7 October 2009, 18:41
Maandag en dinsdag met wat hulp in een uurtje het front en motoblok uit de donor auto gesleuteld, inmiddels goed ontvet en krijgt een vers laagje rode lak. Ik weet van een revisie meneer dat ie er gewoon acryl verf op zet... en dat blijft nog zitten ook...
Enige tegenslag, eerder een luxe probleem, de J type o/d met bak welke ik 20 jaar in de schuur gekoesterd heb blijkt niet te kunnen passen. Het gaat helaas om een M410, en dan zijn de splines niet het zelfde. Erg jammer weer... Maar soms ook wat mazzel, ik kan hem ruilen tegen een M46. Alleen het koppelinghuis aanpassen en kan ie er achter, alvorens de boel eerst getest te hebben op een bank, anders blijf je aan de gang. Olie en filters vv etc.
De dikke aandrijf as van de 164 kan ik gelukkig wel gebruiken, evenals steuntje en draagbalk. Alleen de flens op de achteras uitwisselen voor een grotere diameter van een 240 as.
Het motorblok zal gevoed worden door m'n (ook weer lang bewaarde) SU's ipv de valstroom Weber die er op gezeten heeft.
![[Afbeelding: 2231376120102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb31.webshots.com/44318/2231376120102125362S425x425Q85.jpg)
![[Afbeelding: 2206685590102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb60.webshots.com/44091/2206685590102125362S425x425Q85.jpg)
Inmiddels ook een nieuw 4-2-1 spruitstuk aangeschaft welke na inpakken de doorstroming behoorlijk ten goede zal komen. Levert 10-15% extra vermogen op, in combinatie met de rest van het Simons systeem. Dat komt het 9% LPG verlies alleen maar weer ten goede.
Daarna maar eens aan het LPG inbouw verhaal beginnen.., 2e hands rek voor de tank ligt al netjes zwart op te drogen en past er zo in. Kantelbare kentekenplaathouder is al gemonteerd, aansluiting er achter. Misschien een beetje lastig met tanken maar ik vind al die gas uitsteeksels aan de buitenzijde geen porum. Ik heb er ook serieus aan gedacht om een "74 klep in het rechter achterscherm te plaatsen met daar in de gas aansluiting, nu dus achter het kenteken.
Enige tegenslag, eerder een luxe probleem, de J type o/d met bak welke ik 20 jaar in de schuur gekoesterd heb blijkt niet te kunnen passen. Het gaat helaas om een M410, en dan zijn de splines niet het zelfde. Erg jammer weer... Maar soms ook wat mazzel, ik kan hem ruilen tegen een M46. Alleen het koppelinghuis aanpassen en kan ie er achter, alvorens de boel eerst getest te hebben op een bank, anders blijf je aan de gang. Olie en filters vv etc.
De dikke aandrijf as van de 164 kan ik gelukkig wel gebruiken, evenals steuntje en draagbalk. Alleen de flens op de achteras uitwisselen voor een grotere diameter van een 240 as.
Het motorblok zal gevoed worden door m'n (ook weer lang bewaarde) SU's ipv de valstroom Weber die er op gezeten heeft.
![[Afbeelding: 2231376120102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb31.webshots.com/44318/2231376120102125362S425x425Q85.jpg)
![[Afbeelding: 2206685590102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb60.webshots.com/44091/2206685590102125362S425x425Q85.jpg)
Inmiddels ook een nieuw 4-2-1 spruitstuk aangeschaft welke na inpakken de doorstroming behoorlijk ten goede zal komen. Levert 10-15% extra vermogen op, in combinatie met de rest van het Simons systeem. Dat komt het 9% LPG verlies alleen maar weer ten goede.
Daarna maar eens aan het LPG inbouw verhaal beginnen.., 2e hands rek voor de tank ligt al netjes zwart op te drogen en past er zo in. Kantelbare kentekenplaathouder is al gemonteerd, aansluiting er achter. Misschien een beetje lastig met tanken maar ik vind al die gas uitsteeksels aan de buitenzijde geen porum. Ik heb er ook serieus aan gedacht om een "74 klep in het rechter achterscherm te plaatsen met daar in de gas aansluiting, nu dus achter het kenteken.