13 April 2010, 17:20
Grappig dat het past dan!
(overigens nog mooi droog van onderen!)
(overigens nog mooi droog van onderen!)
Groeten, Boele
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
|
13 April 2010, 17:20
Grappig dat het past dan!
(overigens nog mooi droog van onderen!)
Groeten, Boele
13 April 2010, 17:40
droog, ja het regende vanmorgen niet bedoel je, de olie zeikt tussen de koppeling en bak uit, ik heb de carterventilatie net als een 544 naast het blok hangen en de nieuwe krukas keerring is al weer door, maar idd, links istie lekker droog..
![]() Tis idd een Bosch (uit Hongarije (starmotoren, goulash etc.) , type had ik wellicht even moeten noteren maar, het is degene uit een late 200, 700, 900... En dat het past is eigenlijk ook weer niet zo raar, ga uit van de evolutie van de 100 / 200 serie (als Darwin had geleefd had ie r een reis voor gemaakt) Men neme een Amazon oid, behoudt de techniek en verzin een andere jas. Verzin een paar jaar later nog eens een nieuwe jas, verzin op basis van die jas "nieuwe" techniek die als oorsprong de B18 heeft, maar behoud alle aanverwante techniek omdat dat nog voldoet, en daarna pak je die onderdelen nog eens aan met als basis de "oude" motor. Ergo, schroef een 1999 (ik noem maar wat) startmotor in een P1900 als je dat zou willen. Tis ook net Meccano...
13 April 2010, 17:47
even een zijstraatje, net wat leuke plaatjes van iemand ontvangen die r tot 2006 mee geraced heeft, heb ik gemaild om ens te vragen hoe hij het "Camberverhaal" heeft aangepakt, de plaatjes zijn van "07, vlak voordat ie um verkocht..
..en verder.. Oh en het verhaaltje staat op de banner..
14 April 2010, 08:26
Nee. Het is Engelse draad, precieze maat ben ik effe kwijt, maar is wel te vinden op dit forum.
M12x1,5 past er eenmalig op zeg maar. Het is de 740 en latere Volvo maat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
14 April 2010, 08:33
Volgens mij is het UNF 1/2 x 20 tpi.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412 1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412 1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
14 April 2010, 12:15
ik kan het in Haynes niet vinden, op het net kom ik niet verder dan "fit's 120 130 140 1800" etc. Had ik maar een draadmeter
14 April 2010, 12:24
Citaat:240 wheel stud thread is 1/2"x 20 TPI UNF Zeker weten dat het 1/2" x 20 TPI UNF is, want dat is ook de maat van m'n slotmoeren ![]() Staat op de deuze van McGard en ze passen vaker dan 1 keer...
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412 1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412 1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412 |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe banden merk Camac | volvo142 | 11 | 15.004 |
30 May 2013, 10:37 Laatste bericht: Jambon |
|
van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... | patrick2wd | 11 | 9.107 |
29 October 2012, 13:42 Laatste bericht: patrick2wd |
|
wat nieuwe olie allemaal kan doen... | patrick2wd | 33 | 28.092 |
7 November 2011, 17:07 Laatste bericht: Boele |
|
aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 | Bert145 | 56 | 32.749 |
5 July 2009, 20:28 Laatste bericht: Marc1970 |