Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
De achterruitverwarming van m'n 140 doet wel iets maar houd niet over. Ik ga eens wat proberen met en vermogensrelais. Dan laat ik een dikkere + kabel met eigen zekering vanaf de accu lopen zodat ie het boordnet voorbij gaat en minder weerstand ondervind.
Wat zijn jullie ervaringen en wellicht oplossingen?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
niemand een achterruit in z'n 240?!
Berichten: 51
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2009
??? zou dat wel doen, waarschijnlijk zijn de verwarmingsdraden onderbroken of dun geworden(door het schoonmaken van de ruit), dus loop er te wenig of geen stroom door de draden.
Dit is te controleren door een spanning zoeker op de massa kant van de ruit en dan 1 voor 1 de verwarmingsdraden langs te lopen over de gehele breedte van de ruit om zo breukjes op te sporen.
er zijn rep middelen bij de betere automateriaalhandels (bijv Brezan).suc6
Volvo 144 gl '72 Volvo 144 dl '70 Moto guzzi v 50 '78.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Mijn 144 achterruit heeft ook z'n problemen, meeste draden zijn gebroken. Sommige breukjes kon ik blauw zien vonken in het donker, en andere waren onzichtbaar maar produceerden een ronde heldere plek op een bewasemende ruit, en daar heb ik wat zinkverf over gesmeerd bij wijze van reparatie. Dat werkt net zolang tot het zink geoxideerd is, niet lang dus.
Er is inderdaad een speciaal zilververfje voor te krijgen. Wanneer het laatste draadje op ooghoogte ermee ophoudt ga ik daar eens mee beginnen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
eens meten, in principe kan ie niet veel geleden hebben met die weing km's, maar oxideren zal wel het geval zijn, dan wordt het snel minder. Anders sparen voor een nieuwe groene ruit. Ik neem aan dat een 240 ruit past...
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Jambon, bij mijn 88er 240 was de achterruitverwarming perfect totdat het knopje vast brandde doordat ie niet meer uit ging (hoor dat vanzelf te gaan?). Bij mijn 142 is de verwarming inderdaad ook dramatisch! Past een achterruit van een 240 in een 140?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
ik hoop dat dat past, maar eens navragen bij de ruitenmeneer. B23 in je 140?, ging dat een beetje?
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Bij een oudere 245 komt de ruit er makkelijk uit, ik heb met een 12v spanningszoeker de breuken gezocht en met zilververf gerepareerd. Ik een geduldklusje, laat vooral de verf drogen voor je de boel weer op spanning zet.
[img][/img]
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
He dat is een goede tip, maar hoe ga je dan in zijn werk en waar kan je die verf kopen.
sander
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
is een heel klein flesje, ik meen dat Conrad het ook heeft..