21 March 2010, 11:49
moet ik maken, heb um gisteren met een hoop moeite in het clustertje gefreubelt... wellicht vanmiddag, ga nu eerst ff naar een "stoombeurs" om de hoek, lekker warme olie en rook opsnuiven.. ;D
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
|
21 March 2010, 11:49
moet ik maken, heb um gisteren met een hoop moeite in het clustertje gefreubelt... wellicht vanmiddag, ga nu eerst ff naar een "stoombeurs" om de hoek, lekker warme olie en rook opsnuiven.. ;D
22 March 2010, 15:13
Helaas...
Ik heb 't al gezien.Dat is bajonet Ik heb alleen het oude type (insteek).
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
22 March 2010, 21:24
De oude zit in m'n buitentemp meter, die heb ik r genoeg, dan zal het wel bestellen worden, of ik prober nog een ander model te verbouwen zodat ie "past".... of wellicht elk metertje een witte LED, dotje lijmpistool en hij gaat langer mee dan ikzelf..
Vandaag de "kabelboom" vanaf de OD iets verlengd, anders wordt het met een tunnelbak erg krap. Lampje voor de ingeschakelde OD op het ralley instrumentarium (wist niet dat dat in een Volvo zit, een instrumentarium..) aangesloten. De originele combistekker van de auto heeft wel een gaatje voor de extra draad, maar het pinnetje zit r niet in, het ralleydashboard kwam dus 1 aansluiting te kort. Van de donor auto de stekkers afgeknipt en pennetje overgezet. Brand nu ook, dacht oranje maar blijkt knalrood te zijn. En ja hoor, later vanmiddag een boodschap gedaan, gaat er net buiten het dorp opeens een rood lampje branden, gelukkig, oliedruk is er, voltjes kan ik nu ook aflezen en die zijn r ook... oh ja, OD lampje brand nu. Je hebt echt de neiging het hok meteen de berm in te sturen om te zoeken naar rook oid, beetje raar gezicht wel... Lampjes van de kachel krijgen hun prik vanaf het instrumentarium (luxe hoor, heb het woord pas geruild tegen viaduct...) maar in dit geval nul, niet verder meer gezocht, de meters branden wel dus ik heb de "kachel" aan de wekker gestekkerd, licht is licht.. Kan nu dan eindelijk dat dashboard dicht..?! Voorlopig wel. totdat de radio weer aandacht krijgt.. En de "nieuwe meters" bovenop, netjes 13+ volt met ingeschakelde verlichting, je kunt ook mooi zien als alles uit is dat de spanningsregelaar constant staat te schakelen. Als je iets gas geeft staat ie strak op 14+, want dan genereert ie altijd meer en wordt ie continu op dat maximum voltage afgekapt, stationair hikt ie r dus net tegenaan. Leuk speelgoed.. Spatlaphouder stukkie verzet, aanlopen bij inveren is minder maar de as moet gewoon net ff wat verder naar het midden van de auto, dus, Panhardstang doorgezaagd, stuk r uit en overmorgen heeft de smid r een paar moeren op gelast, M16 geloof ik, past precies in de buis. Helaas geen linkse en rechte draad dus eerst vergelijken met degene die r nu onder zit, 2 slagen indraaien monteren en meten van spatbordrand naar band. Denk dat ik um vanaf gecentreerd nog 1 slag meer geef zodat ie met belading altijd vrij blijft. Anders hoeft ie maar aan 1 kant los om een slag meer of minder te draaien. Die zal r van ut weekend wel onder gaan (de verf moet ook nog drogen na woensdag) Over verf gesproken, de "vogelbeschadigingen"op de motorkap, lees, r zit geen verf, heel stoer gevuld met penseel. Ik leg r in principe een beetje teveel op. En dan volgende week met de machine poetsen, d lichtste gradatie want hij zit r o zo dun op... nou dat dus..
23 March 2010, 18:38
Klinkt allemaal goed. Kan je ene foto maken als de panhardstang is ingekort? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
23 March 2010, 20:43
och idag utförs? (...ik weet ut echt niet meer.. :-\ )
Lampjes onder de motorkap en in de kofferbak gemonteerd, geinig accesoire wel, best wel veel licht nog..
23 March 2010, 20:50
markfranken schreef:Klinkt allemaal goed. Kan je ene foto maken als de panhardstang is ingekort? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. tekeningetje voor de smid... verwacht geen wonderen, als later ook de LPG tank er in ligt gaat het er om dat ie standaard in het midden staat. Naar mate de auto zakt neemt de zijdelingse beweging af, de stang komt immers vlakker te liggen. Vanmiddag gemeten, verschil is nu 5mm L/R, allemaal niet zo dramatisch. (ook wel geinig om te doen/hebben) Voor een 2 serie zijn ze te koop voor een paar honderd dollar, maar die hebben dan wel stalen lagers ipv ruber of PU bussen. Wellicht daar PU busjes in, dat trekt bruin (of kleur naar keuze..) nog wel.. hier, en dan naar beneden scrollen, staan wat achteras modificaties bij en 240, maar wat is het verschil met een 240 uiteindelijk.. http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...ing_V2.htm
24 March 2010, 15:27
maar weer eens begonnen met de R-Sport spoiler, ooit nieuw gekocht en zelf gespoten, paar maanden geleden helemaal tot op de zwarte afwerklaag teruggeschuurd, gespoten en het resultaat was volledig "krakelee"....
...dat was voorheen met 2k primer niet het geval, maar ik heb geen 2K primer. Maar weer terugslijpen, luchtbellen vullen... ...en met kunststof primer of "bumperzwart" proberen, beiden bevatten weekmakers en behoren daardoor beter te hechten. Vandaar dat de kunststof spatlappen op onze Saxo weer langzaam zwart worden en de primer dus niet blijft zitten...
24 March 2010, 16:12
Dat is wel mooi zon spoiler, heb jij een originele van volvo (bestaand die uberhaupt?) of eentje van IPD?
24 March 2010, 16:33
deze is van Volvo Competition parts, de sticker zat r bij, gekocht bij Martens in (toen nog) Asten, lang geleden... Pasvorm is "ongeveer"...
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe banden merk Camac | volvo142 | 11 | 15.004 |
30 May 2013, 10:37 Laatste bericht: Jambon |
|
van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... | patrick2wd | 11 | 9.110 |
29 October 2012, 13:42 Laatste bericht: patrick2wd |
|
wat nieuwe olie allemaal kan doen... | patrick2wd | 33 | 28.097 |
7 November 2011, 17:07 Laatste bericht: Boele |
|
aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 | Bert145 | 56 | 32.757 |
5 July 2009, 20:28 Laatste bericht: Marc1970 |