Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
een paar "kleine" probleempjes
als die rubbertjes niet goed zijn heb je een luchtlek in je cilinders .....
heb je de CO wel eens laten meten?
misschien staat ie wel gewoon te rijk! daar kan een motor ook behoorlijk rot van lopen!
laat hem eens een tijdje op benzine lopen, en draai je bougies er dan eens uit (als ie koud is natuurlijk) zwart/bruine aanslag is te rijk.

injectoren laat je voor 12,50 t stuk testen en reinigen.
zag eens een poolse volvo onderdelen site, hadden ze injectoren voor 25 euro per stuk geloof ik ....
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
compressietest kan ook geen kwaad, misschien nog het makkelijkst om te doen.
Antwoord
dat is helemaal waar! maar je weet dan niet de staat van de injectoren ...

off topic Dop:

Jaren geleden noemde mijn maten me Sjop vanwege het feit dat ik een chopper reed en ook was er toen verkeers nieuws op de radio van chopper bob (een idioot die zogenaamd in een helikopter boven de snelwegen vloog).

Ook heb ik de reputatie om altijd maar met van alles te sjouwen.
Als ik al niet iets het gevonden voor mn huis hobby of ander soortig handige spullen, heb ik wel wat weg te gooien, en ben ik dus altijd aan de sjouw, naar binnen of naar buiten, maar sjouwen zullen we!

Jou nickname gaf mij het volgende idee:
ik zou heel goed Sjop de Sjouwer kunnen zijn Tongue :Smile
Antwoord
Citaat:en er komen plofjes uit de auspuff gewoon rijden op benzine gaat wel aardig alleen af en toe wat lichte schokjes voelbaar.

Bekend verschijnsel bij mijn B21ET.
Loopt alleen maar mooi als het CO op een veel te hoge waarde staat (stationair)

Ik trek ook weleens de constructie van de carterventilatie in twijfel.
Deze komt namelijk na de luchtweger erbij (voor de turbo).
De lucht/gasstroom door de cart.vent.slang is afhankelijk van de motorbelasting.

De verhouding brandstof/lucht kan dus nooit ideaal zijn omdat het teveel -of te weinig lucht niet gemeten wordt door de luchtweger.

Bij een gewoon "E" blok met K-jet zit de slang voor de luchtweger en wordt dus altijd een juiste
luchthoeveelheid gemeten.

Ik denk dat het CO van een B21ET alleen met een rollenbank goed afgesteld kan worden.
Of een wideband monteren en kijken wat ie doet onder belaste omstandigheden.

Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
uhmm ik wilde vandaag eens proberen om de wartels los te draaien van de injectoren
maaaaar de leidinkjes draaien mee? Heb ze al 2 dagen geleden ingespoten met wd40...
Meer wd40 en langer wachten? Of doe ik iets fout?
Antwoord
Ja, heel irritant. Voorzichtig heen en weer bewegen, beetje los/vast draaien hielp voldoende bij mij.

Bij eentje heb ik de injector er eerst uitgehaald en daarna de leiding losgedraaid, kun je ook nog proberen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
WD40 is geen roestoplosser maar op de eerste plaats waterverdrijver. Voor roest is kruipolie zoals IMAL beter, eigenlijk het enige wat ik gebruik.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
injector uit het blok halen en van de leiding af draaien.
ik vraag me af of het wel draaiende wartels zijn!
Antwoord
Ja wartels zijn wel draaiend maar 9 van de 10 keer draait de injector mee samen met de leiding,
dus idd even de leiding en injector er samen uit trekken en losmaken.

Ik heb ze laten reinigen, alle ringen waren kneiter hard en sommige zelfs kapot,
dus hier gaan natuurlijk nieuwe in. In de planning zit ook nog het inlaat spruitstuk los te halen
en pakkingen etc vervangen. Zijn er nog dingen die ik dan het beste gelijk mee kan pakken?

Ik zag dat er van de K-jet spinnekop ding nog leidingen het spruitstuk in gingen,
kan ik hier ook nog wat aan schoonmaken doorblazen etc?
Antwoord
!? ???
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  265 probleempjes met lopen--> opgelost Wouter265 11 6.549 30 March 2022, 09:52
Laatste bericht: Wouter265
  Volvo 240 B200k startproblemen na paar dagen niet gebruiken David Demper 10 11.101 13 January 2013, 19:00
Laatste bericht: PieterL
  B230FX inbouwen, een paar vragen JoostV6 24 11.183 14 August 2010, 10:28
Laatste bericht: Jambon
  volvo 245 komt niet op snelheid met kleine caravan reneb 37 16.348 27 May 2010, 20:05
Laatste bericht: Marc1970
  Wéér na een paar ritjes (nieuwe!) LPG verdamper kapot?... mheij 3 5.455 4 February 2009, 11:04
Laatste bericht: ruuds70
  Ruil motor: (kleine) Revisie? (B230F) mulderhj 22 13.564 27 March 2008, 14:25
Laatste bericht: mulderhj
  Een paar vragen over de keerringen motorassen henqui 2 1.987 13 October 2007, 00:47
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: