Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Jambon schreef:oh ja en nog ff de lekgereden winterband plakken....

En dan nog het toeval..... (nog meer?, jawel..) Stilvallen naast de praatpaal, ben lid van KNAC en heb dus de assistentie van ANWB (je moet alleen aan Truus uitleggen wat KNAC is..) Komt een wagen mijn kant op. Ff zitten op de vangrail en naar de file kijken (allemaal gefrustreerde vluchtstrookrijders die er niet langs kunnen Wink, ging trouwens bijna mis!! Op gegeven moment stopt er beneden een Renaultje combi met fotograaf om file te fotograferen. Ik zeg um (want de auto staat er op, "ik wil die foto ook wel" , "is goed, ennuh, ik heb toevallig vorige mnd m'n 142 met vastgelopen motor verkocht" Daar ff over geklept.

Daar is de ANWB meneer... "hè zegt de fotograaf, die heeft me vorige mnd naar huis gesleept..!" Dus dat was ook ouwe jongens kerststol... Affijn, de tuut op de lepels en naar ANWB Geldrop. Onderweg zegt de chauffeur, "vandeweek had ik zo'n oude Volvo bestel met panne" "Waar was dat?" "Veldhoven" "een Duett?" "jawel, zo eentje ja" "Toevallig Huke Basart uit Veldhoven?" "idd" etc. En daar komt dan mijn koppelinghuis weer vandaan...

je l*lt toch niet meer, alles draait om Volvo verdorie, zelfs onze keuken komt uit Zweden....!

Das wl echt een mooi verhaal, wat een kleine wereld eigenlijk!!
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Ik heb toch nog gelachen om je verhaal en wat kan de wereld toch klein zijn.

Wat ik me trouwens nog afvraag is of je de Strom(nt)berg nou blijft gebruiken ofniet? Volgens mij stond er ook nog een leuk setje Dellortos op MP of stap je over op injectie?
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
ZwerverRoodbaard schreef:Ik heb toch nog gelachen om je verhaal en wat kan de wereld toch klein zijn.

Wat ik me trouwens nog afvraag is of je de Strom(nt)berg nou blijft gebruiken ofniet? Volgens mij stond er ook nog een leuk setje Dellortos op MP of stap je over op injectie?

Stromberg is ff zolang nodig, wordt de 18e in Oosterhout afgesteld. Het wordt idd injectie (LPG ende benzine)

De winterband is helaas aan gort
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
maar een paar "nieuwe" winterbanden gehaald en gemonteerd, laat nou 1 velg een "uitgeroest" ventielgat hebben, dus om 630 naar Venray op en neer voor een goeie....

Deur is weer open, slotvanger afgesteld ÃÂt voilá

Alvast een zomervoorziening, de zelfdenkende Kenlowefan zit er ook alweer bijna in.

Het tabje "ut zit wel eens tegen" is ook weer ff aangehaald, tot 3x toe de radiateur en pomp er af (je kunt zo lekker bij de bouten van de poelie en je haalt je knokkels open aan de lamellen). Aanvankelijk dacht ik een goeie te hebben gemonteerd, er zat speling op, bleek ie ook speling te hebben, je hoorde hem op een afstandje!. Oh well, kan altijd. Dus de pomp van de originele afgehaald (ik wilde het blok aanvankelijk niet meteen gaan molesteren) en er op gezet, en ja, prima pompje. Jammer alleen dat ie hoe dan ook bleef lekken. Uiteindelijk na de 3e keer en gebruik van voldoende vloeibare paking te hebben gebruikt lijkt ie wel dicht te blijven. Het schijnt dat de pomphuizen krom kunnen zijn. Hetzijn door in 1e instantie niet goed vastgezet, en dan vervormt ie iets, maar zelfs een nieuwe is er niet van verschoont hoorde ik gisteren bij een "dealer".

Alvast uit de voorraad een kachel mee genomen, de fan maakt kabaal dus die zal er op zeker moment mee kappen.

Is een "oude" kachelventilator anders dan een jongere??

De achterruitverwarming doet wel iets maar houd niet over. Ik ga eens wat proberen met en vermogensrelais. Dan laat ik een dikkere + kabel met eigen zekering vanaf de accu lopen zodat ie het boordnet voorbij gaat en minder weerstand ondervind.

Wat zijn de achterruitverwarmingervaringen bij een 240??
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]

alvast vooruit denken voor het injectiecircus. Ik heb een V360 inlaatspruitstuk geleend om ens te zien hoe de injectoren hier in verwerkt zijn. Waar het op neer komt is feitelijk de gedeelten van dat spruitstuk over te zeten op het E spruitstuk van de B20. Dan ook de LPG sproeiers een plekkie geven en dan zou eea goed moeten zijn. Alleen het lenen moet worden omgezet in hebben...

[Afbeelding: 2902055380102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2163768850102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2195379110102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2691301980102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2398774270102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2761728660102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2386581180102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2591537930102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Zelfdenkende Kenlowe fan zit er in (heb um tussendoor wat vraagstukken voorgelegd maar, hij weet toch niet veel..). Het meest belangrijke onderdeeltje van het set is het excentrische rubbertje welke tussen de radiateurslang en het capilair komt. Deze wordt in de slang of radiateur gehangen. Rubbertje in 2en dus van 5mm rubber met de slijptol (istie toch nog ergens goed voor) een "nieuwe" gemaakt..

[Afbeelding: 2439813440102125362S600x600Q85.jpg]

Ik dacht handig te zijn en het ding vantevoren op de radiateurbuis te plakken met siliconepakking, maar dat wil niet. Je komt eigenlijk vingers te kort om het capilair, rubbertje op z'n plek te houden en de slang er over te schuiven...

[Afbeelding: 2386793110102125362S600x600Q85.jpg]

...uiteindelijk gelukt en de boel is nog dicht ook..

[Afbeelding: 2574661990102125362S600x600Q85.jpg]

...afstellen gaat nog niet, het is simpelweg te koud.. het blauwe ding is afschroefbaar en onderbreekt de accu van massa, in geval van massa lekkage in het boordnet loopt de accu niet leeg, ÃÂn hij start ook niet..

[Afbeelding: 2561655480102125362S600x600Q85.jpg]

lekker veel plek zo..

[Afbeelding: 2423089980102125362S600x600Q85.jpg]
Voorlopig lekker veel gekleurde spaghetti, zodra de andere voorzieningen er in zitten zal eea in een draadboompje veranderen (of moet ik dat toch zelf doen.. ??? )
Ook voorlopig de Lucasontsteking met Ti-Rips op de rembekrachtige vastgezet, die wordt straks toch door een DIS ontsteking vervangen (onderdeel van het injectie gebeuren)

[Afbeelding: 2809484930102125362S600x600Q85.jpg]

meteen maar een stuk ijzer aan de uitlaat geknoopt.. toch jammer van dat goedkope mistachterlicht. Ik heb een mooie ronde Hella liggen maar er zitten wel 3 gaten in het blik. Wellicht hang ik die onder de bumper en plak ik een grote NL sticker over de gaten.

[Afbeelding: 2807521960102125362S600x600Q85.jpg]


loopt er toch weer een band leeg... gek van...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Hij is precies zo laag als het hoort; met je spatlappen over het asvalt.

Wat betreft die ombouwingen van je spruitstuk; waarom al die moeite? Kun je er niet gewoon een gat in boren, draad tappen en injector erin schroeven. Of ITB's kopen?

(ergens in het topic van Funsdaf staat een beschrijving van het plaatsen van injectors in een B27 of B28, als is dat een heel andere motor)
Citaat:Ik dacht handig te zijn en het ding vantevoren op de radiateurbuis te plakken met siliconepakking,

Kijk uit met vloeibare pakking met slangen.
Heb 't ook eens gebruikt om de slangen op de radiatorstompen te af te sealen.
Tijdens proefdraaien kwam het systeem onder druk waarna de slangen van de stompen begonnen te kruipen.
Hoe ik de slangklemmen ook aan draaide...
Uiteindelijk schoot de onderst rad.slang los waarna een zooitje kooelvloeistof over de vloer ging.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Dag heer Dop, het is in dit geval voor de benzine injectoren, en die moeten dicht bij de kop zitten èn er naar toe wijzen, het aluminium is maar 2,5 dik dus gaat niet lukken. Je kunt op de foto van het 360 spruitstuk de aangepaste vorm zien. De LPG verstuivertjes vinden met M6 een plekkie in de flens.

ITB's zijn prijzig en bruin trekt dat voorlopig niet.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
niet aan gedacht Edwin, het wordt idd spekglad, maar, ben er al ff mee weggeweest dus zal het wel loslopen, het zit um waarschijnlijk in het feit dat er alleen pakkingmateriaal op en rond het rubbertje zit, de rest is gewoon koper..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.004 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.106 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.090 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.749 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)