Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
#51
Vanmorgen "lopen kloten" met de korte aandrijf as. Lagers vervangen, gaat er net weer eentje scheef dus ben r mee gekapt. Ik heb ze er allemaal met de slijptol uitgehaald en het lege ding met lagers ingeleverd bij Rietveld Aandrijfassen in Oosterhout. Wordt ie meteen netjes uitgebalanceerd.

En dan te bedenken, ooit, op een regenachtige zondag, een kapotte aandrijfas, en die zelfde avond nog naar de legerplaats moeten. De spullen had ik al, allen de bankschroef in 2-en. Op goed geluk het dorp in naar de lokale DHZ winkel en verdomd, de eigenaar staat in de winkel op te ruimen. Bankschroef gekocht, op de Workmate, lagers er in en er uit, jaren mee gereden. Beetje mazzel, Oh well..

Gisteren een nieuwe pooknop voor de M46 gehaald (fractie kleiner dan het origineel, maar ja, die is stuk) en een pakking voor tussen het koppelinghuis en bak. Net ff anders dan de M40/M41, daar heeft het voorste lager een huisje, M46 wordt door het koppelinghuis opgesloten. (volgende keer knip ik um zelf, gaat nergens over)

[Afbeelding: 2177772840102125362S425x425Q85.jpg]

raakvlak huis goed schoonmaken, bij gebrek aan nieuw de oude V-ring terug geplaatst.

[Afbeelding: 2590669750102125362S425x425Q85.jpg]

Raakvlak bak uiteraard ook ontdoen van vuil en pakkingresten, anders gaat de boel lekken. Vooral zorgen voor een schone werkplek, dus, gisteren eerst met de bladblazer door de tuin geweest Wink

Je ziet overigens nu het verschil tussen de M40 en 45, zodra het koppelinghuis er af is is de boel open. Oh en wel opletten (is me ook vertelt) het huis lostikken en dan bij het verwijderen de prise-as tereghouden om te voorkomen dat ie mee komt!!)

[Afbeelding: 2671171360102125362S425x425Q85.jpg]

nieuwe pakking, velletje van niks.

[Afbeelding: 2658679000102125362S425x425Q85.jpg]

klaar

[Afbeelding: 2890765320102125362S425x425Q85.jpg]

alleen alle "losse rommel" van de oude auto overzetten.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
#52
Jambon schreef:same here, jammer dat er een hoop materiaal van de site weg is, ik mis ook een nw topic. Het bovenstaande materiaal nu nog op nieuw het "verhaaltje" omheen brijen en opslaan mocht het nogmaals voorkomen!!

Dat is inderdaad jammer. Maar ja ik zeg maar zo : back to the future :-)
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
#53
[Afbeelding: 2238586190102125362S425x425Q85.jpg] dusss

Over BTTF gesproken, ik had ff eerder naar de sloop gemoeten, vandaag daar aangekomen heeftiemand de hele relaiswinkel leeggetrokken, daar zat nou net m'n OD relaistje nog in :'(
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
#54
kleinigheidje tussendoor, LED strips in m'n 3e remlicht gemaakt.

originele fitting er uit...

[Afbeelding: 2982581240102125362S425x425Q85.jpg]

strips met secondenlijm aan elkaar, waar mogelijk de draden "doorgesoldeerd", en met een lijmpistool alles achterin het lamphuis gelijmd.

[Afbeelding: 2995786280102125362S425x425Q85.jpg]

dekseltje er weer op.

[Afbeelding: 2671160620102125362S425x425Q85.jpg]

Wat me nog ontbreekt is de originele sticker tussen ruit en lamphuis, die zit nog op de ruit van m'n andere 144 en is van het soort 1x plakken (3M)

Verder de kabels van de OD er weer aan geprikt, alleen, deze stekker, ik neem aan dat er nog een stukje aan hoort wat uiteindelijk aan het relais zit? Deze stekker zal de onderbrekking zijn tussen auto en bak. Wie weet waar wat heen gaat?

[Afbeelding: 2122174940102125362S425x425Q85.jpg]

En deze zal een constante plus zijn?

[Afbeelding: 2495739220102125362S425x425Q85.jpg]

nog een keer beide, komende uit de zelfde draadboom, gezien het feit deze schoon zijn ga ik er van uit dat deze eindjes zich binnen het interieur bevinden, op weg naar de middenconsole.

[Afbeelding: 2793017680102125362S425x425Q85.jpg]

Dan nog een stukkie ademhaling. Het nieuwe 4-2-1 spruitstuk inpakken.

[Afbeelding: 2211986990102125362S425x425Q85.jpg]

Ik gebruik gecoate Cool-It uitlaat wrap van Thermotec..

[Afbeelding: 2369345430102125362S425x425Q85.jpg]

e.e.a. vastzetten met RVS binders waar ook stofhoezen e.d. mee worden gemonteerd..

[Afbeelding: 2229787610102125362S425x425Q85.jpg]

eerst opmeten, ging niet volgens schema, heb met de rol er nog aan 1 buis omwikkeld en daarna afgeknipt. De andere stukken daar op gebasserd. Eerst ff nat maken en er stevig omheen wikkelen. Ging wel makkelijk eigenlijk...

[Afbeelding: 2734254960102125362S425x425Q85.jpg]

Zaterdag de rest want m'n binders zijn op...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
#55
[size=10pt]OFF TOPIC:[/size] vandeweek op de sloop ook nog een 142 gevonden met een bijna nieuw rood stoffen interieur voor weinig. Auto ligt ingebouwd maar via de achterruit kun je er bij.

[Afbeelding: 2743034950102125362S425x425Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
#56
Jambon schreef:[Afbeelding: 2238586190102125362S425x425Q85.jpg] dusss

Over BTTF gesproken, ik had ff eerder naar de sloop gemoeten, vandaag daar aangekomen heeftiemand de hele relaiswinkel leeggetrokken, daar zat nou net m'n OD relaistje nog in :'(

blijft ook een mooie bak die in ieder geval niet roest :-)
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
#57
Misschien een domme vraag maar waarom doe je van die bindsels om de uitlaat? ???
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
#58
Jambon schreef:[size=10pt]OFF TOPIC:[/size] vandeweek op de sloop ook nog een 142 gevonden met een bijna nieuw rood stoffen interieur voor weinig. Auto ligt ingebouwd maar via de achterruit kun je er bij.

[Afbeelding: 2743034950102125362S425x425Q85.jpg]

welke sloop?
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
#59
Marty Mcfly schreef:Misschien een domme vraag maar waarom doe je van die bindsels om de uitlaat? ???

Doordat je je spruitstuk inpakt, met in dit geval gecoate Cool-It uitlaat wrap van Thermotec, komt er minder hitte in je motorgedeelte en worden de uitlaatgassen sneller en beter afgevoerd omdat er minder energie verloren gaat aan het opwarmen van het spruitstuk.

Dat interieur zal ik er meteen uithalen, want zo veel goede interieurs (tegen een schappelijke prijs) kan men al niet meer vinden Sad
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
#60
ÃÂn, scheelt veel warmte onder de motorkap waardoor de inlaatlucht koeler blijft en het "aanzien" en slangen etc. onder de motorkap heeft er veel minder onder te lijden. Er komt meer uit je druppel brandstof!

Oh en Marty, er bestaan geen domme vragen...!

Het is overigens een trucje uit de racerij maar als je een dergelijk spruitstuk toepast, dan meteen compleet maken. Deze EHBO benadering is een oude versie, er zijn voor 3 tientjes meer ook een soort "sokken" die je om elke buis heen trekt, effect het zelfde, ziet er alleen wat meer SF uit.

Dat interieur (ik wist echt niet wat ik zag hoor) staat ook op MP, iemand mot um zsm daar weg halen. Ik zag op de beurs een triest interieur voor 250€...

Sloop is in Dongen.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 14.221 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 8.948 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 27.159 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 30.845 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)