Topics: 38
Hoi Jambon,
Heb je al nagedacht of je de uitlaat als 2,5inch door laat lopen tot over de achteras? Zoja, waar haal je de cardanbocht vandaan?
Ben je van plan om hem geheel van rvs uit te gaan voeren op het spaghettispruitstuk na?
Groeten Boele
Groeten, Boele
Topics: 289
De cardanbocht, laatste pot en eindpijp hangen nog precies als voorheen, en was al Simons. De cardanbocht had nogal een lang recht stuk, daar is wat vanaf gegaan zodat de absorbtiepijp naar achteren kon.
Ik heb nog een nieuwe absorbtiepijp liggen (uit een oude set) voor na het spruitstuk, die gaat er de komende 10 jaar onder. Ik laat wel een roestbruin pijpje nabuigen morgen, als ik het spruitstuk op de juiste afstand laat vastlassen.
Dat uitlaatbedrijf Kuppens gebruikt gealuminiseerde buis, net als Simons doet. Dat gaat erg lang mee. Nu nieuwe buizen betekend in 2020 terug, bestel je gewoon 2 sets... of 3.. De planning is dat ik ergens in 2050 er mee op houdt, dan heeft niemand meer zo'n oude bak nodig, dan mag ie gesloopt worden.
Ik kom net uit Keulen, daar mag je bijvoorbeeld de binnenstad niet meer in met het oude spul, wordt meer en meer, ik zie ook geen oude auto's meer daar, nou ja, 1 trabbie en 1 kevert.
vandaag weer een "rondje Brabant en Limburg" met de auto gedaan.
Vanmorgen het aangepaste spruitstuk gepast, meer dan genoeg ruimte. Terug naar de heren van Kuppens om af te lassen. De 2 buisjes halverwege zijn er tussen gezet met als doel deze nog iets te kunnen verschuiven mocht dat qua lengte nodig zijn, was niet zo dus zo gelaten. Zeker 2 cm onder de draagbalk. Meteen maar de verloopbuis er aan gelast, scheelt weer een klem... (nog even staan snoepen van de diverse RVS eindpijpen en andere onderdelen, vindt je niet in de "materiaalshop...)
Naar huis en het geheel in de hitte bestandige zinkspray gezet (eigenlijk te koud) en morgen weer de pyama er om heen wikkelen en terug naar de auto. helaas is de cardan as nog niet zo ver, maar als alles goed gaat kan de uitlaat worden afgemonteerd, de SU's er op. Neusje er weer in en maar eens zien of ie tot leven te roepen is. De SU's liggen al 20 jr op de plank maar komt goed. Vooral niet vergeten nieuwe brandstof leidingen te monteren. Juist met deze temperatuur merk je goed dat de flexibiliteit afneemt. De slang vanaf de pomp lijkt wel een plankje..!
Topics: 5
mooi project jambon,als ik dit topic lees krijg ik er ook weer zin in.
ik heb de m46 al klaar ;D liggen zoek alleen nog een versnellingspook met overdrive knopje en koppelingsplaten.
je uitlaat spruitstuk ziet er ook goed uit dat zal wel een hoop warmte onder de kap schelen.
waar heb je dat isolatie band vandaan en hoeveel meter heb je nodig?
rally dashboard ziet er ook vantasties uit,goed bezig!!
gril vind ik weer minder mooi,smaken verschillen
Dag Bart, koop vooral geen imitatie knop, die passen voor geen meter! ik heb zolang de oude er weer op gezet, randje is stuk maar dat komt wel. Desnoods een originele bij de dealer. Jij hebt je B20 r nog inzitten hè? Dan kom je het volgende nog tegen, de flens op de achteras moet een "dikke" zijn/worden, en van de aandrijf as, en wel de korte OD as, moet van het voorste stuk nog eens 30mm af!
Koppelingplaat is degene die bij de M46 hoort.
Ik heb het bij BCCP gehaald, 1 rol is ruim voldoende, neem de behandelde versie!! ivm vocht opname. Je kunt het ook via ebay e.d. vinden.
Ralley dash is wel geinig, echter, niemand heeft er ooit aan gedacht de bijbehorende zenders er mee uit te sleutelen, en die vindt je niet meer. Gelukkig had ik de water temp zender er wel bij.
Grilletje, och, ik heb de eerder gespoten grill van de donor oto gebruikt, het origineel hangt aan een spijker. Ik kan nooit helemaal van een auto afblijven. Ik heb het "geleend" van deze... http://ja-custom.se/page1.html (onderaan de pagina links, alleen heeft hij mooier gaas gebruikt)
Topics: 5
de b20 zit er nog in ja,maar dan wel met een turbo :o .
vandaar dat ik die m46 er onder wil hebben,de m40 begint vreemde geluiden temaken  .
komt de dikke flens en de aandrijfas van een 240 af,en past dat 1 op 1 ?
en nog een vraagje,past de koppelingsplaat gewoon in een drukgroep van een b20?
ik neem aan dat je er rol isolatie van 15 m 5cm breed bedoel,gaan het meteen bestellen.(ebay goedkoper?)
de b20 zit er nog in ja,maar dan wel met een turbo. I know
vandaar dat ik die m46 er onder wil hebben,de m40 begint vreemde geluiden temaken .
komt de dikke flens en de aandrijfas van een 240 af,en past dat 1 op 1 ? Wat ik heb gebruikt komt van een 164, die flens op de as zit goed vast, of de splines van een 200 htzelfde zijn weet ik niet, ik verwacht een vroege wel. Denk er aan dat je de "nieuwe"flens er niet op slaat, een beetje tikken kan, todat je voldoende gangen hebt om met de moer de boel aan te trekken! Ik zal trouwens eens meten wat nu de afstand van flens bak naar flens as is. (= nu 42,5 cm maar iets te kort gebleken, maar alles past nu prima
en nog een vraagje,past de koppelingsplaat gewoon in een drukgroep van een b20? Ik ga morgen bij Martens in Deurne m'n as halen, daar heb ik ook de plaat gehaald, zal vragen welke het is, hij zit overigens gewoon in de B20 drukgroep
ik neem aan dat je er rol isolatie van 15 m 5cm breed bedoel,gaan het meteen bestellen.(ebay goedkoper?) idd, kijk ff bij BCCP wat ie kost, anders voor die paar knaken niet moeilijk doen, denk er aan dat scherpe randen funest zijn voor het spul dus ff wat karton gebruiken bij het inbouwen. Eea komt wel uit Ebay-land, maar heb je altijd het eventuele douane gezeur http://www.thermotec.com/index.html trouwens, 15 mtr?! dat heb ik er nooit op zitten volgens mij
Topics: 38
Jambon schreef:ik neem aan dat je er rol isolatie van 15 m 5cm breed bedoel,gaan het meteen bestellen.(ebay goedkoper?) idd, kijk ff bij BCCP wat ie kost, anders voor die paar knaken niet moeilijk doen, denk er aan dat scherpe randen funest zijn voor het spul dus ff wat karton gebruiken bij het inbouwen. Eea komt wel uit Ebay-land, maar heb je altijd het eventuele douane gezeur http://www.thermotec.com/index.html trouwens, 15 mtr?! dat heb ik er nooit op zitten volgens mij
Op mijn spaghettispruitstuk heb ik +- 10mtr tape op zitten. Je kan voor de rollentape ook nog even kijken bij Harley Davidson webshops. Prijsverschil is echter minimaal.
Groeten, Boele
Nou het hok staat weer op de grond, ingekorte korte aandrijfas past er nu netjes onder, uitlaat uitgelijnd en voorlopig ook ok. SU's is een verhaal apart, aanvankelijk starten ho maar. Beetje met sproeiers aan het kloten geweest. Uiteindelijk sloeg ie vanmioddag aan, meteen 3500 tpm en nergens op reageren. Ik heb de m*t***f**k**s er uiteindelijk weer afgehaald (de benzine hing aan de luchtkleppen...) en vanavond mee naar huis genomen. Morgen maar eens aan de hand van het Haynes boek uit elkaar halen en alles netjes nalopen en met de juiste maten weer in elkaar, het zal toch lukken verdorie >
Nu heb ik in dit blok een C nokkenas zitten en ben eigenlijk benieuwd of ie tijdelijk op een Stromberg (die er op het A blok in zat) lopen wil, IEMAND EEN IDEE OF ERVARING??! Stationair zal ie niet geweldig draaien en uiteraard levert eea wat minder vermogen dan 2 carbs maar dat maakt even niet uit..
Moet ik alleen een standaard spruitstuk ontdoen van het uitlaat gedeelte vanwege het 4-2-1 uitlaatspruitstuk dat met pijn en moeite is gemonteerd.
Oh en wat die aandrijfas betreft, houdt er rekening mee dat de exacte maatvoering wbt de lengte per as kan verschillen (en wat het "aandrijfasseninkortbedrijf" er uiteindelijk vanaf haalt ook...) De boel hangt dus, gaat goed, alleen is de beugel waar het middelste lager 1 cm te ver naar voren gesitueerd (?!) maar goed, 8mm gat naast het originele geboord en de beugel zit. Meten en nog eens meten dus, en da's niet altijd handig onder de auto....
Topics: 82
C en A zijn niet zo radicaal verschillend, hier een leuk overzichtje waar ze allebei in het niks vallen bij de R sport, Isky, KG en Enem assen: http://www.1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|