22 February 2010, 10:47
bij een B20 heet de hulpas nokkenas
, is onderliggend..

Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
|
23 February 2010, 10:06
Jambon schreef:Boele schreef:Ziet er goed uit! Ben benieuwd of het gaat lukken. Maat van me heeft zon ding liggen (te koop). Is vrij groot. [img width=800 height=600]http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/plaatjes%20van%20ander%20volvos/DSC02383.jpg[/img]
23 February 2010, 11:43
Citaat:En dan loop ik inmiddels al met het volgende plannetje rond, een Multilink achteras van een 700 / 900 ombouwen en eronder hangen... Dat wordt je Waterloo.... ;D
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
23 February 2010, 12:24
DopdeDouwer schreef:Jambon schreef:Boele schreef:Ziet er goed uit! voorlopig in de ijskast, geen centjes en sowieso genoeg te doen, helaas... ...maar, het idee komt hier vandaan...
23 February 2010, 12:24
edwin schreef:Citaat:En dan loop ik inmiddels al met het volgende plannetje rond, een Multilink achteras van een 700 / 900 ombouwen en eronder hangen... ik hoef er niet mee te varen hoor ![]()
23 February 2010, 12:35
wat wel op redelijk termijn, paar maanden, wordt bekeken is electrische stuurbekrachtiging. http://www.marktplaats.nl/?rotid=5026-66753-1039-0 Aanbieder heeft toevallig gisteren wat bij me opgehaald.
http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieuw...sieker.htm levert het ook, iets andere onderdelen (behalve de unit) en met laten inbouwen v e e l duurder. Dit kan feitelijk op elke auto. Verder, en dan kijk ik even naar de bezitters van een 200 en een 140 serie, volgens mij moet het niet al te moeilijk zijn om een tandheugelstuurhuis van een 200 (en andere...?) op de vooras te bouwen, en vervolgens netjes te koppelen aan het restje uit het schutbord. Stuurt directer en lichter, lekt minder, speling etc. Kan iemand dat eens bekijken, meten en zo, en dan met name de afstand links-rechts. Zit eea direct aan de fusees gekoppeld? Mogelijk zal de lengte van de spoorstangen moeten worden aangepast maar als dat voor het systeem alles is... Op m'n MGB zit deze ook al (sinds "61 werd ie toegepast) .simpelweg op gelaste steuntjes aan de voorasbalk dus die constructie is identiek. De montage zal zijn; parkeer de auto met de wielen recht vooruit, demonteren spoorstangen demonteren stuurhuis met uiteraard 1e deel stuurstang, demonteer hulpstuurhuios (maar zonder de o) als het uitkomt de stuurstang koppelen aan het deel schutbord en daarvan de eventueel aan te passen lengte bepalen, zodra dat "op z'n plek zit" de hoek van de steuntjes bepalen en lassen. Stuurhuis monteren (shims!)en lengte spoorstangen L + R bepalen. Dan zou eea moeten werken. Feitelijk verwacht ik niet veel verschil in maatvoering tussen beide modellen. Wat kan evolutie toch mooi zijn...
23 February 2010, 14:30
Iemand op het volvo-forum heeft het mij eens uitgelegd. Volgens mij heeft die persoon het vervolgens ook daar in een topic met plaatjes toegelicht hoe een 240 stuurbekrachtiging in een 140 past.
Zal binnenkort eens kijken of ik daar nog wat van terug kan vinden. (misschien leest de poster intussen hier wel mee ![]()
23 February 2010, 14:39
DopdeDouwer schreef:Iemand op het volvo-forum heeft het mij eens uitgelegd. Volgens mij heeft die persoon het vervolgens ook daar in een topic met plaatjes toegelicht hoe een 240 stuurbekrachtiging in een 140 past. zou handig zijn, thanks.
23 February 2010, 14:42
Ik probeer het LPG tankframe op z'n plek te krijgen, an sich niet spannend, maar waar laat ik de afwateringslangen vanaf het achterraam..?
Plaatjes welkom.. heeft r nog iemand intresse in originele "caravan" spiegels van een 140, van die telescoopdingen" ??
23 February 2010, 21:24
toch maar met de kogel door de kerk de knoop door hakkend besloten, 1 vd "stokoude" stickers opgeofferd en r een embleem van gemaakt (dan kan ie r nog vanaf gehaald worden.)..
...als ut goed is zit ie net netjes en over het gaatje van de mistlamp... ...heb ik straks een mistlampschakelaar en geen mistlamp... vanmiddag de "tankdop" voor LPG achter de kentekenplaat verstopt, bizar, links verstop je gaatjes, rechts maak je gaten van 25mm... morgen de stoelen, of iig de rechter r uit, de vloerbedekking van de 245 moet nog gefatsoeneerd worden en wil niet lekker op de bodem "vallen", zal zo links en recht wat gesneden moeten worden. Meteen de diverse kabels voor elektra er in (LPG, geluid, extra voeding etc.) |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe banden merk Camac | volvo142 | 11 | 14.302 |
30 May 2013, 10:37 Laatste bericht: Jambon |
|
van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... | patrick2wd | 11 | 8.959 |
29 October 2012, 13:42 Laatste bericht: patrick2wd |
|
wat nieuwe olie allemaal kan doen... | patrick2wd | 33 | 27.354 |
7 November 2011, 17:07 Laatste bericht: Boele |
|
aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 | Bert145 | 56 | 31.118 |
5 July 2009, 20:28 Laatste bericht: Marc1970 |