15 May 2009, 10:59
Zoals jullie hebben kunnen lezen in het andere topic heb ik sinds kort naast de 244DL ex-Zweedse politie een 245L op LPG uit 1976.
Nu was het plan deze in de afgelopen week en komende week APK klaar te maken, maar dit gaat door een onverwachtse griep niet lukken. Ik ben sinds een week weer eens buiten geweest en heb maar meteen de camera meegenomen om de plekken te fotograferen die onder handen genomen moeten worden.
Mocht er iemand tips hebben hoe het ÃÂÃÂn en ander aan te pakken, dan hoor ik dat graag!!!
De vorige eigenaar heeft in het verleden de rand onder de voorruit onder handen genomen om deze waterdicht te maken. Ik heb het vermoeden dat er aardig wat potten plamuur in zijn gegaan.
![[Afbeelding: CIMG2188.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2188.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2189.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2189.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2192.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2192.jpg)
Er is ook een zeer creatieve oplossing gevonden voor het missende koplamphuis linksvoor ;D
![[Afbeelding: CIMG2190.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2190.jpg)
Het grote raam linksachter is het grootste probleem. Dit zit bijna "los" in resten plamuur en kit. Ik ben bang dat dit een groter probleem is dan dat het op het eerste gezicht lijkt.
![[Afbeelding: CIMG2193.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2193.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2194.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2194.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2197.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2197.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2198.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2198.jpg)
Op de wielkastranden zit de nodige roest net als onder aan de deuren (onder een laag plamuur en verf)
![[Afbeelding: CIMG2200.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2200.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2201.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2201.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2202.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2202.jpg)
De vulplug van de LPG installatie is zeer onhandig en niet professioneel aangebracht in de reservewielbak rechtsachter. Rond de uitgaande buis is het ÃÂÃÂn en al roest.
![[Afbeelding: CIMG2203.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2203.jpg)
De bak aan de rechterzijde is net zo krokant
![[Afbeelding: CIMG2221.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2221.jpg)
In de wielkast linksvoor zit een aardig gat waar het water zo naar binnen komt tijdens het rijden.
[img width=450 height=600]http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2209.jpg[/img]
Ook de dorpel vertoond op meerdere plaatsen roest en gaten.
![[Afbeelding: CIMG2212.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2212.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2214.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2214.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2217.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2217.jpg)
Verder heb ik het vermoeden dat er ooit een ongeluk heeft plaatsgevonden waarbij de spatborden van de Volvo vervangen zijn. Deze sluiten namelijk voor geen meter aan op de bumper.
![[Afbeelding: CIMG2207.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2207.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2191.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2191.jpg)
Zoals jullie kunnen zien zit er nogal wat werk aan deze Volvo, maar ik ben van mening dat dat het waard is. Mocht er iemand tips hebben voor wat betreft de roest/laswerk en een oplossing hebben voor de bumper dan hoor ik dat graag.
Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte met foto's en verhalen over de vorderingen van de restauratei
Nu was het plan deze in de afgelopen week en komende week APK klaar te maken, maar dit gaat door een onverwachtse griep niet lukken. Ik ben sinds een week weer eens buiten geweest en heb maar meteen de camera meegenomen om de plekken te fotograferen die onder handen genomen moeten worden.
Mocht er iemand tips hebben hoe het ÃÂÃÂn en ander aan te pakken, dan hoor ik dat graag!!!
De vorige eigenaar heeft in het verleden de rand onder de voorruit onder handen genomen om deze waterdicht te maken. Ik heb het vermoeden dat er aardig wat potten plamuur in zijn gegaan.
![[Afbeelding: CIMG2188.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2188.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2189.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2189.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2192.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2192.jpg)
Er is ook een zeer creatieve oplossing gevonden voor het missende koplamphuis linksvoor ;D
![[Afbeelding: CIMG2190.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2190.jpg)
Het grote raam linksachter is het grootste probleem. Dit zit bijna "los" in resten plamuur en kit. Ik ben bang dat dit een groter probleem is dan dat het op het eerste gezicht lijkt.
![[Afbeelding: CIMG2193.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2193.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2194.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2194.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2197.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2197.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2198.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2198.jpg)
Op de wielkastranden zit de nodige roest net als onder aan de deuren (onder een laag plamuur en verf)
![[Afbeelding: CIMG2200.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2200.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2201.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2201.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2202.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2202.jpg)
De vulplug van de LPG installatie is zeer onhandig en niet professioneel aangebracht in de reservewielbak rechtsachter. Rond de uitgaande buis is het ÃÂÃÂn en al roest.
![[Afbeelding: CIMG2203.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2203.jpg)
De bak aan de rechterzijde is net zo krokant
![[Afbeelding: CIMG2221.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2221.jpg)
In de wielkast linksvoor zit een aardig gat waar het water zo naar binnen komt tijdens het rijden.
[img width=450 height=600]http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2209.jpg[/img]
Ook de dorpel vertoond op meerdere plaatsen roest en gaten.
![[Afbeelding: CIMG2212.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2212.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2214.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2214.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2217.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2217.jpg)
Verder heb ik het vermoeden dat er ooit een ongeluk heeft plaatsgevonden waarbij de spatborden van de Volvo vervangen zijn. Deze sluiten namelijk voor geen meter aan op de bumper.
![[Afbeelding: CIMG2207.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2207.jpg)
![[Afbeelding: CIMG2191.jpg]](http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2191.jpg)
Zoals jullie kunnen zien zit er nogal wat werk aan deze Volvo, maar ik ben van mening dat dat het waard is. Mocht er iemand tips hebben voor wat betreft de roest/laswerk en een oplossing hebben voor de bumper dan hoor ik dat graag.
Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte met foto's en verhalen over de vorderingen van de restauratei