Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
een paar "kleine" probleempjes
Ik heb vanavond even een proef ritje gedaan met de 244 turbo '81 lpg

de volgende dingen kwamen hierin naar boven;
-De temperatuur liep iedere keer gigantisch hoog op, dit was op de heenreis niet zo dus ik neem aan lucht?
Hoe krijg ik de lucht uit het systeem en waar moet ik nog meer naar kijken?

- Het stuurhuis lekt als de ziekte... dit is gekomen na het vervangen van de gatenkaas stuurhoes en het vervangen van de stuurpomp.
Op de heenweg was er ook wel lekkage maar dit is bizar. (dus erger geworden)

- Op gas loopt de wagen niet onaardig maar stationair is het een zooitje... staat te hikken en loopt veel te laag stationair.

-Op benzine wil ze totaal niet stationair draaien....en er komen plofjes uit de auspuff gewoon rijden op benzine gaat wel aardig alleen af en toe wat lichte schokjes voelbaar.

Even ter volledigheid alle filters en vloeistoffen zijn vervangen, bougies kabels verdeelkap en rotor ook.

Antwoord
Dat systeem ontluchten lukt je door de verwarming volle bak op warm open te zetten volgens mij.
Antwoord

Check deze eens Topic: Schuddende motor bij stationair? Rubbertjes injectoren al vervangen???
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Hee arjen (huib eigenlijk), BIERKIST kopen ??? ;D ;D ;D ;D ;D ;D Die doet het tenminste goed ;D ;D

Heb je die oude peut er nog uitgehaald dmv een hele slimme truuk met een ruitenwisserpompje ? en verse erin ?

Als er lucht in je systeem zit moet het peil ook gezakt zijn na de rit.

Voor de gas-installatie zou ik even naar een gasboer gaan (weet niet wat dichtste bij is?) die moeten weten hoe je dat verder afstelt.
(ik heb de auto gezien, is volgens mij een necam gasmengstuk, misschien weet Ticcie het ??)

Wat het benzine verhaal betreft, kans is groot dat er troep in je tank, warmdraairegelaar en injectoren zit.
Kijken of je met injectorreiniger in je tank nog wat uithaalt, maar anders heb je kans dat je de boel uit elkaar moet halen en de hele fukzooi moet schoonmaken. :-\

Antwoord
Allen bedankt voor de reacties Smile
Het koelprobleem is al gevonden nadat ik het thermostaat huis had gesloopt,
vroeg ik me eigen af of het geen electronisch probleem was ;D
dus met koude motor contact aan en jahoor temp indicatie gelijk ver boven de max.
Iemand hier een idee voor? Als ik namelijk flink doortrok was zakte de temperatuur meter weer gewoon naar normale waarden ???
Antwoord
Misschien ligt het draadje van de temp sensor blank. Als hij dan ergens tegen massa komt zal hij uitslaan.

Als jij hard optrekt gaat hij misschien weer loshangen (geen contact meer) en komt de normale waarde in beeld.
Antwoord
ik had ook zoiets en dat bleek de stekker verbinding achterop de teller te zijn.
contacten schoonmaken en even opnieuw aansluiten zou ik als eerste mee beginnen
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
Bijna alle problemen opgelost nu het benzine probleem nog Smile
Antwoord
aRjen.T schreef:Bijna alle problemen opgelost nu het benzine probleem nog Smile

- injectorreiniger erin bij halve tank.
- injectoren controleren op sproeibeeld lijkt me heel nuttig. Zoek hier op k-jettronic (er zijn hele topics over)
- rubbertjes van de injectoren inderdaad vervangen
- eventueel de injectoren vervangen (dure grap) Maar deze pas uitvoeren als de test negatief is.
- controleer zowieso ALLE bedrading door je inlaatspruitstuk te verwijderen!! Daar zit vaak een hoop ellende. De bedrading staat bekend om zijn 'biologische afbreekbaarheid' ofwel gaat korter mee dan je lief is. Kan ook zelfs leiden tot brand weet ik uit ervaring!! Dus CHECKEN!

Draai NOOIT de benzineverdeler (spinnekop) uit elkaar want die krijg je namelijk nooit meer in elkaar geschroeft.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:
aRjen.T schreef:Bijna alle problemen opgelost nu het benzine probleem nog Smile

- injectorreiniger erin bij halve tank.
- injectoren controleren op sproeibeeld lijkt me heel nuttig. Zoek hier op k-jettronic (er zijn hele topics over)
- rubbertjes van de injectoren inderdaad vervangen
- eventueel de injectoren vervangen (dure grap) Maar deze pas uitvoeren als de test negatief is.
- controleer zowieso ALLE bedrading door je inlaatspruitstuk te verwijderen!! Daar zit vaak een hoop ellende. De bedrading staat bekend om zijn 'biologische afbreekbaarheid' ofwel gaat korter mee dan je lief is. Kan ook zelfs leiden tot brand weet ik uit ervaring!! Dus CHECKEN!

Draai NOOIT de benzineverdeler (spinnekop) uit elkaar want die krijg je namelijk nooit meer in elkaar geschroeft.

Injector reiniger heb ik gedaan een tiental KM op benzine gereden... maar zit geen verbetering in
en natuurlijk van de te voren de tank leeg gepompt.
Zo tussen de 3000 en 4000 rpm loopt het best aardig... maar er onder ;D

Nou goed dan binnenkort maar eens de rest doen.
Op gas loopt ie stationair ook zo schokkerig enzo... maar kan dezelfde oorzaak heb dan? Die rubbertjes?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  265 probleempjes met lopen--> opgelost Wouter265 11 6.549 30 March 2022, 09:52
Laatste bericht: Wouter265
  Volvo 240 B200k startproblemen na paar dagen niet gebruiken David Demper 10 11.100 13 January 2013, 19:00
Laatste bericht: PieterL
  B230FX inbouwen, een paar vragen JoostV6 24 11.179 14 August 2010, 10:28
Laatste bericht: Jambon
  volvo 245 komt niet op snelheid met kleine caravan reneb 37 16.345 27 May 2010, 20:05
Laatste bericht: Marc1970
  Wéér na een paar ritjes (nieuwe!) LPG verdamper kapot?... mheij 3 5.455 4 February 2009, 11:04
Laatste bericht: ruuds70
  Ruil motor: (kleine) Revisie? (B230F) mulderhj 22 13.560 27 March 2008, 14:25
Laatste bericht: mulderhj
  Een paar vragen over de keerringen motorassen henqui 2 1.987 13 October 2007, 00:47
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)