20 March 2009, 16:09
![[Afbeelding: tank1.jpg]](http://www.janthea.nl/Volvo/tank1.jpg)
Reserve tankje achterin de bak gezet. Voor de leuk ;D
Stinky's 240 GLE 1992
|
20 March 2009, 16:09
![]() Reserve tankje achterin de bak gezet. Voor de leuk ;D
20 March 2009, 18:54
Voor de leuk? :o
Vullen met bezine dat ding! ![]()
9 April 2009, 21:21
Vandaag de GLE naar Vlaardingen gebracht voor een grote beurt en
wat reparatietjes... Jan Heijstek heeft daar een mooie zaak met een showroom vol pareltjes en een garage met kundig personeel. Als alles meezit heb ik'm voor het weekend weer terug en staat'ie weer mooi recht. Ik kreeg hun leenauto mee terug: ![]() Ziet er op't eerste gezicht mooi uit [img width=450 height=600]http://janthea.nl/Volvo/144dl2.jpg[/img] maar de vooruit is 'geplakt' en binnenkort wordt de auto geloopt. ![]() Binnenin een chaos en troep met lampjes en kabeltjes en knopjes ![]() en achterin een mysterieus metertje? Deze 144 rijdt als een speer! Maakt een boel herrie maar dat geeft niks. Ik was amper thuis en er werd al gebeld: alleen veren achter is niet genoeg: de nivomats zijn overleden. Nieuwe zijn zo'n 300,- per stuk. Ik heb gekozen voor 'gewone' schokdempers voor het moment. En er was nog iets: stuurhuis lek. Geen wonder dat ik er nu af en toe wat stuurbekrachtigingsolie bij moet doen... Hij heeft nu geen nieuwe dus dat moet even wachten.
9 April 2009, 21:36
Ik heb op ongeveer dezelfde plek als die 144 een mysterieus metertje.
Na een half jaar vertelde peter op de volvolvosleuteldag dat dat dient om de "niveaumats" op te pompen. Dat kun je doen met het ventieltje. Dus bij elk willekeurig tankstation kan je de achterkant oppompen. Zo te zien ziet dat vulnippeltje bij jou aan de onderkant.
9 April 2009, 22:14
Nivo/niveau-mats zijn naar mijn weten "zelf-nivellerend"en hoeven cq kunnen dus derhalve niet opgepompt te worden.
O.a. (monroe) Ride-levellers kunnen dat truukje wel.. Btw, nieuwe nivomats voor ââ¬300 valt nog wel mee, maar idd voor een fractie van dat geld heb je schitterende Koni's of Bilsteins. Let wel even op je veren; volgens mij worden bij Nivomats , bijbehorende slappere veren gemonteerd, dus als je teruggaat naar "standaard" shocks, kan ie in de kont gaan hangen. Weet je 100% zeker dat je Nivomats zijn overleden? is het niet gewoon een verkooptruuk?. Ik zou een 2nd opinion vragen; er zijn trouwens ook bedrijven die shocks kunnen reviseren. Citaat:Een defecte nivomat hoeft niet te lekken. Meldt zich door scheefhangen. Ook bij rijden over drempels kun je voelen dat ÃÂÃÂn kant wat verder doorveert. Geldt natuurlijk niet als ze beide versleten zijn. Dan met vijf personen of een flinke lading rond gaan rijden en bekijken hoe hoog de achterkant ligt. Als het volk uitgestapt is, en staat de kont overdreven hoog, dan zijn ze best goed. Zoniet, dan kost het dik geld..... Testen op een schokdemperbank kan natuurlijk ook. ![]()
9 April 2009, 22:26
Mooie auto's hè, die 144's. Als de oppompfunctie van die schokbrekers kaput is werken ze nog prima als schokbreker, onze 240 doet het er al jaren mee.
Jan Heijstek en monteur komen op mij geheel competent over. Ik zou ze zelfs aan mijn Volvo's laten werken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 April 2009, 22:34
Eerlijk gezegd wist ik niet dat ik nivomats had. Of, zoals Heijstek zegt: load-levelers.
Ik ging naar hem toe voor een beurt en voor nieuwe veren. Want de 240 hing al behoorlijk achterover, wat logisch is als er slappere veren onder zitten en de shocks zijn kapot. Bij een 1991- 240 is blijkbaar niveauregeling standaard? Ik vervoer behalve mezelf vrijwel nooit iets zwaars dus gewone shocks leken mij voldoende. ![]()
30 July 2009, 10:37
Vanwege de verzekering en alle horror verhalen die ik hier las, heb ik de auto laten taxeren.
Heb'm iets meer dan een jaar geleden gekocht voor 5000,- en er ook al meer dan 5000,- aan verspijkerd: roest weghalen, lassen, spuiten, dinitrol, nieuw stuurhuis, nieuwe achterveren, extra dashboardmeters, hondenrek, rolhoes, armsteun, snowcaps, originele radio met alpine 6cd wisselaar, betere speakers, extra benzinetankje. En niet te vergeten een grote beurt natuurlijk met distibutieriem en de hele mikmak. In het afgelopen jaar iets meer dan 13.000km gereden en de teller staat nu op 263.000. Dit is wat de taxateur ervan vindt. Iets zegt me dat ik niet mag klagen... ![]() Ik heb nog liggen om erop te schroeven: mistlampen, 3e achterlicht, achterklepspoiler, versterker en extra speakers. In september weer naar Heijstek voor oa APK.
30 July 2009, 14:30
Goh, zit er in 1992 nog altijd een 3-traps BW55 gemonteerd?
![]()
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
30 July 2009, 14:36
haja dat is wel raar. we hebben ook geen meter gereden en hij heeft niet
onder de wagen gekeken. ik zei nog: zit goed in de dinitrol maar dat was niet interessant. ik weet ook niet waar hij de foute info over de automaat heeft opgeduikeld maar lekker belangrijk: ik kan nu de verzekering op de hoogte brengen en als ze de premie verhogen ga ik ergens anders naartoe. in de nieuwe IntoVolvo staan legio advertenties ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Ik en mijn volvo 440 uit 1992 | ilove440 | 10 | 13.609 |
15 June 2016, 20:02 Laatste bericht: ilove440 |
|
240 polar 2.0i uit 1992 | -wj- | 16 | 14.857 |
11 May 2016, 22:15 Laatste bericht: daddyphilipsen |
|
Sjors' Volvo 244 Estate 2.0i uit 1992 | SjorsRWD | 0 | 2.423 |
2 February 2016, 01:26 Laatste bericht: SjorsRWD |
|
ATE hoofdremcilinder voor 240 uit 1992 | André1992 | 2 | 3.734 |
24 September 2015, 15:04 Laatste bericht: Rob |
|
Mijn rode 240 estate MY 1992 | rode240 | 13 | 7.776 |
25 August 2007, 22:43 Laatste bericht: rode240 |
|
Even voorstellen Volvo 245 Turbo uit 1992!! | petervandoornum | 40 | 22.392 |
19 June 2006, 00:43 Laatste bericht: petervandoornum |