Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roest project 245L 1976
Volgens mij is die ver heen. Ik zou me nog eens bedenken. Mijn project is ook krokant, maar de echt kritieke zaken zoals de achterraamsponningen en de voorruitsponning is bij de mijne nog in orde. Ik zou uitkijken naar een betere tenzij je een echt sterke wil hebt en een band met de auto. EN...het zelf wil en kan doen. Maar zoals je al zegt heb je geen ruimte dus dat wordt een probleem.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
De raamsponningen (netjes) lassen is een erg lastig klusje kan ik uit ervaring vertellen.
Mijn Amazon die ik aan het restaureren ben had ook een rotte raamrand, als je een donorauto kan vinden is het te doen. Bij de sloop in Lelystad (feer.nl) staat nog een 244, daar zit volgens mij nog een goede voorruit sponning in.

Een ruimte dicht bij huis is te prefereren, eigenlijk een must, je wilt niet steeds een half uur of langer kwijt zijn aan heen en weer rijden.

Zoals hierboven ook al gezegd is, of je lapt de boel voor ÃÂÃÂn of twee jaar op of je doet een volledige restauratie, een tussenweg is er volgens mij niet.

Wat het ook word, ik wens je veel succes Smile
Antwoord
Wel een gedurfd project... Maar ben het wel met de andere forumleden hier mee eens... denk datie wel erg ver heen is :Smile Helaas had ikzelf ooit de gedachte gehad om mijn allereerste 240 uit '86 te restaureren.. maar omdat die ook wel zodanig rotte plekken had, en daarnaast ook nog eens een motor die niet aan de gang te houden was, had ik hem toch weg moeten doen. Datzelfde overkomt mij dus helaas weer met mijn grijze automaat... teveel onkosten, waardoor ik gedwongen ben de grijze automaat weg te doen :'( Meer hierover meer in een ander topic die ik binnenkort aanmaak.

Terugkomend op jouw project: ik wens je in ieder geval veel succes met het opknappen ervan Smile
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Het is in ieder geval duidelijk wat de bottleneck is: de carrosserie. In een ander topic schrijf je dat je de motor wilt verwisselen. Daar zou ik nog even mee wachten en de carrosserie ECHT goed bekijken. Haal de stoelen en de vloerbedekking goed los en zet m daarna op de brug.

Ken dan geen genade met een grote schroevendraaier en prik overal de bodem in. Je kunt ergens in mijn topic zien hoe mijn Turbo er aan toe was, ik vrees dat deze nog vele malen erger is en dat er waarschijnlijk ook nog een boel lapwerk onder zit. Als dat zo is, dan zou ik idd. stoppen en ergens een harde op te scharrelen, dat hoeft je niet eens een vermogen te kosten. Die zal je ook moeten opknappen, maar dan heb je iig een harde basis. En dit is verder geen hele bijzondere -> zoals een 265, een turbo oid, dus al die extra inspanningen niet echt waard.

Wel heel jammer -> mijn pa had vroeger precies dezelfde oranje 245DL (47-GU-32) en ik heb een oranje 245 uit 77 gehad in Australie. Oranje rules! Maar ja, ergens houdt het op....

1 optie om door te gaan: neem een harde carrosserie van een '92-er, laat m spuiten en zet alles over. Effe checken met de RDW, maar vlgs mij moet dat legaal kunnen, het grootste gedeelte van de auto moet dan origineel blijven. Als je het zonder de RDW doet is het natuurlijk gewoon omkatten.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
max 30%geloof ik moet orgineel blijven.
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/au...tuigen.htm geeft een aardige opsomming van mogelijkheden maar door de vreemde combinatie van óf en ÃÂn is het net niet helemaal duidelijk wat ze nou bedoelen (d'r is in elk geval wel het ÃÂÃÂn en ander te regelen):

Bij de restauratie van historische voertuigen staat de originaliteit van het gerestaureerde voertuig voorop. In de praktijk worden daarom vaak hoofdonderdelen gebruikt die van soortgelijke voertuigen afkomstig zijn.

In de meeste gevallen behoudt het voertuig zijn oorspronkelijke identiteit (en kenteken). Voorwaarde is wel dat het samengestelde voertuig tenminste bestaat uit:

- het oude chassisraam of motorfietsframe, de oude semi-dragende bodemplaat of de oude zelfdragende carrosserie of;
- een nieuw, door de oorspronkelijke voertuigfabrikant vervaardigd vervangend frame, chassisraam, semi-dragende bodemplaat of carrosserie, dan wel een volgens de oorspronkelijke fabrieks-specificaties door derden vervaardigd exemplaar en;
- een aandrijflijn, bestaande uit de motor, versnellingsbak en assen van hetzelfde model en type als van het oorspronkelijke voertuig en;
- een carrosserie van hetzelfde model en type als het oorspronkelijke voertuig bij voertuigen met een zelf-dragend chassis of semi-dragende bodemplaat.

U moet de herkomst van de hoofdonderdelen, aan de hand van documenten, bij de keuring kunnen aantonen.

Hier nog een uitgebreide folder: http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/3DA7B8B3-...ternet.pdf
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Wat een reacties een roestige Volvo al niet kan veroorzaken.

Zoals het er nu uitziet ga ik toch de 245 proberen te redden. Ik wil hiervoor de 244 POLIS de verkoop in doen net zoals de Volvo 343 Black Beauty.
Voor mij is het een gok en daarbij ook een grote uitdaging. Zoals het er nu uitziet zal de restauratie aardig wat centen gaan kosten dus vandaar ook de verkoop van mijn 2 andere Volvo's.

Als ik morgen tijd heb zal ik de 244 ook in de "Te Koop" rubriek zetten. Voor de mensen die nu al een prijs indicatie willen hebben, doe een goed bod :Smile
Antwoord
Als ik zo de RDW eisen lees, dan moet een nieuwe carrosserie kunnen!

Ik heb mijn 245 he-le-maal gelast en die was er lang niet zo slecht aan toe als die van jou, dus bedenk echt eerst of je zoveel wilt gaan lassen!! Het gaat je echt heel erg tegenvallen. Koop voor E500 een Polar van 1992, laat die spuiten, zet alles over (en de motor en bak kun je evt. gebruiken van de Polar), laat m keuren en je hebt een bijna net zo originele auto.

Veel minder tijd en geld, veel beter resultaat, alleen net wat minder origineel.

Hoe dan ook: HEEL veel succes!!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
244DL1975 schreef:Zoals het er nu uitziet ga ik toch de 245 proberen te redden. Ik wil hiervoor de 244 POLIS de verkoop in doen net zoals de Volvo 343 Black Beauty.
Voor mij is het een gok en daarbij ook een grote uitdaging. Zoals het er nu uitziet zal de restauratie aardig wat centen gaan kosten dus vandaar ook de verkoop van mijn 2 andere Volvo's.

Je m oet het natuurlijk zelf weten maar ik denk dat een aantal mensen hier je een goed advies hebben gegeven.

Als je nu twee (waarschijnlijk betere) auto's gaat verkopen om een -naar het zich op het eerste gezicht laat aanzien- hopeloos project te bekostigen dan raak je van de regen in de drup :o

Antwoord
met alle respect voor jouw plannen, maar ik sluit mij volledig aan bij voorgaande postings.
de foto's zien er al schrikbarend uit, laat staan als je alle roest gaat verwijderen om weer "vlees" te krijgen waar je straks weer de nieuwe delen aan gaat lassen.

er is een aflevering op Discovery waar een volledig gestripte oude T1 bus (met zo'n spijltje in de gedeelde voorruit) in een zuurbad verdwijnt om alle corrosie en vooral plamuur tectyl enz. weg te laten vreten.
het resultaat is werkelijk schrikbarend!!!!!!!! Sad :o
de bus was een grote gatenkaas geworden en zelfs het personeel die het zuurbad "bemannen" hadden medelijden met de lasser....... :'(
ik wil niet veel zeggen maar ik denk dat de staat van die bus vergelijkbaar is met jouw oranje volvo.
niet om je af te zeiken, ik heb respect voor doordouwers en ben zelf ook zeeeeeeeeeer eigenwijs.

al met al vind ik het voorstel om een '92 koets te pakken heel redelijk.
de tijd die je daarmee bespaard is in mijn ogen gigantisch. ;D
voordeel is ook nog dat je een berg geld / tijd bespaard met na-behandelen van ingelaste delen, gronden plamuren etc. want strakmaken is al een baan op zich.........

ik hoop niet dat ik je op je hart getrapt heb, dat is geenzins de bedoeling!

wat je ook doet ook namens mij succes gewenst
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Deuren 245 1976 vervangen voor nieuwe type 1978> JackRosario 4 3.255 8 May 2021, 09:57
Laatste bericht: Volvia240
  Roest op verder keurige Volvo 244 StephenF 7 3.438 4 December 2020, 10:24
Laatste bericht: Grey240Polar
  Roest bij de voorruit markje 0 1.918 23 October 2019, 17:16
Laatste bericht: markje
  Richtprijs overspuiten 244 1976 Kogelman 7 6.760 1 January 2019, 19:48
Laatste bericht: BartJu
  Roest dorpel 240 APK afkeur? Gurd 3 4.645 30 December 2018, 23:45
Laatste bericht: Marc1970
  Plekjes roest eraf en lak erop Jef 4 3.462 5 July 2018, 09:42
Laatste bericht: jos245
Photo Graag advies, roest bij voorruit Volvo 245 herstelllen barstema 4 6.330 27 August 2017, 23:10
Laatste bericht: barstema
  Roest wielkast 460 Jsper_b 1 2.712 13 June 2015, 17:28
Laatste bericht: Marc1970
  schop-platen 1976 en 1992 skidje 4 3.451 16 January 2015, 20:07
Laatste bericht: DennisvdB
  interieur universeel voor 244 uit 1976 en 1988? skidje 1 4.342 15 November 2014, 01:30
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)