12 April 2010, 21:46
Ben benieuwd of dat voldoende is. als ik je verhaal zo hoor dus wel. anders heb je echt de koppeling nodig om 'm door te laten rollen.
Jeroen van der Wijst
Distributieriem gebroken
|
12 April 2010, 21:46
Ben benieuwd of dat voldoende is. als ik je verhaal zo hoor dus wel. anders heb je echt de koppeling nodig om 'm door te laten rollen.
Jeroen van der Wijst
13 April 2010, 12:43
rijschooljeroen schreef:Ben benieuwd of dat voldoende is. als ik je verhaal zo hoor dus wel. anders heb je echt de koppeling nodig om 'm door te laten rollen. Dat is dus niet waar, als de kleppen de zuigers raken is dit niet te merken! De auto rolt gewoon uit...zonder verdere bijgeluiden o.i.d. Nieuwe distr.riem monteren en hopen maar.
13 April 2010, 17:16
Dat is dus niet waar, als de kleppen de zuigers raken is dit niet te merken! De auto rolt gewoon uit...zonder verdere bijgeluiden o.i.d. Nieuwe distr.riem monteren en hopen maar. [/quote] Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het nog nooit meegemaakt heb en ook nooit hoop mee te maken. Maar kan me eigenlijk totaal niet voorstellen dat je dit niet zou horen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
13 April 2010, 21:08
Motor slaat gewoon af, en het krom slaan van de kleppen gaat zo snel, dat merk je niet. Ik overdrijf niet als ik zeg dit al 500 keer gehoord heb van pechvogels.
14 April 2010, 09:21
Ik heb dus pech, want ondanks dat er niets te horen was is het blok naar de kl!@#$%^&n! Ben aan het overleggen hoe en of nu verder.
14 April 2010, 09:30
ai, dat is vervelend.
ik heb nu even geen b230f liggen maar als je hem ingebouwd wil hebben weet je me te vinden....
14 April 2010, 12:45
Nou da's gek. Dan twijfel ik toch aan het 2.3 verhaal, niet aan jouw verhaal, maar misschien is het verkeerd ingevoerd bij de RDW of zo.
Doe mij een lol en kijk eens rechts op het motorblok, tussen oliefilter en motorsteun, daar staat B230 of B200. Of achter de stroomverdeler, daar staat de complete motorcode in een vlak stukje motorblok geponst. Motorblokken zat in de Kop van Overijssel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
14 April 2010, 12:57
Marc1970 schreef:Nou da's gek. Dan twijfel ik toch aan het 2.3 verhaal, niet aan jouw verhaal, maar misschien is het verkeerd ingevoerd bij de RDW of zo. hoezo wat maakt dat uit of het b200 is of b230 de latere blokken hebben gewoon geen vrijloop. je kunt het aan de hoogte zien van de kop!
14 April 2010, 13:40
Toch raar...
De B230F uit de 240 Polar van mijn schoonvader heeft in korte tijd 3 riemen versleten (lees: kapot). Die deed het gewoon weer na montage van een nieuw exemplaar. Nog even gegoogled op B230 en vrijloper: op Volvolvo.nl staat: http://volvolvo.nl/smf/index.php/topic,1...l#msg57176
Gegroet,
Erik Na 11 jaar nu zonder Volvo
14 April 2010, 14:44
Wat zien we aan de hoogte vd kop? Niks lijkt me als je zaken als de lengte vd kleppen, de zuigerhoogte en de kleplift niet weet.
Hier een foto van iemand die dat eens uitgeprobeerd heeft. Een A nok (10,5 mm lift) in een B230FT kop (een normale 1000530 in dit geval), de klep komt 0.020" onder de kop uit, niet ver genoeg om de zuiger te raken (want er zit nog een koppakking tussen van 0.047"). Het verschil is 0.027", omgerekend 0,68 mm. http://www.pbase.com/stealthfti/image/25646402 De B200F heeft wel een probleem als de riem breekt want er zitten 2 mm dikke hobbels op de zuigers (om de compressie te regelen). Of als iemand een V nokkenas (11,37 lift) in een B230F steekt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|