Topics: 289
ZwerverRoodbaard schreef:Jambon schreef:achter het gaas kun je nog net iets roods ontwaren, das de nieuwe toetre, om die idote fransozen aan de kant te sturen (lees, de auto proberen heel te houden..)
Gaat dat richting een scheepstoeter of is het een beetje beschaafd 
Altijd leuk die extra lampjes voor op de auto, dan je 's nachts tenminste voor je uit kijken.
ut zijn Hella's, die had ik op de vorige ook, gedemonteerd en vervolgens nergens te vinden... :

Klinkt een beetje USA, niet des VV's maar vindt het wel gaaf, beter dan de "rasp en piep" van de oude, en al helemaal dan de "pèèèp" van de Peug..
DopdeDouwer schreef:Leuk!
Ik wist niet dat het knopje licht kon geven, moet ik ook eens nazien. Is nu puur als schakelaar aangesloten. Was het ingewikkeld aan te sluiten?
neu, vannacht had ik een ingeving, logisch, ik moet ook eerst gaan slapen voordat ik vragen stel denk ik..
Dus:
een via het licht geschakelde + (rood) op de bovenste
31+ , en vertrekken
vanaf S naar relais (wit), en ook
S doorlussen naar de
middelste aansluiting (wit).
Y op massa (blauw) Als je nu de verlichting inschakeld blijft de schakelaar uit, zodra ingedrukt bekrachtig je het relais en het lampje omdat ie is doorgelust.
Er bengelt nog een extra rood draadje, das gewoon extra..
..en doet ie wat ie moet doen..
gratis tip, onlangs een echte AMP tang op MP gekocht, nu zit de boel echt vast..! aanrader..!
Wie heeft het "seatbelts" lampje aangesloten zitten? Schakelaar op de gordelhouder en ik verwacht in de stoelzitting..
Topics: 21
waarom heb je 3 knipperlichten????
nick740 schreef:waarom heb je 3 knipperlichten????
2, eentje voor, eentje achter.. en dan ook nog 2 ad rechterkant..
Topics: 163
Dat seatbelts lampje werkt in de 142.
Je aannames kloppen; een sensor in de stoel en in de gordelhouder. Ook eentje op de versnellingsbak; het lampje gaat alleen aan als er een vooruit-versnelling ingeschakeld is.
DopdeDouwer schreef:Dat seatbelts lampje werkt in de 142.
Je aannames kloppen; een sensor in de stoel en in de gordelhouder. Ook eentje op de versnellingsbak; het lampje gaat alleen aan als er een vooruit-versnelling ingeschakeld is.
Die op de bak zal dan via de achteruitrijschakelaar lopen, = massa.. Het spul voor de gordelhouder zal een speld in een gordelberg zijn, trekcontactjes zitten men ik in de kussens verstopt, die moet ik dan aan de huidige stoelen monteren.. denk dat ik voor de gein maar iets anders verzin, 1 minuut knipperen na contact of deuren openen..
...beetje warm buiten... nee niks mis, maar wat naar buiten gaat komt niet in de auto.. Water netjes voor het midden, olie tegen de 130, binnenkort m'n koelertje maar eens overbouwen.
...ouwe hokken bij elkaar..
Topics: 38
Jambon schreef:Het spul voor de gordelhouder zal een speld in een gordelberg zijn, trekcontactjes zitten men ik in de kussens verstopt, die moet ik dan aan de huidige stoelen monteren..
Begrijp dat in de 140 geen verklikker standaard zat? Die gordelhouder kun je toch gewoon uit een sloop-240 halen? Of past dat niet? Bij mijn 240 zat het trekcontactje van de stoel gewoon tegen de onderkant van de stoel van het metalen frame naar het dradenframe dat daartussen gespannen is (hmm, lastig uitleggen zonder foto :-\)
Arjan. schreef:Jambon schreef:Het spul voor de gordelhouder zal een speld in een gordelberg zijn, trekcontactjes zitten men ik in de kussens verstopt, die moet ik dan aan de huidige stoelen monteren..
Begrijp dat in de 140 geen verklikker standaard zat? Die gordelhouder kun je toch gewoon uit een sloop-240 halen? Of past dat niet? Bij mijn 240 zat het trekcontactje van de stoel gewoon tegen de onderkant van de stoel van het metalen frame naar het dradenframe dat daartussen gespannen is (hmm, lastig uitleggen zonder foto :-\)
eerste serie had helemaal geen verklikker, de latere (vanaf..?) kon het lampje hebben zoals op de foto, maar mijn auto had um van oorsprong niet. De gordelhouder op de oude 140 is anders, ik verwacht niet te combineren met 240 materiaal. Ik ben zo stom geweest om uit 1 van de weinige 140's op de sloop niet dat ding te halen, kwam er te laat achter... het lampje komt r nl wel uit.. auto is inmiddels weg.. :'(
ik heb behoorlijk wat speling op de ruitenwisserarmen, vooral links. Gezien de km's verwacht ik dat ie gewoon los zit en de spiebaan intact. Ik krijg het "kapje" niet los, dat hoor je toch omhoog te kunnen scharnieren? Ik verwacht daar een "M8" tegen te komen die los zit.
Heb ik de constructie bij het rechte eind?? Ik neem aan dat r normaliter geen "breekijzer" nodig is om die dingen te verwijderen... vindt niets in Haynes..