7 June 2010, 20:14
Zoals sommige van jullie weten ben ik nogal veel actief in de 850 scene
en onderhand al aan de 3 automaat bezig ;D
Ik weet niet precies hoe het staat met veel vermogen op een automaatbak uit de 1/2/7/9 series
maar het is vrij bekend dat automaten zeker de AW bakken niet al te veel extra vermogen kunnen hebben.
Nou heb ik via de toyota wereld weliswaar vernomen dat er wel degelijk meerdere methoden zijn
om de automaat wat aan te passen zodat ie meer vermogen aan kan.
Heel toevallig kwam ik op de site van Henri (Henri's power transmissie)
en na wat heen en weer gebel en gemail zijn we er uit.
Ik ga de eerste 850 rijder worden met versterkte automaatbak (samen met een maatje van me 2 bakken was goedkoper ;D)
en mochten jullie er in interesse in hebben om lui te rijden (automaat) en toch veel vermogen
onder het rechter voetje... dan is dit natuurlijk de ultieme oplossing.
Hier nog wat meer info over het gebeuren:
Even mezelf geciteerd ook wel interessant om hier neer te zetten leek me
En verderssss gaat ie donderdag naar de revisie boer
dus ik hou jullie wel op de hoogte als er interesse voor is natuurlijk
of wil er hier niemand lui hard gaan? ;D
en onderhand al aan de 3 automaat bezig ;D
Ik weet niet precies hoe het staat met veel vermogen op een automaatbak uit de 1/2/7/9 series
maar het is vrij bekend dat automaten zeker de AW bakken niet al te veel extra vermogen kunnen hebben.
Nou heb ik via de toyota wereld weliswaar vernomen dat er wel degelijk meerdere methoden zijn
om de automaat wat aan te passen zodat ie meer vermogen aan kan.
Heel toevallig kwam ik op de site van Henri (Henri's power transmissie)
en na wat heen en weer gebel en gemail zijn we er uit.
Ik ga de eerste 850 rijder worden met versterkte automaatbak (samen met een maatje van me 2 bakken was goedkoper ;D)
en mochten jullie er in interesse in hebben om lui te rijden (automaat) en toch veel vermogen
onder het rechter voetje... dan is dit natuurlijk de ultieme oplossing.
Hier nog wat meer info over het gebeuren:
arjenT5R schreef:[quote=arjenT5R ]
Ik geloof dat jij ook wel een beetje thuis bent in de amerikaanse scene sergio?
http://www.power-transmissie.nl/
er gaan zich dus amerikaanse taferelen afspelen aan mijn bak.
Een automaat gaat vooral kapot gewoon door slijtage,
slijtage betekend vuil in de bak (ijzerschraapsel) en daardoor wordt de slijtage nog eens versterkt.
Verbrande olie door te hoge temperaturen (zwaar gebruik/veel vermogen) heeft tot gevolg dat er meer slip
optreed en dus nog meer slijtage. Dit gaan we dus tegen door hogere druk dus kortere schakel momenten
om de slip te verkleinen en de temperatuur dus lager te houden. Ook de extra koeler die er op komt gaat dit verhelpen. De extra plaat in de bak is dus ook om de slip te verminderen.
Wat ook vrij veel voorkomt is dat er haarscheurtjes ontstaan in het deksel waardoor druk verlies optreed
remedie nieuw deksel.
Ik zeg niet dat je nu 500 pk op de bak kan los laten want dat kunnen de internals niet aan,
maar dit zijn bewezen technieken ook met de aisin warner bakken. Niet zozeer op de volvo's
maar worden ook veel gebruikt bij andere merken waar ook met veel vermogen wordt gereden op de automaten. Bijvoorbeeld bij gunnar die een nissan supra 3.0 turbo heeft en ongeveer dezelfde aanpassingen heeft gedaan aan zijn bak.
enigzins logisch verhaal lijkt me?
@ ludo Heb henri aan de telefoon gehad en hij was er heilig van overtuigd dat dit kon
en had er zo'n bak voor open gehaald om te kijken naar de mogelijkheden.
Ik weet niet helemaal wat destijds is? maar misschien heeft ie ondertussen wat
geknutseld en geprobeerd ;D
@ TG dankjewel ik zal uitgebreid verslag doen als het eenmaal draaid
wat betreft de aanpassingen aan de electronica;
ik zal proberen uit te leggen wat hij me heeft verteld
aan de hand van hoe veel gas ik geef zorgt de automaat voor een hogere of lagere druk
door dit te manipuleren kan dus al een hogere olie druk worden gehaald bij lagere belasting
ook hier geld weer meer druk minder slip en dus minder slijtage.
Even mezelf geciteerd ook wel interessant om hier neer te zetten leek me

En verderssss gaat ie donderdag naar de revisie boer
dus ik hou jullie wel op de hoogte als er interesse voor is natuurlijk

of wil er hier niemand lui hard gaan? ;D


! ![[Afbeelding: 1011456761_6_5HBL.jpeg]](http://94.100.123.81/1011450001-1011500000/1011456701-1011456800/1011456761_6_5HBL.jpeg)
![[Afbeelding: 1011457019_6_1Q1x.jpeg]](http://94.100.118.71/1011450001-1011500000/1011457001-1011457100/1011457019_6_1Q1x.jpeg)
![[Afbeelding: 1011457292_6_PAV8.jpeg]](http://94.100.118.43/1011450001-1011500000/1011457201-1011457300/1011457292_6_PAV8.jpeg)
![[Afbeelding: 1011457519_6_g6Tt.jpeg]](http://94.100.123.137/1011450001-1011500000/1011457501-1011457600/1011457519_6_g6Tt.jpeg)
![[Afbeelding: 1011457952_6_Yqiv.jpeg]](http://94.100.116.101/1011450001-1011500000/1011457901-1011458000/1011457952_6_Yqiv.jpeg)
![[Afbeelding: 1011459209_6_Hi5R.jpeg]](http://94.100.123.11/1011450001-1011500000/1011459201-1011459300/1011459209_6_Hi5R.jpeg)
![[Afbeelding: 1011458237_6_r9N9.jpeg]](http://94.100.123.130/1011450001-1011500000/1011458201-1011458300/1011458237_6_r9N9.jpeg)
![[Afbeelding: 1011458530_6_xmJV.jpeg]](http://94.100.123.81/1011450001-1011500000/1011458501-1011458600/1011458530_6_xmJV.jpeg)
![[Afbeelding: 1011460262_6_CJmS.jpeg]](http://94.100.118.41/1011450001-1011500000/1011460201-1011460300/1011460262_6_CJmS.jpeg)
![[Afbeelding: 1011460636_6_-OJe.jpeg]](http://94.100.123.73/1011450001-1011500000/1011460601-1011460700/1011460636_6_-OJe.jpeg)
![[Afbeelding: 1011460922_6_nmwI.jpeg]](http://94.100.123.134/1011450001-1011500000/1011460901-1011461000/1011460922_6_nmwI.jpeg)
![[Afbeelding: 1011461081_6_-ht1.jpeg]](http://94.100.123.15/1011450001-1011500000/1011461001-1011461100/1011461081_6_-ht1.jpeg)
![[Afbeelding: 1011461524_6_eSlz.jpeg]](http://94.100.123.5/1011450001-1011500000/1011461501-1011461600/1011461524_6_eSlz.jpeg)
![[Afbeelding: 1011462692_6_zf5m.jpeg]](http://94.100.114.132/1011450001-1011500000/1011462601-1011462700/1011462692_6_zf5m.jpeg)
![[Afbeelding: 1011463709_6_Th4a.jpeg]](http://94.100.116.146/1011450001-1011500000/1011463701-1011463800/1011463709_6_Th4a.jpeg)
![[Afbeelding: 1011464138_6_u7A5.jpeg]](http://94.100.118.99/1011450001-1011500000/1011464101-1011464200/1011464138_6_u7A5.jpeg)
![[Afbeelding: 1011464608_6_ObQX.jpeg]](http://94.100.118.218/1011450001-1011500000/1011464601-1011464700/1011464608_6_ObQX.jpeg)
![[Afbeelding: 1011464871_6_LxYQ.jpeg]](http://94.100.114.68/1011450001-1011500000/1011464801-1011464900/1011464871_6_LxYQ.jpeg)
![[Afbeelding: 1011469608_6_p4MU.jpeg]](http://94.100.118.33/1011450001-1011500000/1011469601-1011469700/1011469608_6_p4MU.jpeg)
![[Afbeelding: 1011469817_6_DouZ.jpeg]](http://94.100.123.4/1011450001-1011500000/1011469801-1011469900/1011469817_6_DouZ.jpeg)
![[Afbeelding: 1011470004_6_P3G-.jpeg]](http://94.100.123.9/1011450001-1011500000/1011470001-1011470100/1011470004_6_P3G-.jpeg)
![[Afbeelding: 1011470329_6_GZ2Q.jpeg]](http://94.100.116.146/1011450001-1011500000/1011470301-1011470400/1011470329_6_GZ2Q.jpeg)