Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KdFi stand-alone EMS 249 euro !
Tot op heden heb ik met enige verbazing dit topic gevolgd en er vallen mij een aantal zaken op:

Jeroen,je kunt het niet maken om mensen die kritiek hebben proberen de mond te snoeren met de opmerking dat zij zich van commentaar dienen te onthouden tenzij diegene een inhoudelijke vraag hebben,daar is een forum juist voor bedoeld!

Leuk om de voordelen te weten maar ik wil ook duidelijke nadelen weten,dat heeft elk systeem en deze dus ook.
Tot op heden heb ik niet ÃÂÃÂn rijdende Volvo gezien met dit systeem.(de auto's van AJ en Jelmar tel ik niet mee,die rijden met een MS systeem,waarbij het mij toch verbaasd welke problemen die wagens alsnog hebben/hadden)

Het verbaasd mij dat je eerst de betrouwbaarheid en de simpliciteit van het systeem benadrukt maar vervolgens wel zegt dat het systeem eigenlijk bedoeld is voor techneuten,dat kan ik niet rijmen.
Leuk dat je een laptop kunt aansluiten,maar ik was niet van plan bij ieder ritje een laptop mee te torsen om het systeem bij te regelen.

Dit impliceert bij mij dat het systeem dus duidelijk niet betrouwbaar is.

Waarom ik dit schrijf:

Ik ben aan het uitzoeken of dit systeem voor mijn oude 745 Turbo geschikt is.

Vraag:

Zet nu eens duidelijk de voor- ÃÂn ook de nadelen van het systeem op een rijtje aub.

Dus niet de standaard volvosystemen afkraken want dat is klinkklare onzin,die paar oude Volvo's die problemen hebben,electronisch gezien(en op forums worden besproken) staan in het niet tov die "miljoenen" oude Volvo's die wel probleemloos rondrijden.
Antwoord
Dat mijn auto niet rijd ligt niet aan de ECU ;D
Antwoord
mijne juist net andersom ;D ;D ;D ( gebrek AAN een ECU doet dat ie leeft :Smile :Smile)
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Dat kan opgelost worden PP ;D
Antwoord
de discussie doet een beetje denken aan de LINUX versus MICROSOFT discussie. ;D

je kunt er eindeloos over bomen en het grappige is dat er voor beide besturingssystemen heel overtuigde gebruikers zijn.

kort door de bocht;

-microsoft voor de mensen die gewoon willen dat hun PC "het doet" en dat zoveel mogelijk randapparaten en programma's plug and play zijn.
-linux voor hen die totale controle en inzicht willen in wat de besturing met hun computer doet, soms wat ideologisch vwb open source maar het zijn altijd mensen die bereid zijn praktische hobbels te nemen en het zelfs leuk te vinden zaken op te lossen eenvoudig omdat ze dat leuk vinden.

(ik ben tevreden gebruiker van microsoft maar heb ook linux vaak zat geprobeerd en ook gewaardeerd)

opvallend vond ik een studieavond in de openbare bibliotheek waarbij microsoft niet werd afgekraakt maar heel praktisch werd vergeleken met de linux versies.

maar weer on-topic ik denk dat de topicstarter best heeft aangegeven voor wie de systemen bedoelt zijn (en trouwens ook heel duidelijk voor wie niet) :o

maar ik ben het roerend met 200liefhebber eens, juist een forum is er voor om ontspannen wetenswardigheden, ervaringen of bedenkingen uit te wisselen.
voor eenrichtings-info hebben we de site van Bozzma zelf al.
op volvolvo zou je niet alleen tegenspraak kunnen verwachten, het maakt het topic zelfs veel leuker en leerzamer.

ik heb al eerder gezegd dat ik best onder de indruk ben van het KdFi-sys. (ik rij wel een oude diesel maar heb beroepsmatig ook met boordelektronica te maken dus het onderwerp is mij interessant genoeg)
ook ben ik best overtuigd van jouw kunnen, de site en referenties zeggen genoeg.......

maar er is een Frans spreekwoord wat vrij vertaald luidt; Het is niet alleen de muziek maar ook de toon van de muziek.

en die toon ben ik nog steeds niet aan gewend, wat mij betreft is bijvoorbeeld de bijdrage van cvt240turbo altijd meedenkend en opbouwend maar als hij dan aangemoedigd wordt zijn "case te resten" meld ik me bij deze ook af voor dit topic :'( en dat vind ik best jammer maar KdFi is gelukkig niet het laatste sys. op aarde.
Antwoord
volvo200liefhebber schreef:Jeroen,je kunt het niet maken om mensen die kritiek hebben proberen de mond te snoeren met de opmerking dat zij zich van commentaar dienen te onthouden tenzij diegene een inhoudelijke vraag hebben,daar is een forum juist voor bedoeld!

Leuk om de voordelen te weten maar ik wil ook duidelijke nadelen weten,dat heeft elk systeem en deze dus ook.
Tot op heden heb ik niet ÃÂÃÂn rijdende Volvo gezien met dit systeem.(de auto's van AJ en Jelmar tel ik niet mee,die rijden met een MS systeem,waarbij het mij toch verbaasd welke problemen die wagens alsnog hebben/hadden)

Het verbaasd mij dat je eerst de betrouwbaarheid en de simpliciteit van het systeem benadrukt maar vervolgens wel zegt dat het systeem eigenlijk bedoeld is voor techneuten,dat kan ik niet rijmen.
Leuk dat je een laptop kunt aansluiten,maar ik was niet van plan bij ieder ritje een laptop mee te torsen om het systeem bij te regelen.

Waarom ik dit schrijf:

Ik ben aan het uitzoeken of dit systeem voor mijn oude 745 Turbo geschikt is.

Vraag:

Zet nu eens duidelijk de voor- ÃÂn ook de nadelen van het systeem op een rijtje aub.

Dus niet de standaard volvosystemen afkraken want dat is klinkklare onzin,die paar oude Volvo's die problemen hebben,electronisch gezien(en op forums worden besproken) staan in het niet tov die "miljoenen" oude Volvo's die wel probleemloos rondrijden.

Ik denk niet dat het iets voor jou is. Je staat er duidelijk niet open voor. Zie ook het topic dat loopt. Verder zijn Volvo rijders nogal hardnekkig in de ontkenning, of kunnen ze er niet tegen dat iemand zegt dat de methode die de afgelopen 30 jaar is toegepast op hun auto nooit een succes zal gaan worden. Ik heb meerdere malen verteld wat er gebeurd als je een dergelijke installatie zal monteren:
1. risico op backfires
2. verlies van vermogen
3. ongecontroleerde mengselsamenstelling

Mijn systeem heeft deze nadelen niet en heeft precies dezelfde voordelen van de G3 installatie dus. En om precies te zijn: het IS een G3 installatie, enkel zonder de G3 toelating op kenteken en met een beter (zelf) controleerbare computer.

Mijn systeem heft dus al de problemen van de standaard (G1) en G2 (G1 + stappenmotor) installatie op.

Nadelen ?
Duurder in aanschaf en ingewikkelder qua inbouw. Verder kan ik even niets verzinnen. Mogelijk afbreuk aan originaliteit, maar is zowieso al het verhaal met een auto op LPG. Vooral het duurder zijn van de installatie is een probleem: LPG rijders willen maar 1 ding: zo goedkoop mogelijk.

Vergis je niet: ik doe de inbouw beroepsmatig en dit is dus niet te vergelijken met mensen die zelf inbouwen. Die hebben de middelen en kennis niet zodanig op orde zoals ik die heb, maar ik kan deze mensen wel voorzien van kennis en materiaal. En zo komen zij verder. Bovendien verhalen zij graag over wat ze meemaken en valt dus ieder vuiltje aan de lucht breeduit te lezen. Zo ook in mijn topics. Da's de grote lol: Gedachte, poging, probleem, oplossing, succes, triompf.

Maar een installatie door mij ingebouwd dient zonder problemen te zijn. Dat wil niet zeggen dat er nooit wat mis gaat. Maar dat is gelijk aan iedere techniek: Als auto's geen problemen zouden hebben en geen onderhoud hoeven te hebben, waar komen dan al die garagebedrijven vandaan ?

Maar los daarvan: als je goed had gelezen gaat dit topic niet over een LPG installatie, maar over KdFi. Dus je vraag is hier in iedergeval misplaatst. Doch beantwoord. Het staat mij ook vrij om de richting van dit draadje enigszins te sturen en vooringenomen mensen toch even vriendelijk te verzoeken on-topic te blijven (of weg te blijven). Het zou helpen daar doorheen te prikken en je te beperken tot het technische / informatieve deel. En dat is precies de reden van mijn tonatie jegens deze mensen: ik heb artikel X, werkt zo en zo. Vervolgens roept er iemand: daarzo hebben ze Y ! Dat slaat toch werkelijk nergens op ?

Klaar ? Gaan we verder.

Mijn advies : laat een zo goedkoop mogelijke LPG installatie inbouwen. Dan spreek ik je over een half jaar toch wel weer. Of kom eens langs en zie zelf wat het nou is. Anders krijgen we "wellus / niettus" in dit draadje zonder dat er ook maar iemand is die echt weet waar het nou om gaat.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Beste Jeroen,

volgens mij stel ik een vraag omdat het mij nog niet helemaal duidelijk is.
Anders stel ik hem niet.
Ik heb met geen woord gerept over LPG in mijn Volvo 740 Turbo,dus snap de link niet..........
Als ik er niet voor open zou staan,zou ik ook niet gereageerd hebben.

Fijn om direct mij te vertellen dat het niet voor mij geschikt is...........
Die tonatie bedoelde ik dus,Jeroen!

Jammer,dat je zo reageert........
Antwoord
kunnen we onze toon aanpassen s.v.p?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Da's geen vraag, da's een stelling. En niet eens een open stelling. Dat irriteert mij net zo goed als mijn toon jou kennelijk irriteert.
Had je een andere reaktie verwacht op zo'n stelling ? Als je werkelijk interesse hebt, kom dan maar eens kennis maken.

Ik krijg iedere zaterdag mensen over de vloer. En dan maak ik daar in de regel ook wat boeiends van. Dán mag je oordelen. Dat krijg ik hier niet uitgelegd.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Volgens mij moet er binnekort eens een zaterdag worden gereserveerd bij Jeroen om alles omtrent de KdfI/MS eens kritisch van dichtbij te bekijken cq te beoordelen. Om de toon in de diverse reakties plezieriger te maken moeten alle desbetreffende criticasters (incl. ondergetekende) natuurlijk wel even de moeite nemen om erbij te zijn.

Of moet van dit een apart Topic worden gemaakt? (LEAVE IT UP TO THE MODS... Smile)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F stand verdeler 244Drift 3 3.769 21 March 2017, 23:20
Laatste bericht: Marc1970
  (Volvo C30) euro-norm stekkechillin 7 11.546 19 January 2017, 08:26
Laatste bericht: Grey240Polar
  kdfi op mijn b20 turbo.... bart36 18 16.584 21 January 2014, 22:05
Laatste bericht: Laptom
  Motor over zijn toeren, kosten 8100-9600 euro, kan redenatie Volvo Nl kloppen? Jacolien 44 57.537 1 November 2013, 12:43
Laatste bericht: Jacolien
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 11.601 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  B230k upgrade met lpg injectie kdfi vermogens schatting dannys 11 9.135 30 October 2012, 00:18
Laatste bericht: dannys
  Euro 85 met E10 in Frankrijk getankt... Rene68 9 7.626 3 August 2012, 20:50
Laatste bericht: Kwekkel
  euro loodvrij? salt1971 8 5.595 27 July 2012, 11:14
Laatste bericht: Jambon
  Verwarming blaast niet meer in stand 1-2-3 volvo 240 station jafd 12 8.439 5 December 2008, 03:45
Laatste bericht: Rhino

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)