4 October 2007, 20:26
mijn 240 start regelmatig niet, stroom van mijn benzinerelais valt weg,en dan stopt de benzinepomp met pompen,wat kan dit zijn ,jetronic ?????
Mijn 240 start (heel soms) niet
|
4 October 2007, 20:26
mijn 240 start regelmatig niet, stroom van mijn benzinerelais valt weg,en dan stopt de benzinepomp met pompen,wat kan dit zijn ,jetronic ?????
4 October 2007, 20:47
draadbreuk??, zekeringkast ok??pomp bijna op??rotzooi in je tank, zodat ie te hard moet werken en het niet aankan??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
4 October 2007, 21:09
Betekent dat niet dat je brandstofrelais kapot aan het gaan is? Dat is op zich eenvoudig te verhelpen door het relais opnieuw te solderen (of te vervangen natuurlijk, kost geld).
Zie:http://www.volvoadventures.com/howtodofu...relay.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
4 October 2007, 22:09
(grote) pomp kost je ⬠120,- of iets in die strekking
![]()
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
4 October 2007, 22:34
t649255 schreef:mijn 240 start regelmatig niet, stroom van mijn benzinerelais valt weg,en dan stopt de benzinepomp met pompen,wat kan dit zijn ,jetronic ????? Kijk ook hier eens: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=2325.0 Gr ![]()
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
5 October 2007, 19:22
Hallo bert, een beetje late reactie maar toen ik dit onderwerp doorlas vooral over het lambalampje moest ik aan mijn eigen startprobleem denken. Ik had nl hetzelfde lampje niet branden.. auto niet starten, lampje lambasonde brandt wel.. auto wel starten..
Uitleg gevraagd, ;D antwoordt lambasonde staat in contact met je computer geloof dat ze dat ecu noemen dus geen stroom op ecu ook geen lampje die brandt. Na doormeten waarom geen stroom op comp. kwamen we er toevallig achter dat de zekering losjes in de houder zat . Ik had de auto op contact gezet begon de zekeringen een voor een eruit te halen en weer terug te zetten en merkte toen dat het lambalampje weer brandde en ja ook de auto startte weer. Vlgs de deskundigen gaan naar een x aantal km de klemmetjes waarin de zekering zit uitzetten door de warmte, het is minimaal maar genoeg om soms op de vreemdste momenten geen contact te krijgen... Na de klemmetjes iets naar binnen gebogen te hebben heb ik tot nu toe nog geen problemen meer gehad. Ik weet niet of dit ook bij jou zo is/was maar misschien heeft een ander in de toekomst wat aan deze "vreemde"bevinding.. Groet Groentje..
22 September 2008, 19:06
Ben wel benieuwd of het alarm er nou mee te maken had. Mijn originele alarm is recalcitrant aan het doen, en wel op fluistertoon ook nog zodat je het niet hoort...heb het wel van de min van de bobine afgehaald. Auto loopt nog niet beter. Wie weet meer?
13 May 2009, 13:56
Wat een brilliant draadje!!
Ik heb exact het zelfde euvel, ook met een 90-er SPolar ook met afstandbediening/startonderbreking. Was bijna begonnen met zoeken aan de kant van de koudestart injector omdat ik de brandstofkant van het systeem de schuld wilde geven. Ga nu eerst kijken hoe de lamda sond opspeelt want dat zou een vlotte stap in goede richting betekenen. Zaterdag de 'computer' uitlezen en voor die tijd de zekeringenkast opschonen (deksel valt er af en toe uit bij het in en uit stappen, dat helpt zeker niet) gr Joris
13 May 2009, 15:25
Briljant behalve dat we nog niet weten of bertzwemmerhoven z'n 240 nu rijdt of niet of waar het aan lag. Voor hetzelfde geld heb jij nu die auto met probleem en al...
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
14 May 2009, 08:41
ik rij niet zijn auto zoveel is zeker.
Mooi om tips op dit forum te ontdekken; Heb gisteren mijn fout-log uitgelezen en ben daar weer iets wwijzer van geworden (dat er niks in staat). Verder kijken dus en vooral of de vergelijking met de Lamda klopt bij mij. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|