Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
stomme vraag misschien, maar even voor de zekerheid!
welke kleur draad hoort op welke pool van de bobine bij mijn B230E 1986?
Ik heb pool 1 en 15, en draden blauw en wit/rood.
ben zeer benieuwd!
Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Uit het schema voor de 240 uit 1986:
15 = bl (geschakelde +)
1 = r-w (-)
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
duidelijk!
dan is dat dus ook goed ....
word er gek van!
krijg de motor gestart, waarschijnlijk op de koudestart injector, daarna slaat ie af.
als ik een beetje gas geef, krijg ik een backfire en knalt de slang onder het inlaatspruitstuk er af ...
ik heb nu zo'n beetje alles gecontroleerd.
denk dat ik nu toch echt de Kjet maar moet gaan vervangen ofzo ...
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Heeft die auto wel gereden, of kreeg je hem zo?
Backfires zijn wel typisch. Zou het niet de ontsteking kunnen zijn, die er hopeloos naastzit?
Je kan toch die K jet controleren door een injector eruit te halen, in een potje te steken en te starten? Je schreef: "Verstuivers gedemonteerd, in potjes gestoken en brandstof relais bekrachtigd ten einde het sproeibeeld te bepalen.
Maar nu komt er helemaal geen benzine meer uit ....."
Dat kan wel kloppen. Het ligt er maar aan hoe je het relais bekrachtigd hebt. Het heeft nl. ook een signaal nodig vd bobine. Makkelijkste manier om het relais te omzeilen is de pinnen 30, 87 en 87b op de bijbehorende stekker met elkaar te verbinden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
Hij heeft ooit wel gereden, maar ik kreeg hem zo ....
Maar! zie:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=5517.0
tot daar!
Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......