Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Ik durf het bijna niet te zeggen :-[
GROOT PROBLEEM: Gisteren aan de rechter kant de deuren gaan afhangen
pas allemaal nog prima, ze gaan alleen niet meer open.
Op onderzoek uit gegaan de klokkerholm dorpel heeft niet precies dezelfde vorm als de originele waardoor de deuren niet over de dorpel scharnieren maar er min of meer dwars doorheen gaan. We kunnen er wel een buts in meppen op de plek waar de deuren openen maar dat lijkt me niet echt de oplossing ;D
Je ziet dat ie hier een stukje omhoog gebogen is over de hele lengte van de dorpel
bij de originele dorpel is dit helemaal vlak :eusa_wall:
hoe gaan we dit nou weer eens oplossen ???
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Ik heb ook een Klokkerholm op dezelfde manier in mijn auto zitten en die past perfect (maar hebben vantevoren wel de deur-check uitgevoerd), dus wellicht ligt het aan je passen/meten en niet aan de dorpel.
Je zou een paar mm van de deur kunnen slijpen en m opnieuw ombuigen cq lassen? Geen briljante oplossing.
Anders de dorpel opensnijden en dunstukje plaat ertussen lassen?
Allemaal niet leuk en blijft wat gepruts, enige andere optie is de dorpel er opnieuw in te lassen....
Succes
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Met je slijptol over de hele lengte een rechte lijn zagen vlak onder die gemene knik, de knik naar beneden duwen tot die de andere kant raakt en weer vast lassen. Dan ben je ÃÂÃÂn slijpschijfdikte lager.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Bedankt voor de antwoorden maar ik ziet het niet echt meer zitten om in die dorpels te gaan slijptolleren
en ik weet als er iemand goed is met zijn hamertje dat het probleem zo uit de wereld is.
Daarom gisteren mijn plaatwerker gebeld en even in overleg geweest. We maken zelf de rest van de auto af,
en de spuiter/plaatwerker die klopt die hoek wat dieper naar beneden en dan zijn we er ook.
hoewel ik het idee van marc ook niet slecht vind klinken
Zelf heb ik ook geen problemen met het klokkerholm spul...
Maargoed, alles is op te lossen met een grote hamer ;D
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
tsja denk dat het een mix is van omstandigheden
en dat mijn overzet dorpeltje niet het eerste overzet dorpeltje is geweest
en dat ie daarom iets hoger ligt als origineel. Drama ;D ;D ;D
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Heb ook het probleem dat de dorpels een net iets andere knik hebben dan de oude maar had het op tijd in de gaten waardoor ik de dorpels
wat heb bijgebogen voor het lassen zodat het zou moeten gaan passen ...............
De deuren zitten er nog niet in dus het kan nog steeds misgaan :-X
Hoop dat het nog redelijk verholpen kan worden bij jullie .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Vandaag is de spuiter langs geweest,
even samen een deurtje er in gehangen
en hij keek niet vrolijk!
Volgens hem zit de dorpel eigenlijk te hoog
en het beste is een nieuwe er in zetten de rest wordt knoeiwerk.
Zijn er nog alternatieven voor klokkerholm?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dorpel van een wrak slijpen. Heb ik gedaan met een Volvo 66 en het beviel eigenlijk prima. EÃÂn van mijn gladste lastrucs tot nu toe.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969