Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
haha
ik denk dat je het verschil pas merkt als je er een jaartje mee rijdt en dan ineens weer zonder zou moeten doen
dat je dan pas merkt wat zoiets nou doet
ik kan ook niet wachten tot ik kan gaan rijden ik werk hem deze week een keer af kan ik in het weekeind ook gaan rijden
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Aan je voorbereidingen zal het niet liggen,je as ziet er keurig uit,je hebt orginele sper-olie er voor gekocht dus wat wil je nog meer.
Ik houd je topic in de gaten........
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Jelmar, het is een behoorlijke klus en helaas heb ik van alles behalve (veel) tijd.....
Ik heb zelfs zo weinig tijd dat ik de extra as DANA 35 met sper en de extra volvo-as (voor de asbuizen/steekassen) net zo goed kan verkopen, ik kom er toch nooit meer aan toe om die as net zo te modificeren.
Eens even hardop denken;waar zou je hulp bij nodig hebben;
afdraaien van volvo-steekassen
uitpersen van asbuis-resten dana
inkorten,uitlijnen en inpersen van volvo-asbuizen
net als met zo veel dingen; als je het snel zegt steld het niets voor ;D maar het kost me zo maar een dag werk of meer als er iets tegen zit.
diff. hoeft verder niet meer afgesteld te worden, dat valt dan weer mee, je hebt dan een 3,54:1 limited-sper-diff, hoger, 3,73 etc. past nog op dat diff, lager niet dan moet je een andere carrier zoeken.
ik zal er eens over nadenken of ik daar tijd en vooral zin voor kan vrijmaken, ook moet ik kijken of het pershulpstuk er nog is waarmee ik voorkom dat het diff.huis bij persen in elkaar wordt gedrukt bij 25-30Ton.
Je hoort nog van me.
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
hoi Jelmar,
Je ziet het ik kom er amper aan toe om te antwoorden op je vraag, laat staan de uitvoering van nog een achterasverbouwing!
Helaas moet ik je teleurstellen, als ik het doe doe ik het heel serieus en daar ontbreekt het mij aan tijd voor.
In het voorjaar staat er ook nog een verbouwing gepland thuis dus uitstel wordt al gauw afstel.....
Mocht je nog iemand vinden die het voor je wil doen kan je de Jeep-achteras met LSD samen met volvo-donoras wel overnemen voor 100,- euro
De HOW-TO lees je in dit topic.
PS zo'n limited slip diff maakt echt verschil in de sneeuw, zo veel had ik niet verwacht ;D
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Ik heb goed en slecht nieuws;
Het slechte nieuws eerst maar?
De as is niet meer cpl. qua remmerij, ook de rem-ankerplaat op de foto is er inmiddels niet meer bij.
Het goede nieuws tenslotte;
De maatvoering heb ik voor je op een presenteerblaadje;
Nog meer goed nieuws is dat het een NON-C-clip as is, d.w.z. eentje die de steekassen geborgd heeft middels het wiellager, net als bij de volvo's.
Het c-clip model heeft clips in het diff zelf.Als zo'n clip breekt (en dat gebeurd wel eens) staat je hele wiel ineens naast de auto.
Dat ziet er ongeveer zo uit; ;D
http://www.offroadtrailtoolsblog.com/tag...ltoolscom/ (middelste foto boven)
Moet je niet denken dat ze de problemen bij de bron aanpakken, nee hoor "ze" verkopen je er gewoon een tooltje voor
Die remmen waren trouwens gewone trommels, dus daar mis je eigenlijk niet veel aan, ik denk dat je er toch 740 remmerij op hangt met adapters.
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
je bent altijd welkom ;D
als je van tevoren even aangeeft wanneer zorg ik dat ik er ben.
ik las trouwens laatst van iemand dat hij de laatste stukken v.d. asbuizen (waar je wiellagers zitten en rembevestiging) had verwisseld.
je kunt dan de volvo steekassen als referentie nemen en dan kom je uit op vrijwel dezelfde breedte als orgineel.
daarna hoef je "alleen nog maar" bevestigingspunten voor de totoale ophanging te realiseren.
wat de aansluiting van je aandrijfas betreft; dat is een makkie, het kruisstukje van de flens ontdoen en hopla zo in de "halve-maan flens" van de cherokee as
groet, Jan