Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KdFi stand-alone EMS 249 euro !
Ik heb het zelf ingebouwd en geprogrammeerd in een volvo 164 samen met Benzine en LPG injectie. Mijn ervaring was dat ik eerst bijna de volledige megasquirt faq moest doorlezen voordat ik wist waarmee ik bezig was. Maar wat verwacht je anders, het gaat hier om een compleet motormanagment.
[/quote]

En dat lezen kan ik bevestigen. Inbouwen is niet zo'n probleem maar het goed lezen van de beschikbare informatie en toepassen hiervan behorende bij het systeem is een must om het een geslaagde actie te maken.

@f3rdy; is het een idee om eens de programmasettings uit te wisselen om te kijken wat we ieder voor zich er van hebben gemaakt, lijkt mij zeer interessant en leerzaam. Zelf heb ik het systeem op een B21E gezet wat natuurlijk verschillende setting zal geven.

245DL 1980 USA
Antwoord
f3rdy schreef:Het grote voordeel vind ik dat het systeem zelfregelend is (bijvoorbeeld feedback via de uitlaatgasmeting), je brandstofafstelling zal dus altijd gecorrigeerd worden.

Het systeem kan BIJREGELEN aan de hand van oa. een AFR waarde (lambda signaal). hoeveel het systeem bijregeld is afhankelijk van de door jou zelf ingestelde waardes hiervoor !

Ik zeg dit er even bij voordat mensen denken dat een KDFI cq MegaSquirt zich zelf volledig inleerd Wink

@f3rdy; nice !! maar maken die LPG injectoren geen pokke herrie zo op dat luchtfilterhuis ??
Antwoord
Zonnehuis2 schreef:Ik heb het zelf ingebouwd en geprogrammeerd in een volvo 164 samen met Benzine en LPG injectie. Mijn ervaring was dat ik eerst bijna de volledige megasquirt faq moest doorlezen voordat ik wist waarmee ik bezig was. Maar wat verwacht je anders, het gaat hier om een compleet motormanagment.

En dat lezen kan ik bevestigen. Inbouwen is niet zo'n probleem maar het goed lezen van de beschikbare informatie en toepassen hiervan behorende bij het systeem is een must om het een geslaagde actie te maken.

@f3rdy; is het een idee om eens de programmasettings uit te wisselen om te kijken wat we ieder voor zich er van hebben gemaakt, lijkt mij zeer interessant en leerzaam. Zelf heb ik het systeem op een B21E gezet wat natuurlijk verschillende setting zal geven.

[/quote]

Dat vind ik goed, ik zal het bestand uploaden.

Jelmar schreef:
f3rdy schreef:Het grote voordeel vind ik dat het systeem zelfregelend is (bijvoorbeeld feedback via de uitlaatgasmeting), je brandstofafstelling zal dus altijd gecorrigeerd worden.

Het systeem kan BIJREGELEN aan de hand van oa. een AFR waarde (lambda signaal). hoeveel het systeem bijregeld is afhankelijk van de door jou zelf ingestelde waardes hiervoor !

Ik zeg dit er even bij voordat mensen denken dat een KDFI cq MegaSquirt zich zelf volledig inleerd Wink

@f3rdy; nice !! maar maken die LPG injectoren geen pokke herrie zo op dat luchtfilterhuis ??

Ja je hebt volledig gelijk, je kunt de volledige programmatuur achter het regelen instellen. De maximale waarde die
bijgeregeld mag worden, maar ook de snelheid waarmee dit gebeurd volgens een zogenaamde PID
regelaar (voor diegene die niet weten wat dit is: http://nl.wikipedia.org/wiki/PID-regelaar )

De LPG injectoren hoor je nauwlijks, je hoort helaas alleen de verdamper een kloppend geluid maken bij stationair
draaien van de motor. Die zit namelijk tegen het schutbord achter het luchtfilter geplaatst (het geluid is niet storend).
Antwoord
link voor de settings :

oud filmpje van de auto, je ziet de AFR af en toe flippen. Dat is nu opgelost. http://www.youtube.com/watch?v=tVl6lda08jo

En het systeem leren kennen met een testopstelling Big Grin http://www.youtube.com/watch?v=iebkyvNa0g0
Antwoord
Bump!

Heb zojuist nog eens dit topic zitten te lezen. Ik schrik wel een beetje van de reacties! Daarnaast was ik ook weer wel verbaasd over het feit dat er al lang geen reacties meer zijn geplaatst.

Ik ben eens benieuwd naar de bevindingen van anderen. Onder het mom van: "Een goed product verkoopt zichzelf" Lijkt het me mooi om hier eens goede betrouwbare reacties op te sommen. Sowieso ten voordele van Jeroen Bosma uiteraard. Maar ook om mensen iets meer vertrouwen te geven in dit systeem.

Ikzelf heb een Volvo 343 met daarin een B18FT (1700 turbo uit een 400-serie). Alles netjes aangestuurd door KdFi. Ben er best tevreden mee! 't Ding loopt aardig, heb al een aantal leuk mappings gemaakt. Kzit nu op een pktje of 200, maar zit eraan te denken om nog een heel stuk verder te gaan!
Heb de boel vrij snel aan de praat gekregen, met dank aan de gedegen kennis van Jeroen!
Ondanks dat heb ik slechts nog een tweetal probleempjes;
- Af en toe valt hij plots stil (vooral net na vollast)
- Ik verslijt brandstofpomp-relais (bij een bepaald toerental begint het relais te klapperen) maar dit komt doordat vermoedelijk het toerentalsignaal wegvalt. Waarschijnlijk eens de BDP-sensor vervangen dus.
- Boost-control werkt niet. Ook dit moet nog wel een keer goed komen.

Wanneer je de boel eenmaal aan de praat hebt en de juiste software hebt, kun je er hele leuke dingen mee doen! Je wordt snel wijs met het veranderen van de inspuiting, ontsteking en bijvoorbeeld de closed-loop lambda regeling. Sowieso het geld meer dan waard.
Om de boel echter goed aangesloten te krijgen, da's wel weer wat lastiger. De informatie is summier maar met een beetje elektrotechnische achtergrond is het zelf wel te doen. Daarnaast kun je altijd bij Jeroen terecht voor info via mail of de telefoon.

Aan de service-verlening kan hier en daar nog wel een klein beetje worden bijgeschaaft maar al met al een goed product!
Antwoord
Ovlov343 schreef:Bump!

Heb zojuist nog eens dit topic zitten te lezen. Ik schrik wel een beetje van de reacties! Daarnaast was ik ook weer wel verbaasd over het feit dat er al lang geen reacties meer zijn geplaatst.

Aan de service-verlening kan hier en daar nog wel een klein beetje worden bijgeschaaft maar al met al een goed product!
dat zal de reden zijn waarom, Ãn men wil graag iets wat eenvoudg zelf te doen is, de niet zo doe het zelver ziet het ws dan niet zitten. Zelf heb ik nog steeds zin in KDFI voor alleen LPG, maar alles inbouwen, 80 km slepen omdat eea niet helemaal functioneert en omdat (zoals vaker gemeld) de info er niet altijd is wordt het lastig.. Investeren in een paar uurtjes werk is an sich ok, maar dan moet eea wel goed zijn.. anders weet ik niet onder welke kwaliteit je het totaalproduct moet scharen. Uitvallen indien alles vanaf nieuw goed zou moeten werken (best leuk draaien vindt ik niet echt een opsteker) mag eigenlijk geen optie zijn..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Nog es een stomme vraag: zou kdfi ook LPi systemen kunnen aansturen? Geen dampgas dus maar vloeibare lpg injectie.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Nog es een stomme vraag: zou kdfi ook LPi systemen kunnen aansturen? Geen dampgas dus maar vloeibare lpg injectie.
Stomme vragen bestaan niet. Maar als het dit niet kan moeten we helemaal stoppen met KdFi..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Neenee, kdfi is interessant genoeg zonder lpi hoor. Moet alleen nog een auto hebben waar ik dit in kan bouwen ;D.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Lpi is een volg systeem en rekent gewoon de benzine injector signalen om naar lpi injector signalen.
Of bedoel je dat je alleen de lpi wilt aansturen?
Dat zou net zo makkelijk moeten zijn als benzine aansturen dus waarschijnlijk geen probleem.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F stand verdeler 244Drift 3 3.757 21 March 2017, 23:20
Laatste bericht: Marc1970
  (Volvo C30) euro-norm stekkechillin 7 11.515 19 January 2017, 08:26
Laatste bericht: Grey240Polar
  kdfi op mijn b20 turbo.... bart36 18 16.540 21 January 2014, 22:05
Laatste bericht: Laptom
  Motor over zijn toeren, kosten 8100-9600 euro, kan redenatie Volvo Nl kloppen? Jacolien 44 57.404 1 November 2013, 12:43
Laatste bericht: Jacolien
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 11.594 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  B230k upgrade met lpg injectie kdfi vermogens schatting dannys 11 9.050 30 October 2012, 00:18
Laatste bericht: dannys
  Euro 85 met E10 in Frankrijk getankt... Rene68 9 7.619 3 August 2012, 20:50
Laatste bericht: Kwekkel
  euro loodvrij? salt1971 8 5.588 27 July 2012, 11:14
Laatste bericht: Jambon
  Verwarming blaast niet meer in stand 1-2-3 volvo 240 station jafd 12 8.417 5 December 2008, 03:45
Laatste bericht: Rhino

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)