Op verzoek zal ik ook hier mezelf en mijn auto netjes voorstellen.
Begin dit jaar hoorde ik dat ik mijn lease auto (Golf Variant) per 1 september moest inleveren. Nadat ik van de
schrik was bekomen, wist ik zeker: ik ga een Volvo kopen! Die zijn betrouwbaar, ruim en heel erg mooi. Ik ben
zelf niet heel handig, de auto moet buiten staan, ik heb 2 kinderen (de jongste geboren op 18 juli j.l.) en ik
heb ervaren dat je al snel een boel zooi meezeult over 's Heren wegen. Toen ik klein was had mijn vader onder
andere een 144 en van alle auto's (kevers, escort, 504, 343) was ik op deze helemaal verliefd.
Dus de keuze was snel gemaakt. Via Marktplaats vond ik deze.
Een 240GLE uit 1992 met airco en automaat. Die airco wilde ik perse (verwend lease-rijder) en die automaat
niet echt, maar nu na een paar maanden al wil ik nooit meer iets anders. De auto kocht ik van een liefhebber.
Hij had hem altijd binnen staan en had geen hekel aan poetsen, ook niet onder de motorkap.
Alle beurten gehad.
Voor EUR 5000,- was'tie van mij. Enkele treinreis Breda - Geldermalsen gekocht en alleen terug gereden.
De auto voelt zich meteen thuis!
Al snel begreep ik dat je met een 240 er een hobby bij hebt. Je kunt altijd wel iets verbeteren of toevoegen aan de
auto. Om te beginnen zette ik er een kleine toerenteller in. Op het internet ging ik opzoek naar alle andere metertjes.
Simpele dingetjes als snowcaps en chromen kentekenplaathouders kan ik ook zelf.
Ondertussen heb ik alle metertjes gevonden. Zelf gemonteerd zonder al te veel kennis en het werkt! Lampjes en
alles. Ik vind het geweldig.
Maar de auto is nog niet af.
Sinds aankoop heb ik er dit aan gedaan:
- snowcaps (dank aan Volvo200liefhebber)
- armsteun voor (met de 4 bekerhouders)
- hondenrek (zo'n opklapbare)
- rolhoes (volvo200liefhebber weer)
- afsluitbare benzinedop (nordicar)
- metertjes (toerenteller, buitentemp, volt, oliedruk, economy: via MP en eBay)
- kentekenplaathouders (nordicar)
- wielen laten balanceren (kwikfit)
- motorkap stellen (Raf's)
- veerpoot vervangen (was gebroken, klopperdeklopperdeklop, ook Raf's)
En toch heb ik nog een lange verlanglijst:
- nieuw grille logo (lastig goedkoop te vinden)
- mistlampen (Bosch Pilot 150, ik heb de schakelaar al!)
- radio (een CR-906 met cd wisselaar en kabel)
- cruise control (kan ik niet zelf)
- schuifdak (heeel mischien)
- 4 speakers (nu alleen 2 HT168's voorin, maar dat kan beter)
- electr. ramen achter (standaard op Super Polars, regelmatig los te koop)
- stoelverwarming (niet nodig maar dan heb ik weer 2 knopjes erbij)
- houten sierlijsten binnen (van de SE)
en dan nog een waslijst met dingen die nu niet goed werken:
- mistlamp achter ( doet het niet?)
- centgr. deur vergrendeling (soms gaat een deur niet van het slot)
- een v-snaar piept (ik blijf maar kruipolie spuiten)
- trillen (bij 120kmh, balanceren verhielp niet alles)
- stuur naar links (als ik rechtdoor wil, hou ik het stuur iets naar links)
- veren achter (het lijkt soms, meestal, alsof de 240 'ietsjes' achterover hangt)
- koplampglas (nieuwe heb ik al, de oude met buts binnenin krijg ik er niet uit, bout lam)
Ik heb verstralers gevonden op eBay en weet niet wat ik ermee moet. Ze zijn nogal groot.
25 bij 14 cm.
Bovenal heb ik een afspraak staan bij Jan van Egmond voor de Dinitrol. Gaat me zo'n 1000,- kosten...
De auto heeft nu zo'n 252.000 km gelopen. Hij rijdt van 1 op 9 (korte stukjes met airco aan) tot
1 op 11 (rustig aan niet boven de 120). Binnenkort APK. Ik verwacht geen opmerkingen en wil
er nog minstens 20 jaar in rijden. Het liefst hou ik alles origineel maar soms kriebelt het.
De auto kocht ik omdat ik per 1 september niet meer zou leasen. Dat is nu al uitgesteld tot zeker
1 november. Maakt me geen bal uit. Het liefst rij ik elke dag in deze schitterende 240 uit 1992.
Begin dit jaar hoorde ik dat ik mijn lease auto (Golf Variant) per 1 september moest inleveren. Nadat ik van de
schrik was bekomen, wist ik zeker: ik ga een Volvo kopen! Die zijn betrouwbaar, ruim en heel erg mooi. Ik ben
zelf niet heel handig, de auto moet buiten staan, ik heb 2 kinderen (de jongste geboren op 18 juli j.l.) en ik
heb ervaren dat je al snel een boel zooi meezeult over 's Heren wegen. Toen ik klein was had mijn vader onder
andere een 144 en van alle auto's (kevers, escort, 504, 343) was ik op deze helemaal verliefd.
Dus de keuze was snel gemaakt. Via Marktplaats vond ik deze.
Een 240GLE uit 1992 met airco en automaat. Die airco wilde ik perse (verwend lease-rijder) en die automaat
niet echt, maar nu na een paar maanden al wil ik nooit meer iets anders. De auto kocht ik van een liefhebber.
Hij had hem altijd binnen staan en had geen hekel aan poetsen, ook niet onder de motorkap.
Alle beurten gehad.
Voor EUR 5000,- was'tie van mij. Enkele treinreis Breda - Geldermalsen gekocht en alleen terug gereden.
De auto voelt zich meteen thuis!
Al snel begreep ik dat je met een 240 er een hobby bij hebt. Je kunt altijd wel iets verbeteren of toevoegen aan de
auto. Om te beginnen zette ik er een kleine toerenteller in. Op het internet ging ik opzoek naar alle andere metertjes.
Simpele dingetjes als snowcaps en chromen kentekenplaathouders kan ik ook zelf.
Ondertussen heb ik alle metertjes gevonden. Zelf gemonteerd zonder al te veel kennis en het werkt! Lampjes en
alles. Ik vind het geweldig.
Maar de auto is nog niet af.
Sinds aankoop heb ik er dit aan gedaan:
- snowcaps (dank aan Volvo200liefhebber)
- armsteun voor (met de 4 bekerhouders)
- hondenrek (zo'n opklapbare)
- rolhoes (volvo200liefhebber weer)
- afsluitbare benzinedop (nordicar)
- metertjes (toerenteller, buitentemp, volt, oliedruk, economy: via MP en eBay)
- kentekenplaathouders (nordicar)
- wielen laten balanceren (kwikfit)
- motorkap stellen (Raf's)
- veerpoot vervangen (was gebroken, klopperdeklopperdeklop, ook Raf's)
En toch heb ik nog een lange verlanglijst:
- nieuw grille logo (lastig goedkoop te vinden)
- mistlampen (Bosch Pilot 150, ik heb de schakelaar al!)
- radio (een CR-906 met cd wisselaar en kabel)
- cruise control (kan ik niet zelf)
- schuifdak (heeel mischien)
- 4 speakers (nu alleen 2 HT168's voorin, maar dat kan beter)
- electr. ramen achter (standaard op Super Polars, regelmatig los te koop)
- stoelverwarming (niet nodig maar dan heb ik weer 2 knopjes erbij)
- houten sierlijsten binnen (van de SE)
en dan nog een waslijst met dingen die nu niet goed werken:
- mistlamp achter ( doet het niet?)
- centgr. deur vergrendeling (soms gaat een deur niet van het slot)
- een v-snaar piept (ik blijf maar kruipolie spuiten)
- trillen (bij 120kmh, balanceren verhielp niet alles)
- stuur naar links (als ik rechtdoor wil, hou ik het stuur iets naar links)
- veren achter (het lijkt soms, meestal, alsof de 240 'ietsjes' achterover hangt)
- koplampglas (nieuwe heb ik al, de oude met buts binnenin krijg ik er niet uit, bout lam)
Ik heb verstralers gevonden op eBay en weet niet wat ik ermee moet. Ze zijn nogal groot.
25 bij 14 cm.
Bovenal heb ik een afspraak staan bij Jan van Egmond voor de Dinitrol. Gaat me zo'n 1000,- kosten...
De auto heeft nu zo'n 252.000 km gelopen. Hij rijdt van 1 op 9 (korte stukjes met airco aan) tot
1 op 11 (rustig aan niet boven de 120). Binnenkort APK. Ik verwacht geen opmerkingen en wil
er nog minstens 20 jaar in rijden. Het liefst hou ik alles origineel maar soms kriebelt het.
De auto kocht ik omdat ik per 1 september niet meer zou leasen. Dat is nu al uitgesteld tot zeker
1 november. Maakt me geen bal uit. Het liefst rij ik elke dag in deze schitterende 240 uit 1992.