Berichten: 23
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2008
Hoi allemaal,
Mijn overdrive van mijn volvo 244 turbo met B21et weigert dienst als deze koud is. Zeker nu het echt koud is, wil deze niet ingeschakeld worden. Pas wanneer je meerdere km's op de snelweg hebt gereden (ongeveer 7 a 8 km) en de motor goed op temperatuur is, wil hij pas inschakelen.
Iemand enig idee?
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Bij mij is het net omgekeerd. De overdrive doet het echt prima nu bij dit koude weer. Geen enkel probleem. Bij warmer weer houd hij het na een halfuurtje rijden voor bekeken.
Zit er ATF-f in je bak? Want dat is de voorgeschreven olie voor de M46. Als er iets dikker inzit kan ik me voorstellen dat er bij deze temperaturen problemen voor komen.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 23
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2008
Als het goed is zit er inderdaad ATF-f in. Mijn Turbo is bij een Volvo specialist in onderhoud en ik verwacht dat zij toch echt weten wat er in moet. Moet ik eens navragen.
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
OD's zijn erg gevoelig voor het olieniveau.
En ook voor de kwaliteit/viscositeit van de olie. Zit het filter soms dicht?
Dus ik zou het eerst in die hoek zoeken.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 23
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2008
scimitar schreef:OD's zijn erg gevoelig voor het olieniveau.
En ook voor de kwaliteit/viscositeit van de olie. Zit het filter soms dicht?
Dus ik zou het eerst in die hoek zoeken.
Goeie tip.
Ga ik in het weekend eens nakijken.
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
En wat was het nu?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..