Topics: 4
beste forumleden
alleen rechter dimlicht brandt
groot en klein lichten branden normaal
vraag: geen kwestie van relais neem ik aan?
check:lamp= OK
groet
Topics: 44
zekering, deze zijn links en rechts gescheiden bij dimlicht geloof ik
Volvo S70R B5234T4 M59
maar in de 'kast' kan ik deze niet vinden
Topics: 17
Kijk de bedrading (stekkers) ook maar eens goed na.. Vaar is slechte aarde de boosdoener dus de hele handel eens goed schoonmaken of vernieuwen. Dit geldt ook voor de contacten van de zekering..
ZoZo schreef:Kijk de bedrading (stekkers) ook maar eens goed na.. Vaar is slechte aarde de boosdoener dus de hele handel eens goed schoonmaken of vernieuwen. Dit geldt ook voor de contacten van de zekering.. 
dat is dus allemaal 'brand new' daar deze 240(1983) jaren lang heeft stil gestaan in een kurkdroge ruimte in een Zwitserse schuur
Dus motor/ kontakten en bedradingen etc zijn geheel schoon. Enfin ik rijd er alweer een jaartje mee in dit klimaat en dus..
Maar goed het ziet er nog allemaal goed uit.
Ik begrijp dat de lampen paralel geschakeld zijn en dus 1 dimmer kan uitvallen. maar waar zitten dan de relays???
het kan ook nog in je lampfoutmelder zitten dat is een groot rond relais dat aangeeft als er een lamp defect is
Volvo S70R B5234T4 M59
eric vermeer schreef:het kan ook nog in je lampfoutmelder zitten dat is een groot rond relais dat aangeeft als er een lamp defect is
Ja, OK ik zien het nu in de vraagbaak: E= waarschuwingssysteem defecte gloeilamp (rond relais)
Zo te zien onder het dashboard
thanks + groet
Problem solved
draadprobleem bij 'Bulb Failure Relay' (E)
thanks
groet
mooi zo weer een probleem uit de wereld
Volvo S70R B5234T4 M59