18 July 2009, 17:16
Ik probeerde al foto's toe te voegen, maar helaas krijg ik een melding dat de foto niet beschikbaar is ofzo...beetje vreemd...tis gewoon een jpeg bestand. ???
Volvo 264 1977 problemen motor
|
18 July 2009, 17:16
Ik probeerde al foto's toe te voegen, maar helaas krijg ik een melding dat de foto niet beschikbaar is ofzo...beetje vreemd...tis gewoon een jpeg bestand. ???
18 July 2009, 17:53
Tot die tijd kan je de dop op het koelwaterreservoir er los op zetten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
18 July 2009, 18:47
Marc, wat bedoel je daarmee?
Ik heb trouwens een ruilmotorblok gevonden voor 600,-- euro. Nu nog een adresje die alles voor onder de 450,-- euro over kan zetten... ;D
18 July 2009, 18:56
Hij bedoelt dat er dan niet extreem veel druk in je koelsysteem kan worden opgebouwd denk ik.
600 ? dan moet het wel een superblok zijn... bedenk wel dat ja alleen een blok moet hebben en niet alles wat er op en aan zit.. enne is het een carburateurversie? die zal dan geen gaten moeten hebben voor injectoren, dus ik denke een andere kop erop. een gewone B23 is ook een optie en veel betrouwbaarder
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
18 July 2009, 18:59
Dabedoelikja. Normaal staat er overdruk op het koelsysteem, wat extra water de cilinders inperst (net zolang tot cil 5 vol water staat en dat is erg slecht). Zonder die dop dus niet, de koelcapaciteit gaat wat omlaag maar niet overdreven.
Informeer even wat voor blok die van 600 pingels is, uit wat voor auto, wat er bij komt en wat niet, etc. Best duur ja. In het 260 deel van dit forum lopen een paar mensen rond die ws. uit hun hoofd kunnen zeggen welke V6 blokken het makkelijkst passen en wat er evt. aangepast moet worden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
18 July 2009, 19:56
Okay, dop is los! Ook meteen weer ff beetje vloeistof bijgegooid
![]() De motor die ik op het oog heb komt uit een 1981 264. Motorcode weet ik nog niet. Gaat wel om en injectieblok maar het schijnt dat de carb. unit overgezet kan worden. Blok heeft nog nooit op LPG gereden. Bedankt voor de tip van het 260 forum, zal er zeker een kijkje gaan nemen. ;D
18 July 2009, 22:09
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=6074.0
- quote- Volvo 760GLE, 1982. ◦Motorblok B28E. Compleet met K-jet, maar zonder dynamo. Functioneerde mechanisch goed, koppakkingen ooit vervangen. TEAB ◦Versnellingsbak M46OD voor B28E! Met baksteun, schakelstangen, koppeling, vliegwiel, slave-cylinder met nieuwe slang en cardanas. TEAB (liefst in ÃÂÃÂn koop met blok) - unquote-
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
18 July 2009, 22:23
heb hem een pm gestuurd, bedankt voor info Marc!!
19 July 2009, 02:17
Nog een adresje, had ook nog een 6 cilinder liggen:
http://www.sandersautos.nl/ Heeft mij ook goed geholpen met een andere motor
19 July 2009, 13:55
Je hebt een pb terug
![]() Blok dat ik te koop heb is dus K-jet blok, even voor de duidelijkheid! Mocht je nog vragen hebben, kun je ze natuurlijk stellen (hier of via pb)
760 | Groen | Snel
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|