Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carterventilatie
Gaat over mijn amazon combi.
Ben bezig om carterventilatie na te kijken, want vermoed dat ie verstopt zit. krijg hem er niet makkelijk af, beetje lastige plek. (tips)
Voorheen liep de slang vanaf de carterventilatie zo de atmosfeer in, maar nu heb ik een andere olievuldop gevonden, die geschikt is voor terug voer. Kan ik nu mijn carterventilator aansluiten op de olievuldop?
Of kan dit niet omdat bij dit blok nooit gebeurd is of maakt dat niks uit en gebruik je de warmte zo nog een keer extra.

bedankt voor reacties
Antwoord
Zoek eens op het v44 forum hierover is daar echt al heeeeel veel geschreven. :-X
Antwoord
Waarom zou je dat in je motor willen die rommel? Ik zou zeggen leg een slang naar achteren tot net achter het schutbord, zodat je geen hinder hebt van de luchtjes. Veel beter voor je motor.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ze zeggen dat dat andere veel beter is voor de -ruime- omgeving van de motor... Tongue
[img][/img]
Antwoord
Ik zou alles aansluiten zoals het origineel zat (voor zover mogelijk). Daar horen dan wel originele aansluitingen, doorvoeropeningen en terugslagklepjes bij. Zet hier eens een foto van je B18.

De afvoerbuis of wat dan ook zit aan het blok vast met een boutje, als die los is trek je de boel zo eruit.

Hier wat theorie: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=4130.0
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Carterventilatie Turbo motor Dopski 3 5.089 12 April 2014, 09:19
Laatste bericht: Dopski
  rook uit carterventilatie (b18a amazon) Jeroen V 22 10.806 10 June 2011, 06:33
Laatste bericht: Jeroen V
  Carterventilatie B19 345GLS 18 10.022 8 April 2011, 16:41
Laatste bericht: Rubicon
  carterventilatie LeonW 4 3.183 3 August 2010, 16:34
Laatste bericht: Jeroen V

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)