Berichten: 136
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2008
Ik heb vanmiddag een stuk gereden en het valt mij een beetje tegen(het versnellen).
Heb alleen een accumulator ligen van mijn oude turbo een 25t.
Is deze ook geschikt voor de 15g?
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
denk het wel, trek maar eens aan het stangetje, dat gaat waarschijnlijk een stuk moeilijker dan bij de 15G. En dat betekent ook dat je nog niet teveel teleurgesteld moet zijn.
Wel uitkijken dat je de turbodruk niet te gek hebt! Anders blaas je zo je motor op.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 136
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2008
Morgen maar weer even sleutelen, bedankt voor de tip.
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
Berichten: 136
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2008
Nu net vanavond mijn oude accumulator er op gezet i.p.v de orginele die op de t5 zit.
Wat een verschil zeg,de volvo trekt de stenen uit de straat.
Ook ben ik zeer tevreden over de i.p.d nokkenas de motor trekt als een gek.
Bedankt voor de tip ticcie.
Wat ik nu allemaal gedaan heb,
Turbo 15g van volvo t5
I.p.d nokkenas
3" ferrita rvs uitlaatsysteem
Hi tuning brandstof en ecu chip
lesjofors verlagingsveren
polaris 17" velgen
Dit alles natuurlijk allemaal zelf gedaan, sleutelen aan volvo's is mijn grote hobby.
Ik denk dat ik nu bezig ga met de remmen,ik zit aan wilwood te denken.
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
het duurt idd lang voordat je doorhebt dat die actuator zo waardeloos is dat ie bij de minste of geringste druk al open gaat staan en daarmee verlies je behoorlijk veel druk. Het lijk precies alsof de turbo gewoon tegenvalt.
Ik vond het vooral indrukwekkend hoe snel ie al opspoelt ivt tot de T3/T25 met de juiste actuator, leuk dat je precies hetzelfde had ;D
Ik heb nog een nokkenas die ik moet monteren, dan hebben we redelijk dezelfde setup, behalve dat jij met el.injectie (en meer benzine denk ik) werkt.
Remmen voorzijde zijn met deze pk's inderdaad niet overbemeten, maar de mijne doen het toch heel aardig: alles nw origineel met gevlochten stalen remslangen en gegroefde ATE schijven. Er stond ergens een goedkope upgrade te koop met RX7 klauwen. Geen idee of dat wat is.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Ticcie schreef:Remmen voorzijde zijn met deze pk's inderdaad niet overbemeten, maar de mijne doen het toch heel aardig: alles nw origineel met gevlochten stalen remslangen en gegroefde ATE schijven. Er stond ergens een goedkope upgrade te koop met RX7 klauwen. Geen idee of dat wat is.
kom je op TB nog wel eens tegen..
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
die klauwen zijn van ruben uit kerkrade. geloof dat hij de set niet compleet heeft, was iets mee
heb je de nieuwe pakkingen al klaarliggen B?? ;D :o
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Mooi dat het goed werkt allemaal. De 15G spoelt inderdaad echt snel op. Als ik al merk hoe snel de T3 opspoelt die ik heb...
over de remmen, het 240 'chassis' is in enkele (scandinavische?) landen goedgekeurd tot 226-iets pk als je de geventileerde remmen hebt etc. Ik weet niet hoe ze het testen maar ik denk dat alles dan wel in hele goede staat moet zijn. De RX-7 spullen zijn mooi ja, de Wilwood spullen ook. Beide hele goede upgrades denk ik ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009