasboer stelt morgen nog het gas af, en dan hoop ik klaar te zijn voor de vakantie trip!