27 October 2009, 18:28
Vanmorgen "lopen kloten" met de korte aandrijf as. Lagers vervangen, gaat er net weer eentje scheef dus ben r mee gekapt. Ik heb ze er allemaal met de slijptol uitgehaald en het lege ding met lagers ingeleverd bij Rietveld Aandrijfassen in Oosterhout. Wordt ie meteen netjes uitgebalanceerd.
En dan te bedenken, ooit, op een regenachtige zondag, een kapotte aandrijfas, en die zelfde avond nog naar de legerplaats moeten. De spullen had ik al, allen de bankschroef in 2-en. Op goed geluk het dorp in naar de lokale DHZ winkel en verdomd, de eigenaar staat in de winkel op te ruimen. Bankschroef gekocht, op de Workmate, lagers er in en er uit, jaren mee gereden. Beetje mazzel, Oh well..
Gisteren een nieuwe pooknop voor de M46 gehaald (fractie kleiner dan het origineel, maar ja, die is stuk) en een pakking voor tussen het koppelinghuis en bak. Net ff anders dan de M40/M41, daar heeft het voorste lager een huisje, M46 wordt door het koppelinghuis opgesloten. (volgende keer knip ik um zelf, gaat nergens over)
![[Afbeelding: 2177772840102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb07.webshots.com/44998/2177772840102125362S425x425Q85.jpg)
raakvlak huis goed schoonmaken, bij gebrek aan nieuw de oude V-ring terug geplaatst.
![[Afbeelding: 2590669750102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb32.webshots.com/43039/2590669750102125362S425x425Q85.jpg)
Raakvlak bak uiteraard ook ontdoen van vuil en pakkingresten, anders gaat de boel lekken. Vooral zorgen voor een schone werkplek, dus, gisteren eerst met de bladblazer door de tuin geweest
Je ziet overigens nu het verschil tussen de M40 en 45, zodra het koppelinghuis er af is is de boel open. Oh en wel opletten (is me ook vertelt) het huis lostikken en dan bij het verwijderen de prise-as tereghouden om te voorkomen dat ie mee komt!!)
nieuwe pakking, velletje van niks.
klaar
![[Afbeelding: 2890765320102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb58.webshots.com/43769/2890765320102125362S425x425Q85.jpg)
alleen alle "losse rommel" van de oude auto overzetten.
En dan te bedenken, ooit, op een regenachtige zondag, een kapotte aandrijfas, en die zelfde avond nog naar de legerplaats moeten. De spullen had ik al, allen de bankschroef in 2-en. Op goed geluk het dorp in naar de lokale DHZ winkel en verdomd, de eigenaar staat in de winkel op te ruimen. Bankschroef gekocht, op de Workmate, lagers er in en er uit, jaren mee gereden. Beetje mazzel, Oh well..
Gisteren een nieuwe pooknop voor de M46 gehaald (fractie kleiner dan het origineel, maar ja, die is stuk) en een pakking voor tussen het koppelinghuis en bak. Net ff anders dan de M40/M41, daar heeft het voorste lager een huisje, M46 wordt door het koppelinghuis opgesloten. (volgende keer knip ik um zelf, gaat nergens over)
![[Afbeelding: 2177772840102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb07.webshots.com/44998/2177772840102125362S425x425Q85.jpg)
raakvlak huis goed schoonmaken, bij gebrek aan nieuw de oude V-ring terug geplaatst.
![[Afbeelding: 2590669750102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb32.webshots.com/43039/2590669750102125362S425x425Q85.jpg)
Raakvlak bak uiteraard ook ontdoen van vuil en pakkingresten, anders gaat de boel lekken. Vooral zorgen voor een schone werkplek, dus, gisteren eerst met de bladblazer door de tuin geweest

Je ziet overigens nu het verschil tussen de M40 en 45, zodra het koppelinghuis er af is is de boel open. Oh en wel opletten (is me ook vertelt) het huis lostikken en dan bij het verwijderen de prise-as tereghouden om te voorkomen dat ie mee komt!!)
![[Afbeelding: 2671171360102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb40.webshots.com/44327/2671171360102125362S425x425Q85.jpg)
nieuwe pakking, velletje van niks.
![[Afbeelding: 2658679000102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb61.webshots.com/43196/2658679000102125362S425x425Q85.jpg)
klaar
![[Afbeelding: 2890765320102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb58.webshots.com/43769/2890765320102125362S425x425Q85.jpg)
alleen alle "losse rommel" van de oude auto overzetten.