Berichten: 56
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2007
Hoi Allemaal,
Wie heeft er al eens ge-experimenteerd met waterstof in zijn volvo? Ik ben dat van plan en ben bezig met een apparaat te bouwen dat erg efficient waterstof en zuurstof scheid. Het enige is wel dat ik de energie(stroom) op een andere manier dan van de dynamo wil laten komen om zo zuinig mogelijk te kunnen rijden.
Ook ben ik in de wet gaan zoeken of dit is toegestaan. en ik weet dat het enige is dat hij dan gekeurd moet worden en je kenteken papieren aangepast moeten worden. Er staat nergens dat dat niet is toegestaan. klopt dit of heb ik iets gemist?
Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Berichten: 292
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2009
als je hem goedgekeurd krijgt lijkt me er ook geen probleem, maar zie dat eerst voor elkaar te krijgen, hoe sla je waterstof op in je auto?
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Berichten: 56
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2007
Nou, wat het punt is is dat ik eigenlijk nauwelijks een opslag wil van waterstof. Ik Heb een manier waardoor je vrij snel waterstof opwekt en dat wordt gebruikt door de motor. Je kunt dat natuurlijk electronisch regelen dat er nooit meer waterstof wordt gemaakt dan er verbruikt wordt. Is vrij eenvoudig te doen. dus nee, geen opslag. Wel de nodige terugslagkleppen en ventilen zoals dat ook bij auto's op LPG is. Ik ben naar constructies op zoek die stroom opwekken anders dan een dynamo of zonnecellen. En die dus het vermogen van de motor niet of nauwelijks beinvloed.
Jeroen van der Wijst
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Dat wordt dan samen met benzine ingespoten?
Ik heb wel eens gehoord van iemand die een simpel system met pvc buizen had gebouwd en op een diesel had toegepast. totale investering was ong. 500 eur. Volgens mij was dat op een technische avond van de v44 ergens in brabant gedemonstreerd...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 56
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2007
Ja, het wordt dan samen met de benzine ingespoten. dus je rijdt niet volledig op waterstof. daar is iets meer voor nodig. Dat komt later. we blijven door experimenteren.
Jeroen van der Wijst
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Je gebruikt je dynamo om de waterstof te genereren? Wat is dan de winst? Verbranding van waterstof (water vormen dus) levert toch nooit meer op dan het aan elektriciteit gekost heeft om uit water waterstof te maken? Bovendien moet je er (duur) demiwater voor gebruiken. Dus mijn vraag: wat is je idee erachter?
Edit, even verkeerd gelezen. Je wil je dynamo NIET gebruiken. Maar ik begrijp dat je wel rijdend waterstof wil produceren. Ik volg dit project even.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Citaat:Bovendien moet je er (duur) demiwater voor gebruiken.
offtopic:
Op m'n werk maken we demiwater.Was ik altijd m'n auto mee.
Slang uitrollen ,demiwater over je auto heen en geen vlekken...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
edwin schreef:Citaat:Bovendien moet je er (duur) demiwater voor gebruiken.
offtopic:
Op m'n werk maken we demiwater.Was ik altijd m'n auto mee.
Slang uitrollen ,demiwater over je auto heen en geen vlekken...
lang leve de regenton.... en de regen..
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
edwin schreef:Citaat:Bovendien moet je er (duur) demiwater voor gebruiken.
offtopic:
Op m'n werk maken we demiwater.Was ik altijd m'n auto mee.
Slang uitrollen ,demiwater over je auto heen en geen vlekken...
Meet dan voor je het gebruikt even de pH(zuurgraad) ervan, die hoort 7 te zijn, maar wil nog wel eens naar beneden afwijken en richt dan meer schade aan als een pekelrijke winter.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 13
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2009
Nog meer off topic: pH van demiwater is moeilijk te meten vanwege de lage dichtheid van ionen. Maar je kan er van uitgaan dat die 7 is, en als het apparaat stuk is komt er gewoon kraanwater uit, wat op zich ook veilig is voor je auto.