Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230ft rookt
#1
In mijn 245turbo zit een 230ft motor,nu heeft deze het volgende probleem.
De auto rookt soms heel erg (blauwe rook).
B.v. als ik voor een stoplicht sta,soms doet hij dit met koude of warme motor dat maakt niet uit.
Het inlaat gedeelte turboslangen en buizen zijn niet abnomaal vervuild,is het mischien de carterventilatie?
De auto verbruikt verder haast geen olie.
Wie weet dit of heeft dit ook meegemaakt?
Antwoord
#2
Blauwe rook betekend verbranding van olie, wellicht doet de turbo dat.
Laatste tijd gemerkt of de turbo anders reageerd?
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
#3
De turbo is het niet,deze is in goede konditie.
Als het de turbo zal zijn moet hij konstant roken.
Antwoord
#4
Als hij geen vloeistoffen verliest is het misschien onverbrande benzine.
Merk je iets aan de motor op dat moment?

Het kan zijn dat een injector zijn werk even niet doet. Met de 850 heb ik weleens gehad dat een injector bleef hangen (permanent inspuiten), toen kwam er ook behoorlijk veel rook uit de uitlaat, meer wit/grijs dan blauw overignes.
Antwoord
#5
Is de olieterugloop van de turbo goed vrij? bij mijn 940 was die bijna helemaal dicht.
Verder de carterventilatie box onder het inlaatspruitstuk eens controleren/vervangen (tientjeswerk) en de slang en t-stuk er van controleren en eventueel vervangen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#6
Ik zal morgen eens kijken ik denk namelijk dat het de carterventilatie is.
Antwoord
#7
Olie retourleiding van turbo naar blok is goed,zo ook de carterventilatie.
Nu denk ik aan de kleprubbertjes van de inlaatkleppen.
Antwoord
#8
kleprubbers zijn het niet snel, die slijten wel maar er komt eigenlijk heel weinig olie aan de bovenkant van de kleppen, de nokvolger zit er als een emmer overheen. Alleen de inlaatkleppen hebben trouwens seals.
Als het na even stationair draaien is kan het ook zijn dat zich wat olie heeft opgehoopt in de inlaat/inlaatspruitstuk en dat gaat pas weer de motor in als je gas geeft.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#9
Nu net mijn bougies eruitgedraaid en ze waren brandschoon.
De olie wordt dus niet verbrand in de motor,maar komt waarschijnlijk in de uitlaat terecht.
Mischien is de turbo de boosdoener.
Antwoord
#10
controleer je turbo is ik heb het ook gehad heb mijn turbo er toen afgehaald en daar zat toen een km speling op
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaringen IPD nokkenas B230FT jos evers 26 32.578 20 March 2016, 08:49
Laatste bericht: jos evers
  B230FT uit 1989 LH 2.2 of LH 2.4 Stevves 2 7.731 25 January 2014, 20:40
Laatste bericht: Stevves
  turbo rookt verschrikkelijk! GOLDEN TURBO 26 17.882 23 October 2012, 23:46
Laatste bericht: t200l
  740 B230FT onderdelen in de aanbieding, kans om goedkoop onderdelen te kopen!!!! Bossie 55 29.361 20 April 2012, 14:18
Laatste bericht: Omta
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 60.027 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ
  B230FT uit 760 automaat 1985 herbe777 10 8.762 1 October 2010, 21:53
Laatste bericht: herbe777
  ferrita met b230ft in 245turbo bunne 19 11.370 21 April 2010, 20:40
Laatste bericht: bunne

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)