Berichten: 16
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2009
hi y'all..
mijn motortje loopt zo hoog stationair.
bijna 2000 rpm. tijdens het rijden is het heeel relaxed, want je hioeft eigenlijk nauwelijks gas te geven maar ja,
voor het stoplicht he...
nu zit er z'on zwart reglaartje in de luchtinlaat, maar die staat al op t minimum.
klopt het dat e.o.a. temp.sensor hiermee te maken kan hebben?
oh,ja.. ik rij LPG...
vol hoop op jullie aller doorgaans bijzonder doeltreffende oplossingen;
sjemmie.
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
wat doettie op Benzine?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Dit is toch 145 met een B20A (carburateur)? Daar zitten geen sensoren op, nul. Het stationair regel je gewoon omlaag door de gasklep te sluiten. Ws. staat deze nu iets te ver open door te strakke kabel, stang, gebroken terugslagveer, of gewoon een te ver ingedraaide stat. schroef.
Is dat een zwart regelaartje in de LPG inlaatslang?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Marc... Heb je mijn email ontvangen via dit forum??
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Nee nog niet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 16
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2009
nope, tis n injectie-kop.
ister wsl zelf ingebouwd, de regelunit drvan ligt nmlk onder bijrijdersstoel(?)
en wel zodanig dat er de veren uit de stoel gesloopt zijn, vervangen door een houten plaat om te voorkomen dat zwaarlijvige medepassagiers het tedere apparaat pletten...
dus...
gr sjem.
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2009
sjemmie schreef:nope, tis n injectie-kop.
ister wsl zelf ingebouwd, de regelunit drvan ligt nmlk onder bijrijdersstoel(?)
en wel zodanig dat er de veren uit de stoel gesloopt zijn, vervangen door een houten plaat om te voorkomen dat zwaarlijvige medepassagiers het tedere apparaat pletten...
dus...
gr sjem.
Voor injectie geldt ook dat je de gasklep handmatig kan bijstellen, maar omdat het een plots probleem is zou het best kunnen zijn dat een koude lucht start omloop vast zit.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
De B20E en B20F (B20F-kop h=87 mm en B20E-kop h=85 mm) zijn nogal precieze (en prijzige) apparaten, waar ik niet veel van weet. Er zijn twee systemen, meest D jet:
http://www.algonet.se/~volvieo/140/album/st-B20E-71.jpg en later K jet:
http://www.algonet.se/~volvieo/140/album/st-B20E-74.jpg, allebei mechanische injectie. De regelunit hoort wel onder die stoel.
Op V44.nl is wel meer te vinden over mechanische injectie. Op het forum is net iemand bezig een B20F op te starten, met hoog stationair en al.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969