Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roest project 245L 1976
Zoals jullie hebben kunnen lezen in het andere topic heb ik sinds kort naast de 244DL ex-Zweedse politie een 245L op LPG uit 1976.

Nu was het plan deze in de afgelopen week en komende week APK klaar te maken, maar dit gaat door een onverwachtse griep niet lukken. Ik ben sinds een week weer eens buiten geweest en heb maar meteen de camera meegenomen om de plekken te fotograferen die onder handen genomen moeten worden.

Mocht er iemand tips hebben hoe het ÃÂÃÂn en ander aan te pakken, dan hoor ik dat graag!!!

De vorige eigenaar heeft in het verleden de rand onder de voorruit onder handen genomen om deze waterdicht te maken. Ik heb het vermoeden dat er aardig wat potten plamuur in zijn gegaan.

[Afbeelding: CIMG2188.jpg]

[Afbeelding: CIMG2189.jpg]

[Afbeelding: CIMG2192.jpg]

Er is ook een zeer creatieve oplossing gevonden voor het missende koplamphuis linksvoor ;D

[Afbeelding: CIMG2190.jpg]

Het grote raam linksachter is het grootste probleem. Dit zit bijna "los" in resten plamuur en kit. Ik ben bang dat dit een groter probleem is dan dat het op het eerste gezicht lijkt.

[Afbeelding: CIMG2193.jpg]

[Afbeelding: CIMG2194.jpg]

[Afbeelding: CIMG2197.jpg]

[Afbeelding: CIMG2198.jpg]

Op de wielkastranden zit de nodige roest net als onder aan de deuren (onder een laag plamuur en verf)

[Afbeelding: CIMG2200.jpg]

[Afbeelding: CIMG2201.jpg]

[Afbeelding: CIMG2202.jpg]

De vulplug van de LPG installatie is zeer onhandig en niet professioneel aangebracht in de reservewielbak rechtsachter. Rond de uitgaande buis is het ÃÂÃÂn en al roest.

[Afbeelding: CIMG2203.jpg]

De bak aan de rechterzijde is net zo krokant

[Afbeelding: CIMG2221.jpg]

In de wielkast linksvoor zit een aardig gat waar het water zo naar binnen komt tijdens het rijden.

[img width=450 height=600]http://i45.photobucket.com/albums/f98/legerDAF/Volvo%20245L/CIMG2209.jpg[/img]

Ook de dorpel vertoond op meerdere plaatsen roest en gaten.

[Afbeelding: CIMG2212.jpg]

[Afbeelding: CIMG2214.jpg]

[Afbeelding: CIMG2217.jpg]

Verder heb ik het vermoeden dat er ooit een ongeluk heeft plaatsgevonden waarbij de spatborden van de Volvo vervangen zijn. Deze sluiten namelijk voor geen meter aan op de bumper.

[Afbeelding: CIMG2207.jpg]

[Afbeelding: CIMG2191.jpg]

Zoals jullie kunnen zien zit er nogal wat werk aan deze Volvo, maar ik ben van mening dat dat het waard is. Mocht er iemand tips hebben voor wat betreft de roest/laswerk en een oplossing hebben voor de bumper dan hoor ik dat graag.
Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte met foto's en verhalen over de vorderingen van de restauratei
Antwoord
Woei dat wordt flink lassen geblazen.
Wat betreft die bumper, is dat niet een achterbumper; lijkt wel 5cm te schelen...
Antwoord
Daar heb ik ngo helemaal niet aan gedacht. Dat zou best wel eens kunnen
Antwoord
Wat misschien wel een tip is; dat als je eenmaal gaat beginnen er steeds meer dingen aan het licht komen. Als je dan toch bezig ben wil je eigenlijk alles lassen.
Nu zijn het nog kleine plekken die je met plamuur kan bijwerken. (quick&dirty)

dus je moet overwegen: snel, makkelijk en goedkoop, lekker rijden.
of: goed, wat langer de tijd nemen, veel tijd en een tijd niet kunnen rijden.
Antwoord
[Afbeelding: SqHZoTWKZ1u7d4vzRI9Dnk2i_500.jpg]
Antwoord
Wat een grappige auto, van een afstandje had ik gezegd dat-ie goed was maar zo te zien is het een papier-machàproject gone bad.
Ik denk dat dit nog lelijk tegen gaat vallen, en dat zeg ik niet zomaar maar omdat ik al een Volvo 145 en een DAF 66 vanaf de grond gerestaureerd heb, en een hele rits auto's deels. Dit soort plamuur verbergt meerdere lagen prutswerk, een 145 die er zo uitzag heb ik doormidden gezaagd (hij was al een heel eind onderweg) en weggegooid. In de balken was o.a. PUR schuim verwerkt.

Voor ik er aan begon zou ik een uitgebreide proef APK laten doen, en van alle plekken doornemen wat er moet gebeuren en hoe. Op deze foto's is alleen nog maar de opgeleukte buitenkant te zien, als je alle deurpanelen en vloerbedekking etc eraf hebt is het ÃÂÃÂn bruinzwarte lappendeken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ai, aan die auto is wel erg veel verprutst Sad De 10 kg. bussen met staalplamuur waren waarschijnlijk in de aanbieding :Smile

Als je het mij vraagt: proberen met wat laswerk door de APK te loodsen en dan als alledaagse km. vreter gebruiken lekker twee jaar goedkoop rijden op lpg, maar geen tijd en geld investeren om er wat carrosserie betreft een perfecte auto van te maken.
Als je eenmaal begint te slijpen aan alle plekken bij de wielranden,dorpels,bodem waar plamuur opgesmeerd zit dan wordt het een gebed zonder einde vrees ik.

Als je politieauto qua carrosserie een stuk beter is dan zou ik eerder tijd en geld aan die auto besteden om 'm te perfectioneren.
Antwoord
Dat is wel lekker makkelijk om tegenaan te polyesteren. Als je er maar lang genoeg mee door gaat blijft de auto drijven en roest hij nooit meer...
Antwoord
Ik wil hem van de week naar een lasbedrijf van een kennis brengen om te kijken wat ie eraan kan doen. Bij mij kriebelt het wel de gehele auto te strippen en weer tip top in orde te maken, alleen heb ik daar helaas de ruimte niet voor. Wellicht dat er iemand met een schuur is in de provincie Utrecht of Gelderland waar nog een Volvootje bij kan ???
Antwoord
Oei, kroepoek all over the place... :o
gedurfd project als je er aan gaat beginnen.
Zoals Marc al zegt: waarschijnlijk het topje van de ijsberg.
Voor een fractie van de kosten haal je makkelijk een hard(er) exemplaar uit Zweden.

Bijv: 245 uit '76

Ik zou het niet aandurven, maaruh: succes!
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Deuren 245 1976 vervangen voor nieuwe type 1978> JackRosario 4 3.184 8 May 2021, 09:57
Laatste bericht: Volvia240
  Roest op verder keurige Volvo 244 StephenF 7 3.386 4 December 2020, 10:24
Laatste bericht: Grey240Polar
  Roest bij de voorruit markje 0 1.883 23 October 2019, 17:16
Laatste bericht: markje
  Richtprijs overspuiten 244 1976 Kogelman 7 6.648 1 January 2019, 19:48
Laatste bericht: BartJu
  Roest dorpel 240 APK afkeur? Gurd 3 4.585 30 December 2018, 23:45
Laatste bericht: Marc1970
  Plekjes roest eraf en lak erop Jef 4 3.434 5 July 2018, 09:42
Laatste bericht: jos245
Photo Graag advies, roest bij voorruit Volvo 245 herstelllen barstema 4 6.277 27 August 2017, 23:10
Laatste bericht: barstema
  Roest wielkast 460 Jsper_b 1 2.671 13 June 2015, 17:28
Laatste bericht: Marc1970
  schop-platen 1976 en 1992 skidje 4 3.428 16 January 2015, 20:07
Laatste bericht: DennisvdB
  interieur universeel voor 244 uit 1976 en 1988? skidje 1 4.321 15 November 2014, 01:30
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)