Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik heb een timing light geleend.
Hoe je de contacthoek afstelt weet ik niet precies. Ik lees in de boeken alleen contactpunt afstand 0,4mm.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Heren bedankt! Ik kom er wel uit met het demonteren enzo. Ik heb wel sterk mijn twijfels over het eea maar maak hier even een nieuw draadje van met wat foto's.
@Skidje: bobine heb ik doorgemeten en voldoet aan de hanyes eisen. Motor loopt onbelast prima en ook goed stationair. Benzine weet ik niet want daar heeft ie tot nu toe nooit lekker op gelopen.
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
DUS: Heb je wel of niet zonder zuiger geprobeerd. Heb het een keertje bij de hand gehad. zat blijkbaar een miniscuul gaatje in het membraan en daardoor kon de zuiger niet goed van zijn plek!
Voor de duidelijkheid: Je kunt gewoon op gas rijden zonder zuiger! Dus vrij snel/gemakkelijk te controleren.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ga zo proberen om zonder de zuiger te rijden, eerst weer het eea in mekaar zetten :-) Ik neem trouwens wel aan dat ik het zuigertje van het rubber membraam afschroef? En het membraam wel terugplaats?
Ben benieuwd.
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
met of zonder membraan maakt denk ik niet uit.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
ik heb het nu los liggen en het zuigertje van het membraam gescheiden zo even proberen wat het doet. Misschien dat er zonder rubber valse lucht tussendoor kan.
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Ik heb mijn timing light van Ebay (CP7504 INDUCTIVE TIMING LIGHT)
was $24 en maar weinig verzendkosten.
( Check
Ebay Timing lights
Over de distributeur:
Topic: Distributeur vraagje
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
@Rob bedankt voor de e-bay link ga er eens rustig tussen neuzen. Linkje naar draadje over distributeur ook erg handig top.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik heb zoals skidje al aangaf het zuigertje eruit gehaald en even een ritje gemaakt. Gekke is dat in het begin het enigszins ok leek te gaan maar na een paar minuten begonnen de problemen weer op te duiken en kon ik alleen door zeer weinig gas te geven zeer langzaam optrekken. Bij teveel gas begint de motor weer te pruttelen met een zacht plofje hier en daar.
Ik snap niet hoe het probleem erger wordt naarmate de motor warmer wordt, het kan toch niet met de motor temperatuur te maken hebben lijkt me??
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
in het andere topic met de fotos van de timing heb je al laten zien dat het verband tussen de nokkeas en de krukas ver te zoeken is. Zou dus de distririem maar eens losgooien. Onder op tijd, daarna de andere goed instellen. Misschien dat het lukt met gemonteerde krukaspuley maar da weet ik niet.
Je moet je overigens afvragen of de riem niet een keer gewoon versprongen is. Staat de spanner goed op spanning? Is deze na 500 km een keer losgemaakt zodat de riem weer opgespannen werd?
Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..