4 May 2009, 16:20
Netjes hoor!!!
![[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/50230371_6_BZi3-1.jpg)
VOLVO 245 TURBO en nu een 244GL
|
19 May 2009, 22:07
Vandaag is een injector uit het blok gehaald ,om te zien hoe het er voor staat met de inspuiters.
Had het vermoeden dat er een lekkende in zit ,en dus de achterste er maar is uitgehaald. 1 Het dunne rubber om de inj.houder is redelijk hard en plat gedrukt. 2 Het dikke rubber in de inj.houder is nog smeuïg maar heeft de exacte vorm van de houder aangenomen. 3 De injector met remmenreiniger doorgespoten ,en ik zie maar een half (halve cirkel) sproeibeeld. Is het normaal dat de injector al losgaat met de druk van de spuitbus zelf? ??? Hij doet dit zelfs al met zegmaar halve vingerdruk op de spuitbus (lijkt me redelijk vroeg) Weet iemand of dit normaal is. Groeten Erik.
20 May 2009, 09:23
Hoi Erik,
Ik heb het genoegen gehad jouw en je mooie wagen te ontmoeten op de koffieklets. Was er van onder de indruk.
20 May 2009, 10:41
Ja, je kunt de injector makkelijk doorspuiten met een spuitbus.
Kijk ook naar het topic van Kaasie die laat zien hoe je de injectoren kan testen. Het makkelijkste is ze alle 4 eruit te ploppen en ze in een bak te hangen (maar dus nog wel aan de leidingen verbonden). Balg op de luchtweger demonteren, zodat je de luchtweger met de hand kan bedienen. Dan zekering 4 en 6 doorverbinden dan gaat je brandstofpomp lopen en spuit ie benzine door alle 4 injectoren. Kijk naar het filmpje van Kaasie om te zien hoe ie hoort te spuiten (vernevelde, vrij gerichte straal) Sowieso zou ik alle rubbertjes vervangen (8 stuks), kost weinig, harde rubbertjes kunnen scheuren en sluiten minder goed af, zeker als je ze weer opnieuw monteert. Te verkrijgen bij de dealer of via bijv. estateservices van Scantech. Injectoren zijn eigenlijk niet goed te reinigen ivm een intern filtertje (dat vond ik ook op meerdere sites van gespecialiseerde bedrijven), maar heel grof kun je m idd reinigen door m zo door te spuiten vlgs Kaasie. kijk trouwens uit met de vernevelde benzine - uiterst brandbaar!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
20 May 2009, 15:28
Injectoren zijn eigenlijk niet goed te reinigen ivm een intern filtertje (dat vond ik ook op meerdere sites van gespecialiseerde bedrijven), maar heel grof kun je m idd reinigen door m zo door te spuiten vlgs Kaasie. Ja maar dan heb ik nog steeds het halve sproeibeeld :-\ Misschien toch maar voor nieuwe gaan dan.
20 May 2009, 20:18
ja, dan is het tijd voor een nieuwe injector. Kijk uit: als ie op je cylinderwand straalt, dan haalt ie de oliefilm eraf en dat kan uiteraard schade veroorzaken! Als je dat vermoedt kun je voorlopig ook synthetische 2-takt toevoegen om toch een oliefilm te houden.
4 nwe injectoren en rubbertjes kost je kleine E300, wel een groot verschil qua regelmatig lopen vd motor.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
20 May 2009, 20:26
Wat is het verschil tussen de 0 437 502 020 die er nu in zitten ,en de 0 437 502 015 afgezien dat eerstgenoemde uit de b21ET komt
en laatstgenoemde uit een b21FT?
20 May 2009, 20:29
minder opbrengst. Heb ik ook al naar zitten kijken, maar de 015 zaten standaard in de B21E en B21FT en kunnen minder benzine inspuiten. Dus heleaas niet geschikt voor de onze...
Vlgs Kaasie is er verschil in sproeibeeld, druk en hoeveelheid per injectortype en dus niet verstandig om zonder voldoende verstand van zaken hiermee te gaan experimenteren.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
20 May 2009, 20:41
OK ,duidelijk verhaal ,bedankt ticcie.
Zal dan Kaassie is een mailtje of hij ze nog kan leveren. Ik was eerst van plan om ze met de bestelling van Funsdaf (FCP groton USA) mee te laten komen (was iets goedkoper). Maar na het nummer gecontroleerd te hebben kwamen de twijfels (gelukkig)
12 September 2009, 17:28
Heb ÃÂk dat,
Ga ik gistermiddag voor de APK-keuring,hoor ik opeens een ander geluid vanuit het vooronder komen. Na controle onderweg blijkt dat de uitlaatspruitstukpakking van de 4e (achterste)cylinder het begeven heeft. Da's balen ,maar nu moet dus de hele reut eruit. Vanmorgen op tijd begonnen met demonteren van het spruitstuk,en na veel verbazing over hoe moeizaam dit gaat,de binnenkant eens bekeken. En jawel 2 keurige scheuren onderin naar de hoeken ,jammer dan :'( Maar wat nu? Optie 1, de auto origineel houden ,en weer zo'n zelfde spruitstuk erin bouwen of? Optie 2, gaan voor een 90+ spruitstuk met enige aanpassingen. En zoja, wat zijn precies de verschillen en de benodigdheden ??? Wie kan (en wil) me vertellen over het ÃÂÃÂn en ander? Groet Erik |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|