Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
heeft iemand een werkende (betrouwbare) rembekrachtiger over, klein model, ik trap r net doorheen. (meteen een stofzuiger onder het dashboard!)[b][/b]

Edit, al geregeld...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Wordt zojuist een 142 in onderdelen verkocht op marktplaats uit 71..

Groeten, Boele
die blauwe, heb um al gemaild. Bedenk me net dat r nog 2 hier vlakbij staan, tis toch maar gokken. Een nieuwe is 400

edit, 5 tientjes bij die blauwe 142 meneer, maar doen. Als die r mee ophoudt eentje bij Skandix of zo voor 395 incl.. Geen budget meer maarja, nu valt er niet mee te rijden en ik ging er vandaag "op een veilig moment" doorheen.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
we gaan ook echt van de hak naar de tak, vandaag (weer) de motorkap en omliggend blik gewassen, met de vers aangeschafte kleikit de lak gereinigd (werkt zeker..! je krijgt het achteraf alleen bijna niet van je vingers.. :-X) Daarna lichtste commandant (gele bus, had niks anders) met microvezeldoek erover en uitpoetsen, daarna met system123 polijstwas erover etc. en het wordt al iets. Was feitelijk een test om te zien wat de lak doet (of zeg je verf bij deze bakken..) Anywho, zojuist een polijstset met pads en poets-/polijstmiddelen besteld en binnenkort aan de gang.

DWZ, het moet minimaal 15 graden zijn want, midden op de motorkap zitten de restanten (dacht ik) van een verontreiniging van de vogeltjes, maar na deze poetsbeurt blijkt de verontreiniging al eerder weg te zijn gehaald, inclusief lak... :'( Primer dus.)

15 graden..? idd, want ook maar een bus lak laten mengen en zodra het warmer is plaatselijk "mega" ontvetten en in laagjes de putjes in de kleur nevelen. Paar weekjes uitharden en dan met de polijstmachine aan de gang.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
tis veul te koud om buiten iets te doen waar ijzeren voorwerpen bij nodig zijn, dan maar binnen iets doen...

vandaag de "nieuwe" emblemen opgefrist, die kunnen er morgen op...

[Afbeelding: 2985197210102125362S600x600Q85.jpg]

...en voor als het warmer wordt een doos vol poets...

[Afbeelding: 2831616130102125362S600x600Q85.jpg]

gisteren m'n short throw shifter besteld... http://www.cravingboost.com/products-sho...ifters.htm ...zolang de wisselkoers nog een beetje meewerkt...

morgen ook maar ens bij de smid gluren hoe ut met het spruitstuk staat (je weet ut niet...) en wat dun RVS uitzoeken om het GT embleem te fabriceren...

[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
...en weer terug naar de remmen, bleek achteraf een slangprobleem te zijn, ook verdroogd, toch alle rubber maar ens nalopen. "weinig km's betekent zeker niet heel en veilig (zie ook "tank leeglopen slang lek" ...) kan achteraf ook nog eens het "pingelen" kunnen verklaren, valse lucht...

...lekker veel ruimte zo...

[Afbeelding: 2291312580102125362S600x600Q85.jpg]

...maar meteen van de nood een deugt gemaakt en de bekrachtiger en "varkenspoot" ontroest en gespoten in zwarte hammerite (moest hoogglans zijn maar is zijdeglans, blijkt ook op de bus te staan, oh well)

[Afbeelding: 2433013820102125362S600x600Q85.jpg]

Als ik zin heb de sneeuw er vanaf en weer monteren, hij staat nu zonder remmen op de oprit...

[Afbeelding: 2668617460102125362S600x600Q85.jpg]

Overigens, bij het demonteren uit de auto, de splitpen in de stift van het rempedaal er uit peuteren is nog tot daar aan toe maar als de stift in het pedaal vast zit (?), wat een drama.. in dat geval "hangt de hele auto" aan zo'n kl*te stift..!

[Afbeelding: 2537474350102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2191957320102125362S600x600Q85.jpg]

Meteen maar wat in het dashboard gerommeld. De tankmeter heeft het dan toch begeven, en laat ik nou nog een incomplete ralley unit van een 164 hebben... Wink (enige verschil is de toerenteller, voor 6 cyl.) Daar de tankmeter uit en gemonteerd in het geheel. Moet wel alles r uit, dat dan weer wel... benieuwd of deze ut wel doet..

[Afbeelding: 2176001620102125362S600x600Q85.jpg]

Al doende kom ik er achter dat ik de toerenteller "verkeerd" heb aangesloten. dwz, hij deed ut wel maar met gebruik van de zenderdraad van de oliedruk meter (handig...) En die oliedrukmeter deed het niet meer, logisch... anywho, draad getrokken voor de toerenteller, en duikt de vraag meteen op, (ik weet dat ut simpel is maar het net staat vol vragen van mensen die een toerenteller willen aansluiten maar direct bang zijn het ding "op te blazen") waar moet nou wat op..!?

...zo zat eea voordat de unit eerder voor het overspuiten uit elkaar ging...

[Afbeelding: 2631948230102125362S600x600Q85.jpg]

constante plus van het handremlampje (lampje gaat pas branden als de handrem schakelaar dicht is, dus + - lampje - schakelaar - massa)
massa op de meter zit rechts (ook voor verlichting)
de enig overgebleven aansluiting is dus voor de pulsdraad, maar gaat ie nou naar de + of - van de bobine?! Om het makkelijker te maken heb ik electronische ontsteking, dus van de ontsteking gaat er geen directe draad (die van de puntjes) meer naar de - van bobine.

Wat zegt de meter ad achterzijde...

[Afbeelding: 2339409470102125362S600x600Q85.jpg]

Ik weet ut, eea heeft jaren goed gewerkt maar weet het niet meer :-\ (opschrijven voordat je wat uit elkaar haalt getverdemme...)

[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
inmiddels een louvre voor de achterruit geregeld, komt in maart naar NL, 50 euri... Weet iemand of daar nog iets bij hoort te zitten voor de bevestiging?(beugels, klemmen, duct-tape, spijkers, laswerk...) Ik zag er nog eentje op een zweedse site, ook 50 euri, en eentje vanaf 10..! Helaas zijn de verzendkosten mega daarvandaan. Mooi opgelost zo.

Spruitstuk is morgen terug, jippie etc. Als de boel weer veilig remt een afspraak met http://www.bs-autotune.nl/ voor het vervolg.

Heb vandeweek een 245 gevonden, daar ga ik de panelen van de deurstijlen uit halen en de inbouwbakjes voor de gordelautomaten, kan ik ze mooi laten verzinken. Zit verdr niet veel speciaals in, wel getint glas en strak plaatwerk, dus voor de liefhebbert, Maresia in Sprang Capelle.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Even nog over je toerenteller de pulsdraad komt aan de "1" aansluiting bobine zoals ook op je toerenteller , de andere aansluiting op je bobine is de "15" kontakt plus.
succes Big Grin
Volvo 144 gl '72 Volvo 144 dl '70 Moto guzzi v 50 '78.
volvo144 schreef:Even nog over je toerenteller de pulsdraad komt aan de "1" aansluiting bobine zoals ook op je toerenteller , de andere aansluiting op je bobine is de "15" kontakt plus.
succes Big Grin

thanks, zoiets dus (kwist ut wel, maar heb ooit megasluiting in een oto gehad, gebakken draadboom en net niet afgefikt..)

[Afbeelding: 2613780560102125362S600x600Q85.jpg]

Heb jij trouwens die auto van de sloop? Wat een mazzel! In mijn optiek had ie dan alleen nog 142 moeten zijn... Goed in het vet zetten hè..!?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
spruitstuk opgehaald, valt me niet tegen...

[Afbeelding: 2110349770102125362S600x600Q85.jpg]

...ondanks het uitlijnen middels een strip zit eea niet helemaal op hoogte maar dat moeten de rubber afdichtingen in de fuelrail en spruitstuk opvangen

[Afbeelding: 2125828490102125362S600x600Q85.jpg]

...de diverse overblijfselen en lasproppen ad binnenzijde moeten nu gladgestreken worden...

[Afbeelding: 2258616180102125362S600x600Q85.jpg]

...zodra (en zover zijn we nog niet) eea werkt zal ik de buitenzijde laten glasparelen (iemand id buurt van Tilburg een optie??) en vervolgens de lassen fatsoeneren met staalplamuur en eea netjes spuiten...

...eerst maar eens eea ter goedkeuring oveleggen en dan nog een houder voor de fuelrail maken, deze moet uiteindelijk op het spruitstuk worden gemonteerd dus daarvoor komen er 2 "stammetjes" op, dat moet ook gelast worden.

Steuntje voor de LPG ventielen moet ook nog ergens..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 14.296 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 8.959 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 27.350 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 31.100 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)